Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Blir ikke noe hs, bare tull :wink:

1 Like

Hadde vært interessant å visst hvordan de så denne utforme seg.

1 Like

Alldeles för starka triggers i närtid för att skapa en HS

2 Likes

Kommer det en melding så går den :rocket::rofl:

Stadig økning i antall eiere hos Avanza. Opp til 511 i fra 498 i går.

Funcom Avanza

14 Likes

Skulle kunna bli en HS om den ser ut ungefär såhär:

9845C176-4362-48BB-9919-613246925B3F

8 Likes

Kongefilm!! Og bøker for den saks skyld!

Hvilken film er det?

Verkligen, en riktig barndomsklassiker! :grinning:

2 Likes

Haha, fet frisyr! :smile:

1 Like

Bra innlegg med gode poenger, men som heller passer i denne tråden fordi dine argumenter ikke har noe med TA å gjøre. Teknisk analyse-trådene er laget for å kunne isolere diskusjonene omkring TA, men du har misforstått om du tror at de som diskuterer TA ikke tar hensyn til andre/fundamentale argumenter i tillegg. Det er bare nyttig å gjøre det hver for seg for å strukturere debatten og forumet her.

Du har også misforstått om du tror at man er nervøs fordi man har identifisert et støttenivå på 2,20 eller 2,80. TA handler om å finne både støttenivåer nedover og motstandsnivåer oppover. Til dette kan man benytte mange ulike tekniske hjelpemidler og/eller regler avhengig av hvilket tidsperspektiv man er interessert i, fra minutter til år. For meg er dette fullstendig adskilt fra følelser. Dersom noe trigger oppgang, ser man mot tekniske motstandsnivåer oppover og dersom noe trigger nedgang ser man mot tekniske støttenivåer nedover. Dette gjør man gjerne for å avgjøre hvor man eventuelt skal vekte seg opp eller ned.

Selv om du kanskje er 100% long så er det nemlig veldig mange her som trader i en eller annen grad. Det er derfor ingen motsetning mellom det å se Funcom long i 6kr basert på det fundamentale og det å se et teknisk støttenivå på 2,80 innen for eksempel 2 uker.

Her synes jeg heller du misser litt. Dersom man skulle følge denne logikken og dine fundamentale argumenter så skal altså kursen gå uavbrutt oppover inntil dine fundamentale argumenter endrer seg?? Alle vet jo at ikke det kommer til å skje og det er derfor en del her inne benytter TA for å forsøke å utnytte svingningene i kursen. Ikke sikkert at man vinner på det, men hver sin lyst eller?:slight_smile:

3 Likes

Kan ikke si jeg har sett det samme, men det er kanskje fordi jeg er en av de du anklager for skittent spill?

Lav P/E sammenlignet med spillselskap i Sverige kanskje, men det kommer nok til å bli hardt for dem å innfri forventningene. F.eks. Stillfront har brukt et lån med 7% rente for å finansiere flere av kjøpene sine. Dvs at selskapene de har kjøpt opp må levere PE14 for at Stillfront skal gå i null, og bedre enn PE14 for at Stillfront skal gå i pluss!

De som er interessert i Funcom i Sverige ser vel hovedsakelig på at Swedbank Robur har kjøpt seg inn, og tar det som et kvalitetsstempel på selskapet. Som det helt klart er. Jeg brukte det jeg hadde av ledig kapital til å kjøpe på den meldingen. Merkelig nok fikk jeg kjøpt på 2,50.

Har nå solgt disse aksjene, de satt litt løst, ettersom jeg med det kjøpet hadde vesentlig flere aksjer enn jeg hadde planlagt. Med salg på 2,83 og 3,10, så hadde jeg nok satt for tight stop-loss, noe som er et gjennomgående problem. Problemet er vel kanskje at jeg burde hatt en strategi for å kjøpe igjen aksjene hvis TA snudde. Noe jeg ikke har hatt.

Samme hva, jeg synes det er bortkastet tid å komme med vide anklager om at folk meler sin egen kake. Hvis det er noe TA du synes er dårlig, så burde du vel heller påpeke feilene.

8 Likes

Om ni läser mitt meddelande igen så förstår ni att jag inte anklagar någon. Jag tom gratulerade för bra arbete med TA. Det min poäng var är att bolaget är i ett helt annat skede nu än för 2 veckor sedan. Det känns som många fortfarande har dålig feeling för funcom. De har bevisat att modellen fungerar nu. Därför tycker jag det är konstigt att skriva att vissa tror på 2-2.20 nok igen. Motbevisa mig gärna.

4 Likes

Da lurer jeg på hva du mente med: “och ritar lite hur man själv vill.”?

Helt enig i at inntoget til Swedbank Robur og IP-kjøpet gjør at de er i en mye bedre posisjon enn tidligere. Jeg kjøpte som sagt på det, selv om jeg iflg min opprinnelige plan hadde kjøpt 100% av det jeg skulle.

Det er vel en eller to som har nevnt det, men støttene som faktisk blir dratt fram av vesentlig flere er 2,95, 2,80 og 2,60. Å si at det finnes en støtte lengre ned er ikke det samme som å si at kursen skal ned dit. Det er å si at det er sannsynlige punkter hvor aksjen snur OPP igjen hvis det blir fall. :slight_smile:

2 Likes

Og om du leser mitt innlegg igjen så ser du at jeg støttet dine fundamentale vurderinger. De var bare i feil tråd.

Når det gjelder “feeling” og tro på 2,20 så forklarte jeg at dette er feil fokus i TA-tråden. At man der gjør rede for ulike støttenivåer betyr ikke automatisk at man tror kursen skal dit, men om for eksempel halve Funcom faller ned i en flystyrt (håper for all del ikke det) så tenker man at kursen mer sannsynlig snur opp igjen på et teknisk støttenivå enn en hvilken som helst annen kurs.

Jeg er opptatt av å vurdere konkrete argumenter (relevans og vekt) enten det er TA eller fundamentalt og å gjøre dette strukturert hver for seg før jeg kommer til min konklusjon om videre utvikling både i korte og lange løp.

Derfor er folks følelser og motiver (om noe er hauss eller bais) her inne svært lite viktig, men jeg må innrømme at når folk kommer med masse fundamentale argumenter i TA-tråden så tolker jeg det på en måte…nemlig at disse personene er svært usikre på egne fundamentale vurderinger :wink:

2 Likes

Da er jeg tilbake i Funcom, gått glipp av noe oppgang, men sånn er det. Måtte 2018 gi like god gevinst som i 2017. Venter på full launch🤑

Kalle

10 Likes

AVA ägare ökar. 12 ST nu på morgonen

2 Likes

Skrivet av en klok och förutseende man i början av året.

2 Likes