Det er det jeg har sakt hele tiden. Jeg tror på 1-2 mill solgte spill i løpet av ett år for MYZ. Jeg har STÅLTRO
Gjør CE det dårlig ved launch skal vi ikke sidelengs. Det er helt sikkert med dagens MCAP. Her bør man sette SL over launch.
Hva tenker du som dårlig? Er jo ikke så lett å måle når det inkluderer salg over 6 plattformer. Btw, jeg er enig i konklusjonen din, bare lurer å hva du har tenkt å bruke som kriterier.
Om det eventuelt går dårlig så får vi vel ikke fasiten før Q2?
Ikke dumt å sikre gevinst uansett, så SL er en god ting. Håper ikke å få bruk for den!
Er folk seriøst nervøs for at det skal gå dårlig? Spørsmålet er vel hvor bra?
1m solgte i 2018 er en suksess for Funcom, men ikke helt det 23 i kurs legger opp til.
Nei, det høres bare slik ut!
Du bør vel legge 5-700k++ fra MYZ i den samme potten Christian. Det hjelper godt på 23 kroningen din
Hvor mye regner du med at det gir i inntekter til Funcom?
Nå er det vel strengt tatt kommet litt flere aksjer i selskapet siden den gang? I tillegg var CE på toppen nr 1 på listene, men falt ganske kjapt og da gikk det som det måtte gå.
Litt flere aksjer, ja. Prisingen tilsier relativt sett flopp (600-800k solgte totalt på alle plattformer - fysisk og digitalt). Ingenting tilsier et slikt scenario.
Nevnte utvanning oppveies og mer til av at gjelden er borte, masse penger på bok og nada konkursfare, nye aksjonærer, bra pipeline og en risikoreduserende business-strategi. Alle trender peker riktig vei. Lav risiko og påfallende høy sannsynlighet for voldsom inntjening.
CE vil ikke ligge som #1 på listen denne gangen. CE vil ligge i toppen, over tid. Det har allerede lagt seg høyt opp som følge av god patching og word-of-mouth alene.
Hvis du ser etter inngang tror jeg det blir vanskelig å finne den under 21,-. Grunnen til hypen her inne om dagen er CE buller mer enn selv de største optimistene håpet på. Uten at Funcom har løftet en finger.
R/R er rett og slett prima. Så det er på tide å ta veddemålet før det går opp for markedet hva som er i ferd med å skje.
Her er det jo umulig å si noe som helst, vi vet jo ikke engang hva spillet koster.
Veldig kort la oss si att de tar 299 i snitt .Beardet sitter igjen med 50%, det gir oss jo 149 kr. Viss Funcom får litt under halvparten av dette. La oss si 65kr, viss vi ganger opp dette med eks. 500k. Det gir da Funcom en bruttointekt på 32,5 Mill. Blir jo bare tull å spekulere slik, men att det potensielt kan gi mange kr i en da allerede småfull Funcom kasse det er det ingen tvil om.
Hva var grunnen til at det fall fort og er det endret nå?
Meget bra oppsummert! Håper snart folk får opp øynene og ser hvor bra dette kan bli!
Nope bare rent hypotetisk.
Vi ser jo den gode trenden på PC nå. Tenke seg til retail konsollslipp i Asia med mer…fy f for et stort potensiale!
Litt flere aksjer og mye mindre gjeld
Ja mindre gjeld og det er selvsagt positivt. Men det er ikke bare litt flere aksjer da, det er ganske mange.
Her kan man se antall aksjer i selskapet, og aksjekursen. (fra verktøyet pdx fikset til oss via insider)
Lag en linje på samme skjemaet med gjeldsreduksjonen, da? Så går det kanskje an å se en korrelasjon?
Tilsvarende antall aksjer i dag er 375 millioner mot 242 millioner ved fjorårets lansering. Verdien i dag forutsetter ikke bare “ok” bunnlinje.