Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Mine tanker og hvorfor; Jeg gikk inn første gang på 0.96kr og fyllte på til jeg hadde ett snitt på ca 1.3kr. satt forrige gang og så over 400% men hoppet av på på vei ned rundt 3.7kr . gikk inn igjen på 3 og så den falle ytligere til 1.8 selv med den beste qRapporten i Funs historie. Har siden blitt sittende eller fyllt på. Så nå har jeg brutt min egen regel om diversifisering og sitter bare i Fun.

CE EA synes jeg har blitt utført på en super måte. Men straffen fra spillerstøy har vært nådeløs. Det viker som mange spillere ikke hadde fått med seg at det var EA. Og den negative holdningen lusker der fortsatt, særlig på Twitter. Ellers synes jeg CE på PC er respektabelt. Ikke unikt eller megahit, men står seg som ett bra spill med livets rett. Kan ha potensiale til å leve en stund.

Firmaet virker mer solid enn noen gang i historien. De er mer nøkterne og har en strategi som er betryggende for en investor. Blir spennende å se om de kan få til litt mer avkastning på småspillene sine. Nesten ingen gjeld og penger på bok.

Funkursen derimot er rar. Jeg har mang en gang blitt overrasket av hvordan markedet har reagert på det jeg trodde var en positiv Qrapport eller børsmelding. Har da feid det under teppet og tenkt algo/traderdrit, men har også lurt på om det er noe jeg ikke har fått med meg. Hva var feks mcap da kursen var på topp under TSW? For det virker som markedet hadde mer trua når selskapet sleit som værst.

Hva nå. Jeg blir sittende over slipp og håper jeg ihvertfall når målet mitt om 24kr, men kommer til å ha trailig SL rett og slett fordi jeg ble skremt forrige runde med fall fra 5 til under 2kr. Likevel føler jeg at selskapet er i en så god vekst at jeg vil beholde 25% av beholdningen i ett par år til hvis kursen holder seg over 20kr. Går det som jeg tror og håper bør kurser under 20kr være en saga blott.

16 Likes

Hva er grunnen til at du tror det vil selge 3x på xbox over ps4? Mindre konkurranse på plattformen, eller at de ikke har vist spillet på ps4 før fredag som var?

Med dobbel så mange ps4 i vinden som xbox one, så burde antatt antall solgt der vært 2x også?

Det var 74 millioner ps4 solgt i januar 2018. Håper da de klarer å selge mer en 50000 kopier på konsollen

Regner med han mener at det er solgt50k allerede. Da det dukker opp mye reviews.

Ser jeg burde lest litt nøyere høyere opp der ja :slight_smile:

Det hadde i såfall vært veldig hyggelig.

Jeg tenkte frem til 08.05.

Det har jo vært på EA på Xbox en stund :slightly_smiling_face:

Jeg forsto det etterhvert :slight_smile:

05
25

7 Likes

Dette kunne jo vært en spøk. Men det er det selvsagt ikke. Tror jeg må kjøpe meg en slik T-skjorte.

1 Like

De er ikke i salg ;(

Må få dem av Funcom. Jeg har 2 :stuck_out_tongue:

3 Likes

Funcom skal gå 5 gangern.
Mine 2 cents:)
Let the hype begin:)

3 Likes

Den følger vel med hvis du kjøper Barbarian edition :stuck_out_tongue:

2 Likes

100,- confirmed.

1 Like

Men ikke i collector edition😕
Får kjøpe meg en hvit T-skjorte og tegne selv😂

3 Likes

Høres ut som det er på tide å kjøpe Barbarian Edition spør du meg :wink:

1 Like

Alt kjøpt den. Må få kjøpt en collector ;D

3 Likes

Funcom burde sponset en trøye til hver av oss her for lang og trofast tjeneste :wink:

4 Likes

Vi som var på investormøtet fikk trøye på tur ut :+1:

4 Likes

mfw størrelse L var for liten :sweat_smile:

1 Like

fikk Anarchy Online trøye på besøk der en gang… de hadde ingen store størrelser da heller :joy:

Skal bli spennende å se hva uka bringer av kursutvikling.
Får vi et SL raid som kjører kursen ned i morgen? Har fått forståelsen av at en del sikrer seg fra å komme i samme situasjon som ved EA launch.
Kan man håpe på at Funcom benytter launch til å slippe tall? Gjerne forhandssalgstall om ikke hele historikken.
Og er det i morgen vi skal få vite om hvem de velger å la streame utover i uka.

Spennede blir det i alle fall.

Lykke til!