I følge min intel så ja
Alright, takk. Blir interessant å se hvor mye - hvis noe - han fortsatt sitter med.
Han har vel stort sett hatt en mill i aksjer hele tiden, mens han har trada ref jokka en del med resten?
Han var helt ute av topp 20 opptil flere ganger i løpet av 2017. Husker det var tilløp til feiring sist gang vi så han var helt ute, og håpet vi skulle slippe å se han igjen på topplisten (husk at dette var på en tid med shortinteresser i aksjen, lavt volum, liten interesse i markedet og negativ psykologi).
Mulig han siden senhøsten har hatt en viss long-pott.
Husk at selvom han er ute av topp 20, så kan han lurke på plass 21 med fortsatt ett bra beløp investert
Ja, det vet jeg. Poenget var at påstanden om at han “alltid” har sittet på “X antall” millioner aksjer etter gammel regning er og blir tullball. Det har han beviselig ikke gjennom 2017. Terskelen for å dukke opp på topp 20 var svært lav.
Han har nevnt 1-1,5m aksjer. Topp 20 stopper vell på ca 300,000. Så han får fint inn 1-1,5m aksjer etter gammel regning utenfor topp 20
Det tilfellet jeg spesifikt tenker på er forrige gang han uttalte seg om at han skulle" gå long med sine ~8 millioner aksjer", så dumpet noen ~8 millioner aksjer umiddelbart etterpå. På neste liste vi tok ut var han utenfor topp 20. Og jeg anser det som VELDIG sannsynlig at disse 8 millionene tilhørte knekten.
Hva er egentlig poenget, at ASP sine offentlige uttalelser er til å stole på? At han har en long-beholdning på 0 - 20 prosent, og trader med slegge med 80 - 100 prosent?
Hvorfor skal vi tro på noe som helst han sier når han beviselig lyver? Var det han om dumpet også denne gangen - ref. @Hakon - så er det jo bare enda et eksempel på at han ikke kan tillegges et fnugg troverdighet.
Ikke mye troverdighet hos meg heller, men bryr meg lite. Tror ikke det er mange, om noen, som handler/agerer ut i fra hva han gjør/sier han gjør uansett.
Kan seff være ok å forsøke å forklare hendelser i etterkant, men tror det er litt feil fokus slik ståa med Funcom er nå.
Tror nok mange forsøker å følge ham tett, da handelen hans merkes så godt på kursen i det kortsiktige bildet. Men ja, han får heldigvis mindre og mindre å si - og godt er det
Man klarer jo ikke å følge verken ASP eller andre, når handlene vises på lister, så er det for seint, da ender man jo opp med å kjøpe når vedkommende selger, og omvendt.
Synst forøvrig det vies altfor mye energi til ASP, er jo totalt uinteressant hva han driver med, bortsett fra at vi kan misunne han litt da
Asp selger når det er mye kjøpere og kjøper når det er mange selgere. Brukes litt for mye fokusbpå når han selger kontra når han kjøper. Uansett å konsoirere mot enkeltaktører er oppskriften på å tape penger
Kursen har steget 70% siden desember 2017.
Drit i ASP…
Han sa selv “dere gir meg alt for mye oppmerksomhet”
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=446405
In today’s press release Funcom announced the first free story expansion “Dawn of Morninglight” for the free to play game Secret World Legends.
This expansion will be made available for the players on 4 April 2018.
To read the full press release, please visit the “News Section” of the Funcom website: http://pr.funcom.com/latest_news
Badhoevedorp, The Netherlands, 13 March 2018
Funcom N.V.
Men har det egentlig noen gang vært noe kursdrivende med SWL nyheter?
Mitt inntrykk er at den er der og bidrar litt, men ikke nok til at markedet reagerer.
Over tid vil jo SWL bidra til bunnlinjen, så lenge det kommer cash inn i beholdningen så er det good biz, Funcom er nå i det gode selskap og har det luksusproblemet med at de har flere ben å stå på
Greit å dekke lønninger, husleie, strøm osv med SWL inntekter
Flere har jo klaget på at Funcom lover mye og leverer dårlig.
Hadde det vært tilfellet ville vi jo steget markant nå, men siden vi ikke stiger viser jo dette at meldingen i stor grad var priset inn. For min del var det positivt å få katta ut av sekken og bekreftet dato. Nå er det neste trigger. Mutant på GDC som gjelder
Jag tror folk underskattar denna nyheten. Kommer ge bra drag och deg