Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Spel reveal imorgon klockan 13.00. Stian har lovat hype trailer!!

9 Likes

Stian altså!

5 Likes

Big mouth :joy:

2 Likes

Lært av Malmberg :joy:

1 Like

Rui er unødvendig tight med infoen synes jeg. Lever godt med det da, ettersom han leverer varene som første Funcom-sjef.

7 Likes

Synes også det, er jo nesten Nord-Korea sensur, men forstår jo med tanke på alle samarbeidene de begynner å få mtp taushetsplikt…

1 Like

HAH innså akkuratt at jeg var der også :smiley:

Husker aldri helt antallet aksjer :stuck_out_tongue:

For 2017, så bør man nok beregne med antallet aksjer 31.12.2017, som er uten 56,3m/5 = 11,26m som er emitert i ettertid, så 67,74m aksjer.

Med 15,81 i kurs og 67,74 aksjer, så er mcap på 1071 MNOK eller 136,1 MUSD ved en kurs på 7,866. Hvis man trekker fra det framførbare underskuddet på 1,1 MUSD får man 135 MUSD. Resultatet etter skatt var på 4,99 MUSD som da gir en P/E på 135/4,99 = 27.

I 2018, så vil Funcom få inntekter fra Conan Exiles på 6 plattformer vs 2 i 2017, få inntekter fra Bearded Dragons sitt spill. For SWL tror jeg inntektene blir lavere enn i 2017 og det samme gjelder nok AoC og AO. Jeg satser på at Funcom klarer mellom 5 og 15 MUSD i earnings i 2018 og har kommet godt i gang med et spill for release i 2019 i tillegg til evt expansions til CE eller andre spill basert på Conan.

2 Likes

Dette blir så bra ass

1 Like

Ikke glem mulige co development og publishing avtaler som kan komme når du minst venter det.
Og royalties fra HS, som en ekstra liten bonus.
Blir et bra år dette

1 Like

I dag er det rea på funcom aksjer. Begrensad utval, ta 3 betal for 2. I dag endast :wink:

1 Like

Det är rea upp till 30 nok ja.

1 Like
1 Like
1 Like

Funnet frem joggesko? Tror du får de du solgte til 17 igår billigere idag men det kan fort bli siste dagen :slight_smile:

1 Like

Håper vi åpner sterk som f&@#>€ i dag. :smiley:

2 Likes

Trenger ikke det. Sparte litt krutt i tilfelle vi falt litt idag. Kunne godt tenkt meg litt svak rød åpning :innocent:

1 Like

Det skal lastes uansett!

Jeg tror vi åpner svakt og uengasjert - men håper jeg tar feil. Husker antiklimakset etter Q1-rapporten :roll_eyes:

4 Likes

Åpner vel noe rødt før den kommer i plusse utover dagen :+1:

1 Like