Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Noen som gjetter hva disse tallene er:
17,25
20,20
15,45
19,90

1 Like

Klokkeslett mens det siste er tilbud på Maarud potetgull

2 Likes

Gamle funcomnivåer med dagens kurser?

Jeg ville jo egentlig sagt at det ikke blir hype denne gangen fordi det er så mange som kommmer til å kjøpe exiles som allerede har gjort det, og fordi det er så mange potensiele funcomaksjonærer som ble solid brent ved forrige korsvei.

Men nå er jo plutselig selskapet gjeldfritt, det kommer mye nytt i exiles, og så er de jammen meg involvert i et nytt spil som ser jævlig lovende ut, også denne gangen på et skitpopulært IP franchise.

2 Likes

Vi får 2 hyper dette året. Første hypen frem til 8 mai som fører oss opp 30+. Så vil den antageligvis falle noe tilbake før en ny hype bygger seg opp før MYZ kommer til høsten

Stemmer, nå mangler jeg bare hvilken dag? :smiley:

2 Likes

Er det sluttkurser du er ute etter? Hva er i tilfelle premien?:wink:

Det er åpning, høy, lav og sluttkurs for en spesifik dag.

Premien er heder og ære, om veldig flyktig :smiley:

1 Like

Jeg tror at Funcom skal reprises på bakgrunn av fundamentale forhold, gode nok salgstall fra CE, gjeldsfritt selskap og kroner på bok pluss flere prosjekter som allerede er og blir finansiert uten flere aksjer.

Jeg tror mange undervurderer CE basert på hva som har vært, og håper på hype for å tjene på akkurat det. Litt som å ikke fortsette og spise biff fordi den første du fikk var ihjelstekt og laget for kjapt uten nok tid og kjærlighet.

Myz er utviklet i lang tid og vil bli levert markedet med rød sløyfe og parfymelukt.

Hva hvis det ikke blir hype før release, selger du da? Fordi biffen smakte dritt første gang?

Funcom synes jeg virker som ett selskap som tar jobben sin seriøst og ønsker å lage gode spill fordi de synes det er gøy. De har i dette tilfellet valgt å høre på oss i større grad enn tidligere, og sluttproduktet ser ut til å bli av høy kvalitet. De fortsetter med det de alltid har gjort, ispedd litt kommersiell fokus og fornyet selvtillit og fuck you, vi skal vise dere at vi tar jobben seriøst og lager spillet dere ønsker og vi ser for oss.

3 Likes

18 jan 2017? :see_no_evil:

1 Like

Det må være 31 januar. Vi var ikke så høyt 30 januar om jeg husker rett da? :slightly_smiling_face:

Stemmer, det er fra lanseringsdagen!

17,25 åpning
20,20 høy
15,45 lav
19,90 sluttkurs

Ganske spesiell den dippen ned til 15,45 mens de lå pent på #1 plass på Steams globale bestselgerliste. :slight_smile:

2 Likes

Ja håper ikke det blir så turbulent 8 mai. Kan jo nesten være lurt å ta fri den dagen for oss som sjelden har mulighet for hjemmekontor :slightly_smiling_face:

2 Likes

Jeg tenker at det burde være mye mindre turbulent på lanseringsdagen, ettersom PC-versjonen går opp fra 30$ til 40$ da. Mao, så vil mange ha tenkt at det er greit å spare 10$ og kjøper dagene før. Mao, burde salget før lansering gi en grei pekepinn på hvordan det kommer til å selge.

4 Likes

Ikke helt enig med deg her.

Jeg tror folk flest kjøper etter PR-kjør og særlig de første reviewsene fra meningsbærerne. Mao. at anslag på salgsperformance først gjør seg gjeldende etter launch.

Klart, kjører de hard PR ukene/dagene før vil jo salget øke, men majoriteten avventer til mottakelsen er “offisiell” og dommen på spillet er fastsatt.

3 Likes

Jeg tenker at det har gått noe galt hvis de ikke klarer å skape litt hype med ny versjon på live-serverne før lansering. Tross alt vil den største endringen, kampsystemet, være der. Mao, topp 10 er det minste jeg forventer før lansering, men det kan nok komme ganske tett på lanseringen.

Det som taler i mot at salget tar av før lansering og en evt førsteplass på listene er at såvidt jeg vet, så har Funcom tenkt å wipe serverne, så kan vel være folk ikke gidder å starte spillingen før lansering. Det gjør at det blir mindre venneanbefalinger enn det ellers hadde blitt. Disse kommer da først etter lanseringen (og wipe).

3 Likes

Jepp - det gir en viss indikasjon.

Bare tenker vi med hell kan avvente / ikke legge for stor vekt på salgsanslag pre-launch gitt alt fra full-wipe (som vil finne sted) til det faktum at spillere flest liker å kjøpe noe som har fått “dette spillet er fett” stempelet gjennom reviews.

1 Like

Det er vel trenden med reviews/salg som er det viktige. Vanskelig å spå hvor trenden kommer til å toppe, men den bør være klart på vei opp.

1 Like

Mulig en del kjøper og laster ned for å være klare. Det pleier iallefall jeg å gjøre

1 Like

Jepp, funker jo litt bedre å drive med PvP når du ikke konstant ligger 10 leveler bak :stuck_out_tongue:

2 Likes