Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nå vet vi jo at Ny teknikk er langsiktige så jeg er litt usikker på hvem som evt skulle shorte.

1 Like

Vem skulle vilja korta för att starka Robur som ger en kvalitestämpel och går in med 88 miljoner NOK? :slight_smile:

Eg har ingen teorier om det skjer, men det er vel ikke usanylig teori at det kunne blitt lånt ut aksjer på kurser over 3, til dei som motar aksjer til 2,6 ? Det ville jo være en sikker gevinst, da man er garantert å kunne lukke shortsen med nyutsedte aksjer ?

Sikkert bare eg som hadde ett mareritt inatt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Derav er det ikke utenkelig at de kommer til å låne ut aksjene sine. Langsiktig kursstigning + rente.
Hadde ikke overrasket meg.

2 Likes

Ny Teknikk kan låne ut aksjene sine, men er tvilsomt at de shortselger noen av dem.

Men at de tilgjengeligjør dem for utlån tror jeg er ganske sikkert. Dessuten er det vistnok mangel på shortaksjer i Funcom så det ville vært bra å få løst den biten også.

2 Likes

Da kom jeg meg inn igjen på 2.97, så blir det spennende å se om støtten på 3 er så sterk som magefølelsen min tilsier.
Satser på det + videre opptur ved neste positive nyhet :slight_smile:

3 Likes

Kjøpte 20K til så får vi jo bare vente litt og se hvor ferden går når volumet tar seg opp.22-0

1 Like

Bör det inte flaggas för ASP? Han äger nu nämligen mer än 3 % av aktierna.

8 806 219 st aktier är 3.04 % enligt senaste lista.

Må vel over 5% for at det skal flagges.

Ikke i Nederland ?

1 Like

@rokky det skall flaggas till de holländska myndigheterna vid 3 %

1 Like

Kanskje derfor han har 2 selskaper og 1 privat :slight_smile:

Det spiller ingen rolle, hvis det er han som eier de to selskapene, ihvertfall såvidt jeg vet?

1 Like

Dichesbuen eier han kun 12,5 prosent i.
ASP invest er enk.

1 Like

Ok, jeg kjenner ikke reglene fullt ut, men da kan det hende aksjende fra Dichesbuen kun teller med 12,5%, så han fortsatt er under flagg-grensen.

1 Like

Tror dessverre at en player som han har full kontroll :slight_smile:

1 Like

600k block på 3.00 och ett 500k block på 3.026. Någon fiskar efter aktier helt klart .

4 Likes

De ryker straks…

3 Likes