Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Slettet etter ønske fra BillyP.

Beklager, sletter den!

Activision Funcom Blizzard. I don’t care what you guys think! It sounds awesome!!! :slight_smile:

Flere som sliter med Den Nede Bank?

1 Like
4 Likes

Tror dere GDC og en bekreftelse av fall 2018 launch av mutant vil gi kursen en positiv eller negativ push? Evt status quo?

Funcom skal opp frem mot full CE-launch 8 mai. Bekreftelse av 2018 launch av MYZ er bare fundamental bonus. Det som er interessant er hvis launch av MYZ finner sted FØR høsten. Som er en mulighet vi har diskutert en del her inne.

Omformulert: Kommer launch i Q2, reagerer nok kursen positivt. Kommer den i Q3, reagerer neppe kursen noe videre opp eller ned umiddelbart etter nyheten.

2 Likes
3 Likes

Jeg tenker som deg, Q2 = svakt positivt, Q3 = nøytralt, Q4 = svakt negativt. Hvis de skal lansere i Q2 og kommer med lanseringsdato, så vil jeg tro det blir en positiv reaksjon.

Jeg tror dog at det viktigste her er gameplayet som blir vist på GDC. Ser det bra ut og blir det godt mottatt?

2 Likes

Jeg kjenner ikke bransjen og normal praksis bortsett fra @Evilfreud sine innspill.
Det forundrer meg uansett at de kjører så stramt opplegg at alt skal skje med forhåndsavtale og bak lukede dører. Av det jeg har sett av bilder fra GDS ser det ut som en perfekt arena å vise seg fram, tipper de fleste kommer med lave skuldre for å la seg overraske mer enn å sette opp avtale på forhånd.

Edit: sjukt hypead inför kvällens stream! :beer:

1 Like

Funcom / Rui har sagt at det slipper nyheter tett opp til launch for å få mest mulig “bang for the buck” i form av nyhetsverdi og ROI per brukte markedsføringskrone. Er normen i bransjen at man lar pressen teste greiene sine, og gir embargo på publisering av artikler til over helgen.

Når da helgen først er over - så kommer alle medieoppslagene, publikum legger merke til det - og eventuell PR kan kjøres i gang. Gitt det ovenstående, så spekulerer noen av oss i at MYZ-launch kan være nærmere enn mange tror.

3 Likes

Det er mer interessant for pressen å skrive en dyp artikkel om et spill hvis du vet at ingen andre har kommet med noen artikler om spillet på forhånd. Det er derfor jeg antar det er en NDA som blir opphevet rett etter GDC / på slutten av GDC.

Det peker kanskje i retning av at lanseringen ikke er rett rundt hjørnet, da tror jeg også de ville vist fram mer av spillet. Det kan også være at Funcom har snudd litt på flisa og sagt at for mye PR før lansering ikke er bra. De vil ha entusiastiske spillere på launch-dagen, ikke ukesvis i forkant.

2 Likes

Ja, den er grei, men det ene utelukker ikke det andre slik jeg ser det.
Men selvsagt større fare for “lekkasje” ved åpne stands. Når hvermannsen kan kjøpe pass for 10k
Skulle ikke være vanskelig å få/skape avkastning på den investeringen slik sett :wink:

Lägger upp bilden från Discord igen. Vill man lägga ut “official videos” från GDC så känns de iaf som en stor chans för datum. Särskilt om man vill bevara momentum

5 Likes

2018 mutant launc er sikkert. Vi får kanskje en dato men med mindre den er i nær fremtid tror jegbikke vi får noe.

1 Like

Det er en ganske enkel grunn. Lik behandling av all presse. Om media a har full mutant dekning på mandag. Er det liten verdi p komme p høre om dette oå onsdag. Derfor lukkede dører og embargo. Alternativt er å leie et auditorium å kjøre 500 mann samridig

1 Like

Du er jo værre med feilskriving enn meg :slight_smile:

Sitter på mobil, alt lagger på et slitent spansk nett. Regner med folk skjønner essensen

4 Likes

Som forventet rømmes ELE skuta i dag. Noen av disse skal sikkert inn her til uka. Da får vi kanskje en liten boost.

Ser ikke ut til at interessen er den helt store nå, men for daytradere er vel 8 mai flere evigheter til

1 Like