Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Q1 var et antiklimaks. Og Q2. Og Q3.

Nå får vi se om Funcom-aksjen oppfører seg mer normalt etter at svenskene har kommet inn :sunglasses:.

3 Likes

www.countdown2zero.com reveal kl 13.00!

3 Likes
1 Like

Tragiskt om marknaden fokuserar på ett enskilt kvartal när vi har allt de bästa framför oss

Tror det er lurt å kjøpe litt mer for de som har ledig krutt. Jeg tror vi nå får en re-prising av aksjen til over 20, der den vil ligge i påvente av CE full release, SWL S2 og Bearded Spill tall…

7 Likes

RT 16,55 :hugs:

2 Likes

bearded

3 Likes

Synes den er sterk i dag. Ifølge oppskriften skulle den ha tryna hardt allerede. Intradag er vi minst 0.70 foran skjema :slight_smile:.

1 Like

låter som du köpt :smiley:

Hva ser du for deg om 3 timer? Litt spennende dette her

En hype trailer som stian säger :stuck_out_tongue: Förhoppningsvis datum också

De viktigaste är upplägget om spelet. Att vi får höra mer där. Hoppas definitivt på någon form av multiplayer

2 Likes

4-person co-op satser jeg på…

@Atlebassen Funcom har tidligere vært sell on news, fordi den har gått kraftig opp på forventning uten at det har materialisert seg. Det blir som om noen finner ett oljefelt med gode prognoser, kurs reagerer opp, for så å korrigere ned da feltet er mindre enn først antatt.

Nå er det en ganske annen situasjon i Funcom. En småtass fra Sverige har gått inn med masse kroner, vi har en suksess fra 2017 og ny prosjekter på gang. Det er masse kroner på bok, 0 fare for konkurs eller kriseemisjon og gjeld som begynner å bli “ubetydelig”.

CE vil fortsette å generere penger i en form, de har BD på gang med video i dag, og ett nytt storspill som tar over stafettpinnen etterhvert.

Nå er det såpass stor interesse at ett tradisjonelt sell on news ikke er “nødvendig” for å sikre seg kroner, Funcom har ofte nok stor omsetning for de med større penger kommer seg ut om de ønsker det, de trenger ikke en godnyhet for å få det volumet de trenger.

Til slutt er jo heller ikke oppgangen vi har hatt til nå basert på kun luft og håp. Det er ett resultat av ett selskap som har snudd seg, endret strategi og levert årsbeste resultatmessig, en fundamental endring som viser ett selskap som får det til, har lavere risiko og tjener penger og som i tillegg har stålkontroll på kostnader.

Hvis Funcom fortsetter å levere som i 2017 men øke på ytterligere med CE launch og de nye titlene, så ser jeg på det som vanskelig å få kjøpt billigere enn rundt dagens kurs.

3 Likes

Faktisk en veldig bra artikkel, ikke bare oppgulp av data. De har fått inn en kommentar på hvordan det kan gå med CE:

Tidligere spillanmelder i VG og nåværende spillekspert i Level Up, Rune Fjeld Olsen, sa før jul at Conan Exiles kunne regnes som en suksess så langt.

– Det er klart at det blir en utfordring for Funcom å skape en ny bølge med «hype» for et spill som allerede har vært ute lenge, som hundretusener allerede har prøvd. De som spiller spill som dette har en tendens til å gå i flokk, så Funcom har en jobb foran seg, sa Olsen.

Jeg har tenkt samme tanke selv, men har satset på at releasen på en ny plattform, PS4 og at kampsystemet er helt nytt, sammen med en utvidelse som får tidligere spillere tilbake kan få ballen til å rulle.

2 Likes

Denne såkalte jobben som han nevner Funcom må gjøre er blitt gjort endel av allerede og er as continue frem til 8 mai så tror vi kan slappe helt av her.

Det vil jeg absolutt ikke si, hypen er 5% av hva den var på toppen rundt lansering i fjor:

Jeg tror Funcom har det under kontroll, men jeg har virkelig tenkt å sjekke dette opp framover mot lansering.

2 Likes

Nån som har hela orderlistan ner mot 16 och upp mot 17?

Begynner å håpe på faktisk release av det nye spillet! :face_with_hand_over_mouth:
Var på Google I/O for en del år tilbake og da var det nevnt at de skulle komme med releasedato på google maps/street view, og så viste det seg at de faktisk releaset det. Ble knallbra stemning av sånt :blush:

Knekker vi 17 kroner før kl 13 i dag?

• Jepp
  • Mulig
  • Nope

0 stemmegivere

Sorry. Jeg svarte på noe helt annet. Er enig at Funcom må skape ny hype såklart. Men regner med de at de bruker litt kroner på dette nå fremover til full release.

1 Like