Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg klarte ikke helt forstå hvordan de klarte 3,2 MUSD inntekter i Q4, for CE solgte crap og interessen for SWL så laber ut. Jeg hadde forventet 2 - 2,5 MUSD i inntekter. Forhåndsbetaling forklarer det. :stuck_out_tongue:

1 Like

Var det den bästa rubriken de kunde hitta??

4 Likes

Nå er det jo en mulighet att CE selger noe bedre enn det som vises på Steamspy, X- box har vi jo ikke kål på i det hele tatt.

HAHAHAHA HEGNAR you fucking LOOSERS

2 Likes

Ja det var nydelig :smile: fin fyr :grinning:

Man kan forstå hvorfor Stian er giret på dette som finansdirektør. Det asiatiske gaming markedet er hinsides stort!
Så at asia er over snittet giret kan ha stor betydning for salget.

In 2017, it was calculated that revenue from the games market in that region alone amounted to 51.2 billion U.S. dollars, almost twice the revenue of the second-ranked North American gaming market.

Within Asia, the leading country markets are China, Japan, and South Korea

3 Likes

@Halling jeg antar forholdet mellom reviews/salg ikke endrer seg drastisk, og inntektene i Q3 tilsa elendige xbox-salg. Q4 har vesentlig færre reviews. Kanskje bare 25% så mange.

Det samme gjelder Steamspy, tallene kan være feil med 10-20% og det hadde fortsatt ikke vært i nærheten av å forklare inntektene i Q4.

SWL er det eneste vi ikke har noe god måte å tracke, men google trenden så ræva ut i Q4. For CE, så har google trenden stemt bra med salget.

1 Like

Akkurat samme overskrift som ved forrige Q. De fornekter seg ikke. :joy:

1 Like

Haha, hoppas de startar en ny trend med detta! Alla kvartalsrapporter ligger samlade under rubriken: ”Dette sier…”, - ”Dette sier Statoil”, ”Dette sier Aker”, ”Dette sier Hydro”

1 Like

Samme for meg hvor de kommer i fra, morro å kunne glede seg over ett Q4 som kom godt inn over forventningene. :clap:t2:

1 Like

Hvis de får i gang markedsføringen i Asia så kommer det til å bli en gamechanger for CE… utrolig sinnsykt stort marked, men blir også uber mye hacks, sålenge det gir penger i kassa så er det ett fett

1 Like

402.92752 billion Nok… vi tar gjerne noen % av de!

Det går greit når de bare hacker hverandre, da er jo ting som de skal være for alle spillerne. :slight_smile:

1 Like

På en annen side forstår ikke jeg hvorfor noen skal utbetale penger til fun såpass tidlig i forkant. Ikke trenger dem pengene heller. Men jeg kjenner ikke til standarden.

Det er ikke uvanlig å betale for retten til å bli partner. De har basically kjøpt seg inn og tar en bit av kaka for salg til det asiatiske markedet.

1 Like

Positiv rapport, positiv combat, nytt spill rett rundt hjørnet, ny season for SWL og deretter 2 nye spill som skal produseres. Får vel si som vi sier i krypto. HODL! :heart_eyes:

2 Likes

Alltså vad är problemet? Fattar att man hatat bolaget tidigare…med all rätt. Men nu. Nu har vi ett äkta turn around case. Att sitta vid sidlinjen nu är ju bara så fel…så FEL. Älskar att vissa är så tveksamma! Det gör det så mycket bättre för oss som är inne och som vill in. Hävstången är extrem!

1 Like

0008

4 Likes

Men tapte ikke Funcom 19 mill i q4? Hvorfor er det så bra?

1 Like

Tap og tap… litt snævert vil jeg påstå.Det er investeringskostnader. Snart skal de materialisere investeringen.

Kostnader knyttet til investeringene/prosjektene de har på gang fremover :sunglasses: