Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Dumpen var forrige uke, Skjedde ingen dump dagen før sist gang :wink:

3 Likes

Ja, la det ikke være noen tvil, Jeg er “overmoden” for kursoppgang og har intet behov for å se kursen gå hverken sidelengs eller ned.

Hadde vært moro å få se kursen gå opp mot neste støtten å nå, det er vel på ca 26.50.

Akkurat støttenivåene til en aksje er vel en av de TA relaterte faktorene jeg mener å kunne se at har ganske høy presisjon.

1 Like

Ikke? tror du skal se i chartet en gang til.

23 januar skjedde dumpen sist.

image

Var vel en ganske stor intradagsdump på releasedagen av EA?

Tror i så fall det blir slukt rått i dette tilfellet. Om vi ikke skulle inneha 1. plass på Steam i en uke og noen skulle få kalde føtter er det så mye i pipen at mye skal til for at vi ikke får gevinsten vi fortjener på investeringene våre.

2 Likes

Belønningen blir fin til de som stresser ned💪

3 Likes

Många som är nervösa! Med all rätt då man jämför med EA release. Men nu är det ju väldigt annorlunda. Tagga ner och bara njut av att CE kommer sälja mycket. Jag tror som sagt att man underskattar CE. Det här blir bra för oss som sitter kvar på sina papper👍

8 Likes

Dette blir jo i stor grad et definisjonsspørsmål. Jeg påstår at når kursen reagerer ned over 7% så er det en dump. Intradag var volatiliteten 14% :slight_smile: Lanseringsdagen var det enda mer action.

Folk klarer å lure seg selv i markedet, man trenger ikke gjøre noe aktivt her.

Jeg mener det er bedre å belyse hvor volatilt det historisk har vært og kan bli nå, slik at eventuelle nykommere vet mer av hva som er “normalt” ifm lansering.

Svingningene i fjor var til å bli dårlig i magen av:

6 Likes

Kan ikke sammenligne. I fjor gikk den opp 140%, så ned 40%, så opp 132%. På en måned.

2 Likes

Blir jo spennende å se om Funcom som aksje på børsen har blitt voksen, eller om vi får et skikkelig rally.
Jeg har mistet litt troen på det nå, at vi får et skikkelig rally. Men det er helt ok, organisk vekst er ikke å forakte, 30-50% i halvåret er greit det også😊

2 Likes

Jeg tror den kommer akkurat som sist, men også at en del aksjer skal bytte hender i forkant og under veis. Som jeg skrev i insiderchaten, trolig en godt planlagt P&D på morningen i dag. Men det vet man aldri, caset er tross alt veldig bra nå.

2 Likes

Er det noen som kan forklare hva dette er?
Har Funcom blitt notert på Stockholm børsen?:

Mye hjelp å få for P&D så lenge alle er redde. Tror heller det blir D, så P, så D igjen.

1 Like

Noen som er redde?
Redde for hva?
For Black Tuesday?

Ja, virker best når man er i tider med mye forventning og spenning.
Selv om jeg håper og tror ingen er redd. Overordnet marked er veldig bull om dagen og det er som valium :wink:

Mange som snakket om å selge her over helga. Forståelig, selv om situasjonen er veldig forskjellig klarer ikke folk å “omstille seg” til dette. Og da blir det en selvoppfyllende profeti.

Jeg rører ikke min beholdning okke som. Det kommer til å gå fort i svingene så man kan fort sitte igjen med svarte per og flere tusen aksjer mindre på konto.
Jeg blir sittende ut året

3 Likes

Markedspsykologien er ikke alltid rasjonell :wink:
Jeg er klar enten det går sånn eller sånn :smile:

Som @Slappenfjert er inne på nå er det traderne og de med god profitt sin tur. Er man long så spiller ikke disse dager særlig stor rolle. Dog @Slappenfjert husk at det kommer alltid tørkeperioder. Det er ikke dumt å sikre profitt når du er i pengene om en uke eller så.

1 Like

Jeg synes i motsetning til deg at det er komplett uforståelig at folk snakker om å selge. Hvis ikke motivet er å spre usikkerhet.

Riggat på Avanza!!!

3 Likes