Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Har ikke finlest den meldingen jeg, men fikk de faktisk penger fra Robur? Sånn jeg forsto det er det snakk om et joint-venture og et oppkjøp der Funcom betaler med aksjer, altså har de ikke motatt penger sånn sett?

Det er to hendelser i samme melding :slight_smile:

  1. Funcom gikk inn i et joint venture og fikk 50% av diverse Conan-relaterte IP-er for spill. De betalte med aksjer
  2. Funcom kjørte en rettet emisjon mot Swedbank Robur for cash
3 Likes

Aha. Huffda.

Forventningen min tidligere var 3,20 og 2,20 innen 1mnd hvor spørsmålet var hvilken som ville komme først. Usikker på om jeg vil gå inn nå som vi har avsluttet over 3,20, som vanligvis tilsier at vi går videre opp. Er så vanskelig å kunne se en nedgang til 2,20 herfra, noe som var enkelt da vi var på 2,00 for litt siden. Må si at jeg nå også tror vi skal videre opp mot 3,86, men brent barn skyr ilden og siden jeg ikke klarer å se noe håndfast i caset som skal holde kursen høy helt enda blir jeg usikker.

Har noen argumenter som klart viser at en retur et stykke ned på 2-tallet er lite sannsynlig? Enten TA eller fra caset?

3 Likes

Noe som også dermed reduserer royalty fees med 50% per år på Conan spillene.

10 Likes

Sjekk første plass:

15 Likes
8 Likes

[quote=“Hektar, post:36, topic:7084”]
Historien om sist vi var på 3,20 og endte opp på 2 blank
[/quote]…den historien kan jeg utenat! Om du betaler stiller jeg ved hvilket som helst leirbål og forteller med innlevelse til alle som vil høre… :joy:

(Edit:note to self hvorfor fikser ikke iPhonen qoutes lengre?)

5 Likes

Den stengte aldri høyere enn 3.15 den gangen, i dag stengte vi på 3.22 - så brudd over juli toppen.

Ps du trenger linjeskift etter quote taggen

8 Likes

Er det du eller jeg som er betalt for å fortelle historien her ved dette leirbålet? :joy::stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Edit: Thx @holmes …stadig noobfakter på meg…når det gjelder det meste

7 Likes

Kjenner jeg gjerne skulle hatt ekstra frie midler nå. Tror ikke Funcom oppgangen stopper her. Ser ut til at drivstoffet til raketten er antent :slight_smile:

4 Likes

2.6 er vel et gulv nå etter Roburs kjøp av aksjer?

Burde jo være et gulv d. Betong? Tja…vi har snakket mye om betonggulv og andre typer gulv tidligere uten at det har hjulpet småspareren i å finne fotfestet når storkarene spiller opp til dans…:joy:

4 Likes

2 er betong :sunglasses:

1 Like

3,3 er mitt snitt på gjenstående kapital jeg har inne :wink:

Det er nok mange som tenker: “Hvorfor lot jeg det toget gå fra meg”. Hvis vi faller ned mot 2,60 igjen, så tror jeg, som deg, at 2,60 kommer til å fungere som et gulv. I motsetning til alt mulig av analyser med assorterte motiver, så la Swedbank Robur 88MNOK på bordet etter å ha gjort sin analyse. Det sier sitt. :wink:

14 Likes

Kjenner dere som har fulgt Funcom lenge aksjer så dårlig, altså? :grin: Ned under 3 igjen ila 2018 kanskje, men jeg tar gjerne 5 x 1000kr bet mot hvem som helst på at vi aldri ser 2,60 igjen i FC i år. Bare å signe challenge :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Det morsomste er jo at toget i stor grad drives av svenske penger… Norske penger virker å være fraværende.

Denne bobla blir svær ;D

5 Likes

Hvis CE flopper i mai, så ser vi under 2,60, ellers ikke. Dvs, vi kan kanskje gå 5-10 øre under, men rekylen blir ganske kjapp. :slight_smile:

3 Likes

Ser forbeholdet, men jeg tror ikke det selv da. Villig til å ta et bet? :slight_smile:
Edit: ikke at jeg tror du vil det, ettersom du er den som kanskje har snakket sterkest om gulvet på 2,60 :wink:

1 Like