Det er jo genialt, så kan man plukke fra hverandre kvartalsrapporten og presentasjonen før man trenger å ta en besluttning. At de bruker twitch til å holde presentasjonen er jo også genialt.
Kvartalsrapporten kommer på tirsdag kveld, mens spill-revealen er kl 13 på onsdag. Er fire timer til en dipp da.
Sell before 16:25?
På 24,25 så er jeg også i null. Har vært en forferdelig lang reise men håper at dette blir utrolig bra og at 30 tallet blinker mot oss i løpet av året
Lærdommen har vært at jeg ikke burde sittet på hendene hele veien. Brant siste nedsnittingskrutt rett før Jebsen mente det var et passende tidspunkt å løse inn opsjoner på lavt 3-tall.
Grunnen til at jeg har beholdt roen og troen - til tross for grums ved Xbox-launch etc. - er enkelt og greit at den nye ledelsen har fulgt strategien og planene som var grunnen til at jeg banket inn et lass penger i fjor vinter. Caset var godt, og har sågar bare blitt bedre de siste månedene.
Nei, det var alt annet enn artig å sitte med papirtap fra helvete. Samtidig var intet fundamentalt endret - så da får man bare følge eget skjønn og Buffet-tilnærmingen til børs.
Nå er beholdningens verdi 7-sifret igjen, og aksjene selger jeg ikke før selskapet er priset som våre svenske venner. Da har til og med jeg blitt Funcom-millionær
Det er dette som er verdt å merke seg nå, det er ett gammelt Funcom med grums og kjeltiringer, og så har vi nye Funcom med god ledelse, da blir det etterhvert også gode resultater.
Nye og gamle Funcom er ikke sammenlignbare, men nye Funcom kunne ikke ha blitt det som dei nå etterhvert begynner og bli, uten erfaringene fra gamle dager.
Det er gledelig å registrere at nye Funcom begynner og få respekten dei fortjener.
PS: @h3nk1 eg beundrer din tro på egen investering, selv om det sikkert har vert en og annen dårlig natt, håper belønningen din blir enorm, det beundrer eg deg vertfall etter den denne seige dalen👍
Det skal bli en sann glede å se dere i pluss hele gjengen! Husk bare å hente ut profitt i rimelig tid. Jeg har en kollega som hoppet på hypen i fjord på 4.8x han har doblet posisjonen gjennom 2017 og er nå i pluss.
De som treffer topp og bunn er fåtallet, det er «The meat of The move» som er viktig. Alt annet er eventuelt bonus.
Enig i budskapet! Bare en liten nyanse:
Kan bli vanskelig å gjøre denne vurderingen på hva som er “rimelig tid” hvis CE selger godt og Funcom leverer på strategien med minst 3 nye spill i året + publishing og IP-pimping.
Hva blir da riktig prising? 3, 4, 5, 6, 7 mrd?
Jeg kommer til å gjøre en løpende vurdering av hvor troverdig salg og pipeline er gjennom 2018.
Kommer jeg frem til at alt ser ut til å være på stell og vel så det, ja da kan noen kjøpe aksjene mine til 50+ kroner i 2019. Om ikke enda mer i 2020 og beyond.
Det er her ta kommer inn, i tillegg til sunt bondevett, man trenger ikke ta av hele posisjonen men noe må man ta av, for å sikre profitt og utnytte svingningene.
Så lenge det er stille perioder vil kursen gå i bølgedaler.
Nå har de riktignok uttalt høyere aktivitet og slikt skaper trolig hyppigere og grunnere svingninger. Med en stigende hovedtrend i bunn.
Någon försöker pressa i callen iaf…
Gjennom helvetes året 2017 så har man tradet litt med dårlig hell så jeg er nok 5000 aksjer short i forhold til der jeg var så jeg blir nok sittende til target iallfall er mellom 24 og 28. Sålenge man ikke har så veeeeldig mye peiling på TA og har en mage uten is så kan det fort gå galt.
Her ser vi ett tydelig eksempel idag. Har vært helt nede i 16,30 og plutselig er vi i 16,80. Hadde jo vært typisk at jeg hadde lempa ut 3000 aksjer på 16,30 og kjøpt de tilbake igjen på 16,60. jævla dårlig butikk seh. Derfor sitter jeg på henda
Det er veldig vanskelig å trade hvis man har investert litt for hardt, da kommer følelser fort i veien. Når det er sagt, det er en god ide å lære seg å trade. Da blir det lettere å se når den store investeringen man har gjort er i ferd med å gå til helvete, og ta tapet.
Jeg har lært meg mye om trading det siste året, men jeg har kun tradet bittelitt av porteføljen, rundt 10%. Resten er mer fundamentalt investert. F.eks. en pott på 15.000kr er greit i norske aksjer hvor man får kurtasjen ned i 29 kr. Postene til babyrage er en veldig god “primer” til trading. Han trader kun aksjer i opptrend som er en veldig god regel for nybegynnere. Guiden hans hjelper deg også med å definere hva det vil si at aksjen er i en opptrend.
Helt enig med deg @Christian . Jeg hadde gjerne betalt en av dere, deg @tinvest eller @babyrage for ett kurs innenfor trading. Men da etter at jeg har fått investeringa mi i Funcom tilbake en ting er å få det forklart med tekst og linjer i ett diagram her inne på teknisk analyse. Noe annet å få det forklart face to face.
Skulle ikke kostet deg en kr, jeg er ikke blant de beste amatørene på dette området, det skal være sagt.
@babyrage er dyktig. Om du studerer chartene og tankegangen han har til trading vil du lære mye. Han har også postet en del linker og videoer relatert til trading som absolutt er verd en titt. https://twitter.com/babyrageee
Dere som trader nå har ballz of steel
Ble omsatt en haug med aksjer på 17,00. Og så virket det som om den som hugget løs ga opp forsøket ganske så raskt. Kan fort hende vi får en dump nedover nå. Passer mønsteret vi kjenner så altfor godt - og ja, vi vet (nok) hvem det er
Det er jo artig å se at når det kjøpes nær 250 K på 17.00 så selger folk på 16.50 etterpå…
Folk har panikk for at toppen er nådd vet du
Bare litt ned for å ta skikkelig fart