Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

NANO stjeler nok en god del fokus i dag… :slight_smile:

Var ikke bare aksjemarkedet som sa gjesp til nyhetene :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nedjusterer kursmål til 20kr pre launch hype peak og 30kr om CE selger som nr 1 de første par dagene😉

GOD HELG😙

Et par prosent opp pre-launch hype?

Jaja, da blir du ikke skuffet iallefall :joy:

Bare vent til PAS og Co. begynner kjøret.

2 Likes

I kiid I kiid😇

Men er solide 10% til 20 da. Ikke bare 2%… oppå de 20%-30% vi allerde har fått (takk SWE)

Samme tjas og mas før EA launch, husker hvordan det gikk😂 forskjell er at nå er de gjeldsfrie og har masse cash, lansering på alle viktige plattformer også retail, markedsføringsbudsjett og flere spill på gang.

Dette er ikke tiden for å selge før lansering med mindre kurs stiger masse på kort tid. Her lukter det økning i markedsverdi med hold i.

4 Likes

Ikke minst tror jeg det blir veldig fristende for enkelte meglerhus å kjøre et skikkelig rotterace for å melke både taxisjåfører og S/L. Hvem vet hva høyeste topp blir. Jeg selger nada under 40,- så fremt jeg ikke ser skjær i sjøen i forbindelse med launch :v:

4 Likes

bilde

6 Likes

Hvis Donald Duck på andre siden av fjorden ikke fucke til stemninga helt utover våren så kan jeg ikke helt forstå at dere kun ser 30 kroner i Funcom ved fullrelease. Hypen vil jo bli større nå enn den var ifjor og selskapet er i tillegg enda bedre rusta med MYZ som vi ikke hadde ifjor. 30 kroner er ca 5,85 gammel kurs og det var der den touchet etter at Funcom gikk ut med salgstallene. Jeg blir ikke overraska om vi hadde sett 40 den 8 mai. Eller noen dager etterpå.

4 Likes

Jeg tror vi ser mye høyere tall etter hvert… Den som lever får se! :moneybag:

2 Likes

Med tanke på egen portefølje nå så håper jeg selvfølgelig du får rett, men min forventning til full release er noe mer moderat. Tror at det er hensiktsmessig å skille mellom hva som gir hype og hva som er fundamentalt.

Slik jeg ser det er det fundamentale i Funcom vesentlig bedret siden EA release (tjener penger, flere spill, MYC ser bra ut, CE forbedret osv). For min del gir dette marginal nedside for aksjen i det korte bildet og kraftig forbedret oppside på lengre sikt (eks +6mnd) dersom spillene viser god inntjening i det videre, altså etter release.

Kursmålene du nevner er i mine øyne fremdeles over hva det fundamentale i seg selv tilsier frem mot release. Hype må dermed gjøre jobben og da er min usikkerhet knyttet til at denne ikke i seg selv blir så stor som den var ved EA release. CE er jo fremdeles CE så hvorfor skal hype/forventning bli like stor/større nå?

Personlig blir jeg happy om vi ser 25 også :slight_smile:

1 Like

Du glemmer nytt spill som også vil bli presentert. Triggere ligger på rad og rekke. Akkurat som russen i Stavanger

2 Likes

Neida:

Glemmer ikke det, det er helt topp, men det endrer ikke resonnementet mitt.

Edit: russen uttaler jeg meg ikke om :joy:

1 Like
  1. mai
1 Like

Fordi det slippes fysisk og digitalt på samtlige plattformer, så potensialet er vesentlig større for inntjening. Samt at spillet omsider ser bra ut.

Det burde strengt talt gi en større hype, men vanskelig å spå markedspsykologien.

Jeg ser ingen grunn til at vi ikke får et heftig rally, mer eller mindre fyrt opp av husene som vet hvor lett det er å kjøre denne aksjen.

9 Likes

Tror ikke det vil være husene som evt kjører engang. En eller to tradere pleier å gi gass når stemningen er der.

1 Like

Säga vad man vill men jag tycker det är fantastiskt att 35-40k spelare (senaste 2 veckor) fortfarande spelar Conan Exiles. Det är 3000 samtida spelare atm som spelar på en snart 4 månader gammal build som fungerar rent ut sagt skit dåligt och med flera features som saknas. Vi har inte haft en rea på över 4 månader ÄNDÅ är det så många spelare som lirar detta spelet. Funcom har medvetet “dödat” spelet i hopp om att chocka marknaden med ett helt nytt spel den 8e maj.

Dessutom har vi SWL som jag tycker har levererat en första del i Säsong 2 som är en succé. Vi vet att de är ungefär 60-70% som spelar på Funcoms egna klient . Just nu är det 1144 samtida spelare online på Steam vilket innebär att vi har samma antal spelare som Cona , kanske mer om man tittar på senaste 2 veckor och slår ihop Funcom och Steam klienten.

Dessutom har vi ett Mutant Year Zero som slagit alla förväntningar.

Ser riktigt bra ut och snart drar den riktiga Conan marknadsföringen igång. När vi fått ut den nya builden med Combat så tror jag det blir glädjande spelar siffror :slight_smile:

8 Likes

20 børsdager igjen til launch. Det begynner å dra seg til.

Opp mot 23, så ned mot 20 før raketten virkelig tar fyr😉.

4 Likes

Det er nettopp dette jeg mener gir godt fundamentalt grunnlag på litt lengre sikt, mens hypen ser jeg mer som markedets bet på å bli positivt overrasket. Og akkurat overraskelsesmomentet 08. mai tenker jeg er mindre enn det var ved EA da hele spillet var nytt. Utgangspunktet for diskusjonen var jo kurs ved full release, ikke etterpå. Skulle for eksempel uken etter release gi tilsvarende indikasjoner som sist så tenker jeg ny hype starter fordi markedet vil bette på overraskende gode salgstall igjen.

Mulig dette blir en litt akademisk diskusjon, men det er i hvert fall slik jeg tenker og som gjør at jeg blir meget fornøyd om vi står i 23-24 området ved release. Det er forøvrig 4kr over nivået ved EA release.

Igjen…Jeg bommer gjerne fullstendig på dette :wink: Hypen sist ga ca 150% kursøkning siste måneden. Det er en måned igjen til full release så da blir det ca 45kr 8. mai da… :money_mouth_face::smile:

4 Likes

Jeg er litt enig med deg Aksjesnila. Da det for meg virker som alle forventer hype. Da vil det jo ikke ble en hype da den allerede er innbakt i forventningene. Men man kan jo ikke undervurdere hva den vanlige mann i gata som sjelden handler aksjer gjør heller selvfølgelig, men likevel.

Ikke vært med på de største oppgangene med Funcom tidligere åra så jeg kan ikke uttale meg om hvordan ståa har vært før release tidligere, om det var samme stemning da som nå lover det jo bra? Men psykologien får råde så ser vi hva som skjer. At Funcom 2.0 er et godt case ut 2018 er d jo ikke tvil om :wink:

1 Like