Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Takker og bukker, jeg er der under et annet navn enn evil :wink:

Tackar, gick också med nu! Inte för att vara en party-pooper, men hur vet vi att FredM faktiskt är den Fredrik Malmberg man vill att det skall vara?? :wink:

1 Like

FredM = Bagger? :joy:

Få inn Bagger i Discord-chatten også, så blir det liv.

2 Likes

FredM er han som eide Conan IPen før han solgte den og masse andre IPer til Funcom ( DVs Funcom kjøpte 50%)

1 Like

@antzzo er det noe du vet? :slight_smile:

2 Likes

Vet hvem Malmberg er - lett å like og en kar med åpenbar teft for IPer! :slight_smile:

Vi vet ikke, vi kan bare anta. Men er jo bare å spørre han :wink:

Det är han :slight_smile:

1 Like

@antzzo jeg og sikkert flere enn meg kjenner nok ikke til mutant. Hva hvis ett spill som det er pa trappene. Hva vil det si for oss? Jeg vett iallfall at BF ville faatt kursen til aa eksplodere

@Slappenfjert Gamla mutant kom först ut 1984 och utspelar sig i Sverige

"utspelar sig i en avlägsen framtid efter Den stora katastrofen. Efter att en rymdsond tar tillbaka ytprover från Mars, som visar sig innehålla en obotbar sjukdom som orsakar en epidemi, så kollapsar den mänskliga civilisationen. "

"De enda som finns kvar av den gamla tiden är människor som frusits ned, cyborger och androider (spelets robotar). Hundratals år senare börjar muterade djur och människor så sakteliga bygga upp en ny samhällsordning. Rollspelet utspelar sig i ett framtida Sverige, men Sverige finns inte längre – landet är uppdelat i mindre samhällen som till exempel Pyrisamfundet. "

1 Like

Hvis det er mutant, så får Funcom inntekter som publisher og 50% av pengene fra royalties fra IP-en. IP-en er vel ikke så godt kjent utenfor Sverige, så den må nok til en stor grad stå på egne ben.

2 Likes

@Christian Mutant Chronicles är känt i hela världen.

Fredrik skapade rally :smiley:

GDC rally

1 Like

Har aldri hørt om Mutant Chronicles, og interessen nå er ganske lik null.


Ref: https://trends.google.com/trends/explore?q=Mutant%20Chronicles,Conan%20Exiles

2 Likes

Det ser sånn ut ja. Blir ihvertfall bra med hype rundt GDC da! :slight_smile:

1 Like

@Christian nu ja. de var enormt känt på 80-90 talet. Inget som säger att de inte kommer bli det igen. Går ganska bra nu för Conan som amazon satsar 100 miljoner dollar på.

Fredrik nämnde även att tyst period i Norge innebär både inga insider köp och ingen kursdrivande information 30 dagar före rapport. Blir spännande vid rapport och efter på GDC


Interessen for Conan er 20x+ større enn Mutant Chronicles. Mao, spillet må være bra for å kunne selge. Da vil IP-en få større verdi. Som det er nå, så selger man kanskje på IP-en i Sverige, men neppe noe særlig ellers.

1 Like

De 30 dagene gjelder kun kontakt med presse/investorer. Nye avtaler++ blir meldt som normalt.

3 Likes

Jeg er så glad at det ikke var jeg som gjentok den misforståelsen denne gangen også. :smiley:

4 Likes