Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Så de gäller både NOK (oslo kontoret), USD (Funcom north carolina) och euro (registrerat i nederländerna) ?

Pengarna bör väl komma till Nederländerna först?

Kanskje Funcom burde åpne et kontor i Asia i fremtiden :smiley:

Her fra årsrapporten

Financial instruments
The Group has chosen not to use any financial instruments to hedge its exposure to foreign
exchange and interest rate risks arising from operational, financing and investment activities. Due to the international structure of the Group, the Company has significant positions in other currencies than US dollars, for example Norwegian Krone. The Group does not invest in equity or debt securities.

Presentation and functional currency
The consolidated financial statements are presented in US dollars (USD), which is the Company’s functional currency, rounded to thousands. It is expected that US dollars will remain as the main currency in the Group’s economic environment, due to a majority of US dollars revenues.

Foreign operations
Financial statements of consolidated entities are prepared in their respective functional currencies and translated into US dollars (the Group’s presentation currency) as of year-end. Assets and liabilities of the foreign operations, including goodwill and fair value adjustments arising on consolidation, are translated at the exchange rates at the reporting date. The revenues and expenses of foreign operations are translated at rates approximating the exchange rates at the dates of the transactions. Foreign exchange differences arising on translation of foreign operations are recognized directly in Other Comprehensive Income, and accumulated in equity in the translation reserve.

1 Like

Skal «de» opp til 16 igjen og plukke billige aksjer på veien nå?

Ikke glem denne da. Enda langt igjen! Og utviklingen holder fortsatt formasjonen. Men nå er vi enda nærmere eksplosjonen enn det vi har vært før :slight_smile:

7 Likes

Nå har jeg hatt aksjer i Funcom siden før SW ble lansert når den lå på ca 6kr. Den gikk opp i 20kr og jeg solgte selvfølgelig ikke pga jeg tenkte. “den har jo tross alt vært på 50 en gang i tiden”. Men har nå siste tiden solgt meg ut og inn når den har ligget mellom 15 og 16 kr. Det har blitt noen tusenlapper her og der. Men ikke sånn all verden. Er det sånn flere andre gjør det? Det går jo sakte men sikkert oppover istedet for å sitte flere år på den og håpe på at aksjen dobler seg.

Historisk kort tid før launch, har det aldri gått sakte men sikkert. Det har gått hardt og brutalt opp. Historien før lansering er 100% konsekvent, det går ALLTID kraftig opp. Nå er det fundamentale i tillegg råsterkt, det er den store forskjellen fra før da de feks før CE var konkurstruet. Jeg tror på at vi får samme utvikling som tidligere men kraftigere hvis Funcom leverer som jeg tror de klarer og sier.

En annen trøst som fjerner noe av risikoen nå er at selv om CE ikke skulle slå til som mange tror, og kursen skulle få seg en knekk, så kan man hvis man har tålmodighet vente til neste hype på spill under utvikling, man får tradisjonelt igjen pengene sine og vel så det på de neste hypebølgene, iallefall fra dagens nivå. .

1 Like

Enig med @Paddy80

Ellers tror jeg forøvrig at det er få som trader med hele innsatsen sin. Jeg tror også det er få som sitter stille med hele innsatsen sin uten å trade noe.

Jeg har gjort det til en hvis grad, men alltid kjøpt tilbake for tidlig og som ofteste solgt for sent. Har også tradet bare 10-20% av beholdningen.

1 Like

Takker for gode svar.
Jeg fikk heldigvis kjøpt meg inn igjen på 15,50 i dag så er det bare å håpe på at det blir litt profitt :smiley:

Jeg kjøper og selger litt med en traderpott underveis, men jeg sitter med mesteparten. Noen ganger treffer jeg, noen ganger bommer jeg og blir springende etter, men fikk hvertfall senket snittet betraktelig i perioden 3->2 (gikk fra 3.15 til 2.6 eller deromkring).

1 Like

4 Likes

Han solgte siste rest til heiene… :shark:

1 Like

Fikk grabba te’ meg noen aksjer på 15.70; og egentlig fornøyd med de mtp at jeg sov gjennom hele børsdagen og kursen var over 16 når jeg gikk å la meg. Nå vurderer jeg å tømme halve kredittkortet mitt frem til lønningen kommer om 2 uker! Er jeg begynt å bli forelsket i denne akjsen? Kanskje :heart_eyes:
But when in doubt (when it comes to gamestocks): Do what the sweds do.
Köp nu för fan med bägge händerna!!! :sunglasses:

4 Likes

Det blir helt sikkert Godstemning :rocket: lenge før 8. mai. Jeg fyller år i mai og skal til uniten i juni, så det passer fint med litt påfyll på kontoen. Regner med at det går noen doller :money_mouth_face: på den turen.

1 Like

Lønn, feriepenger og skattepenger skal inn i funcøm

1 Like

Håper dette går veien. Jeg har for tiden en “portefjølje” bestående av ett eneste selskap (Foruten crypto). Snakk om heftig diversifisering. God helg!

3 Likes

Jeg er der snart, jeg også :blush: Go’ helg! :slight_smile:

1 Like

Da blir det gostemning :cocktail::slightly_smiling_face:

3 Likes

Antal ägare hos Avanza: 898

image

6 Likes