Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Why change a winning strategy? :wink:

Inntil en eller annen (svensk) hval får nok av tullet, fortsetter dette inn i evigheten (les: inntil launch nærmer seg).

Smaskig call. Hur stor blev den?

1 Like

Noen og enhver som kommer til å få seg en real overraskelse når Funcom igjen troner på OSEBX omsetningstoppen, over Statoil og de andre store gutta. Minner om at historiske rally har gått 230% målt konservativt.

4 Likes

Bare å komme seg ut på riktig tidspunkt da…

Funcom har for første gang fått inn noen langsiktige investorer og to nye potensielle inntektskilder: IP-lisensiering og publisering. De har også levert et spill på mye kortere tid, som har solgt bedre enn på lenge. Mao, jeg tror ikke en post-lanseringsdipp blir like dyp. Får se hvor stor hypen blir. :money_mouth_face:

1 Like

Nei, tror vel ikke det jeg heller, men det vil uansett komme store svingninger i aksjen. Får prøve å utnytte det best mulig.

2 Likes

Hei,

Det vet jeg.
Var med fra 1,3- 3 og 2,5-5 ved lansering CE .

Poenget mott igår var at 2% opp ikke er mye rally:
Selv tror jeg at Funcom har vært smarte og at Q4 kan overraske .
Det som blir spennende å se er hvor mye svenskenes inntog i Funcom får å si på rallyet . (Mot 6.5)
Kan bli veldig trangt inn døren om det nå tar av. :slightly_smiling_face:

6 Likes

Er litt pessimist kursmessig ihht. Q4, men at det kommer noe ekstra godis i rapporten har jeg tro på. - Den skikkelige triggeren er i Mai…

2 Likes

Ja i Mai. Er vel kanskje litt sent å kjøpe da, i mai tenker jeg.

3 Likes

Ja er det noen som er i tvil om når man skal kjøpe nå så har det vært muligheter på kurser under 13 for litt siden, jeg tror ikke vi ser under 13 igjen, men det kan kanskje komme en mulighet rundt kvartalsrapporten, om noen ønsker å skape litt uro og noen ikke har fått med seg at dette kvartalet blir så som så. Og i hele tatt vektlegge tall i neste kvartal mener jeg er tull da det er veien fremover med full launch og alt det andre som teller. Aksjer prises for fremtidig inntjening, og at da ett kvartal som viser hva som har vært, når det kommer så mye nytt fremover, skal ha noe som helst å si vil jeg ikke skjønne. Men om mange nok forventer at det skal komme nyheter om spill og det ikke kommer så kan jo det gjøre sitt ifht kurs. Min oppfatning er at de fleste har en edruelig forventning til tall, men at noe kanskje ønsker mer kjøtt ifht hva som kommer og kanskje litt info rundt BL

Q4 blir litt som et verdenscuprenn i OL-sesong. Resultatet betyr ikke så veldig mye, men man får noen indikasjoner på hvordan formen blir til OL.

3 Likes

Spørsmålet er hvor dårlige tall markedet har priset inn. Se på SB, ass tall, kursen steg.

1 Like

Er ikke sikkert tallene har så mye å si. Virker som om noen skal sitte ute ved Q slipp uansett. Se hva som skjedde i 2017. Kursen gikk ned i forb med alle rapporter, selv Q1…, og ved de fleste news også… Enten må man lukke øya, eller prøve å gjøre en god trade. Jeg tror ikke jeg tør det denne gangen. Tror det blir veldig trangt inn døra etterpå. Kanskje tar jeg feil. Er jo relativt mange dager mellom Q slipp og lansering.

Spørsmålet er vel om tiden mellom Q og lansering blir fylt med SWLs2 og evt Publishing deals. Ellers blir det fort 2 måneder til i ørkenen.

Nå vil det være 1 fullstendig år med gode resultater. Dette fant jeg som et godt argument til en lav kurs i fjor, noen tanker om dette frem mot Q?

Jag förstår inte helt kursutvecklingen alltså.

För ett år sedan så toppade vi på nästan 6 kr (alltså 30 idag), och detta var baserat på väldigt mycket förhoppningar på framförallt CE och hur nya Funcom 2.0 skulle gå under 2017.

ALLA förhoppningar som folk hade måste ju ha överträffats många gånger om vid det här laget eller är det några som sitter och är besvikna? :thinking::joy:

  • CE blev en succé (ja, 7-800k sålda i EA måste väl räknas som det).
  • Stora investerare har gått in tungt i Funcom
  • När som helst kommer nyheter om nya spel som kommer bidra ännu mer till vinsten 2018
  • Fortfarande väldigt lågt värderat jämfört med peers
  • Snart full release av CE på samtliga plattformar.

Varför är då kursen ner nästan 50% sedan toppen?

7 Likes

Noen leste dette og sperren røk :slight_smile:

4 Likes

Noen som mangler 167 000 aksjer nå ^^ får håpe de kjøper seg inn igjen. på med skoene!

Hade gärna sett att Funcom gjorde nåt sånt här:

En tweet från officiella Playstation-kontot och en introduktion av spelet för Playstation-ägarna! :grinning:. Kan slå vad om att majoriteten av de som spelar på Playstation har inte hört ett pip om Conan Exiles. Det är bara vi och speciellt intresserade :smile:. Men en sån här tweet för att skapa lite buzz och hamna i medvetandet hos folk hade varit kanon :ok_hand:t2:

(Nu har ju även CE ”gone gold” så timingen är perfekt!)