Funcom er sterk om dagene
Hva sier dere, lurt å låne 40-50000 av kredittkortet for en kort trade denne uken?
Er fristet nå!
Kredittkortet holder jeg langt fra børsen!
Om den går til 2.60 kan du vurdere det. Bare tull her oppe.
Helst 2 blank!
Nja da er det noe fare på færde og de fleste SLèr burde vært utløst.
Det var et godt og nøkternt tips
Bare å sette tight stop loss da eller bestemme på forhånd hva du gjør om kursen ikke går dit du har lyst ila x dager. Ikke å anbefale men har gjort det selv noen ganger, men er jo en gambler type da
Jeg er jo ikke gamblertypen da, kjører den sikre linjen: 50-60% Funcom, Biotek, og nå noen sikre kort i kryptorelatert. Så da er nok ikke dette noe for meg.
Si ikke det…
Låg omsättning. Blir nog konsolidering här ett tag. För innan 31a januari lär väl inte så mycket hända?
Ny SWL säsong i januari?
Kanske får höra något mer om Bearded spelet?
Står klar til å ta imot på 2.8x ut uka. Bring it!
En joker i leken är även att det norska spelbolaget Funcom, där Swedbank Robur Ny Teknik i december köpte omkring 9 procent av aktierna, väljer att särnotera en del av sina aktier i Sverige.
”Eftersom de har en svensk storägare och jag vet att de är intresserade av att ha svenska aktieägare skulle jag kunna tänka mig en särnotering. Funcom är i stort sett ensamma i Norge om att vara börsnoterade så det skulle inte förvåna mig om de tittar på att även finnas i Sverige. Svenska börsen är tv- och dataspelsbolagens finrum i Norden och därför vill man finnas där för att bli en del av klustret”, säger Tomas Otterbeck.
”Funcom ser även intressant ut ur ett investeringsperspektiv både på kort och lång sikt. Den 8 maj släpps den fullständiga versionen av Conan Exiles, ett spel som nått stora framgångar i så kallas “Early Access”. Spelaktier med få spel i portföljen har en tendens att spekuleras upp inför större spelsläpp av det här slaget”, fortsätter han.
Detta skriver Redeye. Duktig analytiker firma. Funcom borde köpa en analys! Trots det som hänt tidigare med fraud firman
Hade varit med börsnotering i Sverige
Når tror dere vi kan forvente news ang SWL og det nye innholdet? Burde jo begynne å nærme seg. Tror nok de kjører på en del med markedsføring da…
INgen som vet dessverre, er jo bare å sende en mail til investor@funcom.
Men det bør jo være i pipen om ikke så lenge.
Bolaget handlas till P/E 17 nu på senaste 9 månaders resultat då man profilerat sig som Funcom 2.0. på dagens kurs
Vad tyst här…
Litt som @Christian sier i chatten, blir ikke nervøs av lavere kurser nå pga Swedbank Robur kjøpte til 2.60. Ser det heller som en kjøpsmulighet. Det er fra rundt 15 februar og fremover jeg tror den største kursøkning skjer nå, men det kan jo komme melding før 28 februar og q4 pres også. Og kommer det en slik melding så er det lønnsomt å sitte inne hvis den er bare litt positiv. Presentasjonen vil ha fokus på det nye samarbeidet om joint venture og 90% av spørsmålene kommer til å dreie seg om det. Ellers vil det frem til lansering være meldinger om enten det, Bearded Dragon og spillporteføljen.
Så er spørsmålet om vi nå, etter utsettelsen som tidligere kommunisert, fortsatt ikke vil få nyheter om det nye storprosjektet før etter lansering tidlig mai eller om vi faktisk kan få det før likevel siden lanseringen var planlagt til januar den gangen de uttalte seg om det. Men det er klart at dersom markedet liker det de hører om det neste spillet så kan aksjen gå mye også på det.
Så fremover det neste halvåret nå ser jeg hovedsaklig disse kjente kurstriggerne:
- Conan Exiles interesse
- Bearded Dragon interesse
- Nytt spill
- Nytt rundt joint venture samarbeidet
Eventuell notering på svenska börsen bör ju vara en trigger också