Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

3 Likes

Altså…

Lav 20.82

for et par uker siden handlet vi på 12-15 kr!

Jeg syntes funcom er knallsterk!

8 Likes

Er det for mangt å be om stabil økning og ikke disse stop loss pushene :smiley:

Ja, det er absolutt for mye å be om, kommer aldri til å skje i Funcom. :smiley:

5 Likes

To dager visket bort som om det var ingenting… :upside_down_face:

Funcom er volatil.

News at 11…

Ler av en nedgang på 5% :laughing:

Klassisk klyscha, men det kan inte gå spikrakt uppåt hela tiden :wink:

Ingen aksjer har en rett linje oppover. Poenget er at kursen stiger, og vil fortsette med dette fremover. Hvem bryr seg om at et par større tradere jakter stoploss på vei opp :v:

Dette skjer hver gang. Lurer på hvor mange ganger folk må få inn med t-skje at tight stop-loss ikke er spesielt lurt i denne aksjen (så fremt ikke det er en del av sidepott for trading, da).

For alt vi vet er det 10 % opp i morgen. Eller på mandag. Det burde strengt talt skje hvis markedet hadde fulgt med i timen hva gjelder CE-trenden.

4 Likes

18 plass GTS. Funcom selger spill, andre selger aksjer.

7 Likes

Tänk om historien upprepar sig från förra “pre-hype”? :money_mouth_face:

#önskedrömmar

2 Likes

Why not lizm? :wink:

Det ønske er det stor sannsynlighet att du får oppfylt

Vågar inte tro att det blir sån hype, men vi kan ju hoppas. Isåfall finns nog alla möjligheter för att nå 30 nok.

2 Likes

NAS som stjeler showet idag :stuck_out_tongue:

Tenkte jeg skulle skrive litt om antatt salg for Conan Exiles. De fleste opererer med ~700k solgte. Dette tror jeg er altfor lavt. Grunnen til dette er:

So to conclude I’d say you can use 30-100 as an approx guide. There won’t be any below 30, and there’s only a few over 100. Another way to look at it (based solely on this data) is to pick 70 as a kind of mid value and use 70/2 as the lower end and 70×1.5 as the upper end (=35 to 105). Someone who is better at stats will probably rip this apart, but you get the idea.

Metoden diskuteres mange steder - feks her:

Konsensus er ca. at “2 prosent regelen” (1/50) er en hensiktsmessig (og konservativ) median. Ok, la oss se på anslaget for 50 salg per review for CE:

~17.056 x 50 = ~850k PC (14.608 reviews fra Steam-kjøp, 2.450 reviews fra kjøp av Steam-key på 3. parts sider som eks. GreenManGaming.com)
~1.800 x 40 = ~72k Xbox (trial reviews trekker ned, det å skrive review med håndkontroller er helvete og trekker opp)

Totalt ~920k solgte. Skal svært lite til i intervallet 30 - 100 for trekke dette litt ned…eller litt opp til én million+ solgte. For eksempel vil 60 salg per review bety 1,13 millioner solgt.

Konklusjon: CE er svært nærme én million solgte, og kan sågar ha solgt mer.

10 Likes

Jeg kom med et pessimistisk estimat slik at dere kan komme med et høyere så jeg blir lowkey fornøyd.

Vi avslutter nok dagen godt over 22 i dag :chart_with_upwards_trend:

• Næhæi
  • Joho

0 stemmegivere

Pr akkurat nå lå det ca 90.000 aksjer for salg opp til 22,90 kurs. Det gikk over 100.000 i ett jafs på c a 23 før i dag.

For en rebounce :sunglasses:

1 Like

Noen har gjort og kommer til å gjøre gode penger på dagens stunt. Det er helt sikkert!!
Tenker også det er noen som ikke kjenner Funcom så godt som sitter med ganske mange postkasser i skjegget nå… Har gått i den fellen selv ett par ganger, og endt opp med endel mindre aksjer i Funcom på grunn av det.

3 Likes