Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

2 Likes

Det er vel ganske mange som har ventet på dette? Kan bli spennende å se hvordan det påvirker spillertall. Tror nok det også det vil være avgjørende for hvor mye Funcom kommer til å satse på SWL videre.

Greit å huske at flertallet spiller utenfor Steam. Så i absolutt beste fall ser du kun 50% av spillerene på steam, men sansynligvis mer 30-40%.

1 Like

Det vil nok være helt avgjørende for fremtiden for SWL. Maintenance-mode eller et levende spill med jevnlig nytt innhold.

1 Like

DEt jeg lurer på er hvor mange personer og ressurser de har brukt på denne utvidelsen, håper de har brukt mye ressurser slik at det er lettere å dytte ut mer innhold i samme sone i fremtiden.

TSW/SWL er godt likt og det blir spennende å se hvor mange som spiller det, om det er nok til at Funcom kan satse videre, nå er datoen fastsatt i tillegg… Får se hvordan spillertallene kommer til å være i ukene fremover, er klar over at det er en del som spiller utenfor steam, men finnes det en måte å regne totalt? Eller evt spørre Funcom :stuck_out_tongue:

Enligt presentationen var dwt 200 000 aktiva user i Juli. Då hade spelet varit på steam i 7 dagar och låg på tto 3500 concurent peak. Tror steam är runt 20% av spelarbasen

Jävlar. Denna var oväntad. Längtar till nästa vecka :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

24 Likes

Dålig hype här… marknadsföringen av CE launch har börjat!!

4 Likes

… starter 19. mars, sammen med GDC mener du vel? :stuck_out_tongue:

1 Like

Markedsføring av markedsføring har starta. #Hype

6 Likes

Hypen av hype har startet… wait, what?

1 Like

Hvor høyt kan kursen peake på hypen av hypen😲

1 Like

Det starter i det små nå, når trailer kommer smeller det skikkelig. Mon tro hvordan de skal markedsføre utover trailer og nettsteder ala tidligere. Plakatering i butikk på release, koster vel ikke all verden? Ikke alle får innpass med reklame i retail, men jeg er ganske sikker på at de ville fått innpass som en norsk aktør. Burde fått til bundle med Xbox og Ps4 med kjeder som Elkjøp og Expert sammen med en pappfigur av Conan i butikkene, det burde vekke oppsikt. Jeg kan nok få fatt i salgstall fra disse kjedene litt etter release, kanskje ikke snakk om så store volum men moro å høre med mine kontakter der.

3 Likes

Funcom har vel allerede sagt at dette kommer til å skje, og at det er Koch media som står for dette.

2 Likes

Hvordan de skal gjøre det har de vel ikke sagt noe om?

2 Likes

Jo, og det ble vel gjentatt på investorpresentasjonen. Funcom har tenkt å basically bruke alle kanaler tilgjengelig, inkludert reklameplakater i butikkene, som Koch media skal stå for.

3 Likes

Sweet, hadde ikke fått med meg det gitt :smile:Regnet med at de ville kjøre på plakatering osv, bundle med konsoll hadde vært gull

Vi kan vel regne med at det vil være betalte streamere på både twitch, youtube og mixer. Forhåpentligvis vil det være nok til å dra i gang noe lignende som ved EA launchen. Regner også med at det vil være lagt til rette for content creators ved at de for eksempel har satt opp server kun for de.