Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Solgte halve beholdninga av aksjer i FC jeg, sikret noe gevinst der.

Nå får det brekke litt ned igjen så jeg kan kjøpe meg inn igjen. :slight_smile:

2 Likes

Lykke til den som skal brekke denne ned i morgen!

Da må fisalgoen settes på 1k aksjer pr step.

3 Likes

Siden vi har de her :smiley: og vi snakker om innsider…Innsidere :wink:
@FUNCOM nå er tiden moden for et par tunge innsidekjøp fra dere, i eget selskap.
Utover opsjoner selvsagt :wink: Ohhh også ingen flere salg av aksjer for å pusse opp :hammer:

1 Like

Ingenting som overrasker meg med Funcom aksjen lenger. Kan like gjerne gå ned 5% som opp 5% fra start i morgen.

Klarte jo ikke 1. Plass , 3. Plass er for dårlig ass, bronse ikkemye penger

Bare nesten 30k CCU

Blir nok kursnedgang

@funcom siste 20 reviews er 14 pos/6neg.
3 av de 6 er server short… #brokenpromises

1 Like

Er nok mange nå som sitter og skjelver på selge knappen. Samtidig er det nok mange som vil kjøpe seg inn til en riktig pris.

Håper jeg får tilbake noen aksjer igjen, men usikker på hvor langt det kan gå ned i en ørkenvandring til neste spilllansering. Samtidig kan det komme noen gode meldinger før den tid på antall solgte CE, eller om Jebsen starter å selge seg ut mer litt og litt?

Hehe öken? Nästa spel MYZ är inte 2-3 år bort som funcom 1.0. nej 2-3 månader kanske :wink:

1 Like

Mutant blir lansert iløpet av neste månedene. USA kontoret har begynt å jobbe med et nytt spill. De har også publiseringsavtale med nytt studio i USA med spill som lanseres i starten av neste år. Det kommer også garantert til å komme nyheter om DLCer til CE etterhvert også. Det kan gi store inntekter.

Ja vet, ikke så lange tiden til neste slipp, men mye kan skje på 2-3 måneder. Vanskelig å spekulere i hvordan dette vil påvirke kursen men.

Det er nok fort 4mnd+ til MYZ, men kanskje får vi et ordentlig summer sale imellom med gode listeplasseringer… ellerkanskje CE bare forblir på top 25.

Ørkenvandring/sidelengs på 30 NOK i noen mnd skal vi vel holde ut.:slightly_smiling_face:

ER det så mye å sitte skjelve etter salgsknappen etter imorgen? virkelig? Hva forventa vi, steam nr 1 og melding om 2 mill solgte eller noe? Ro ned. Trenden på spillende vil bare øke inn mot helgen, peak er lørdag og søndag.

2 Likes

Noen forventa nok GTS #1…, men tror mange hadde forventa at den klarte top 3 litt lenger da… men kvelden er ung🙂

Litt interessant med 100% fokus på Steam, og null fokus på PS4, som er den eneste plattformen de lanserer for første gang på. :slight_smile:

6 Likes

Någon som har PS4 och kan posta server browsen?

Jeg tror ikke salgstallene er så ulike fra 1-3 plass. Disse spillene har vekslet om plasseringen de siste par ukene, eller tar jeg helt feil? 3-4 plass tror jeg er meget bra!

2 Likes

Dette satt jeg og tenkte litt på også! Hvordan finner en indikasjon på salgstakten for PS4? Nok mange som meg med «barnas konsoll» der far spiller litt når alle er lagt seg :joy:

EDIT: Antar du er nærmest med Google og reviews :crazy_face: my bad

Gratulerer til alle Funcom aksjonærer! Ja, endelig er Conan ute av EA. Veien har vært lang og humpete. Mange av oss har stått i mot shortere, en kranglete xbox lansering, tradere og fisalgoen til @h3nk1 :smile: Skikkelig artig å se at Funcom har skutt innertier med Conan :+1:t4: Sjøl fikk jeg gåsehud da Stian dukket opp i økonominyhetene på tv2 :smiley:

I dag står vi ved inngangen til et Norsk gaming eventyr. Hvor stort det blir kan ingen svare på. Men tror de fleste er enig med meg i at for øyeblikket ser det aller meste veldig bra ut. Selv xbox versjonen virker å være oppe på akseptabelt nivå. Synd at det er en så lang prosedyre for å få gjennomført en patch. Noe også Funcom har påpekt.

Flere av oss har lurt på når mannen i gata, bussjåføren og taxisjåføren skal inn i aksjen. Kan bekrefte at de er på full fart inn nå. Fikk en hyggelig gratulasjons telefon fra megleren min hos Pareto i dag. Han kunne fortelle at han hadde fått mange henvendelser fra kunder som spurte om Funcom. Flere av de hadde også kjøpt sine første aksjer, så da er den snøballen i gang.

I starten på året lovet jeg dere å kontakte Pareto om å få til en analyse av Funcom. Dette har jeg tatt opp med megler flere ganger helt siden i fjor høst, kanskje helt tilbake siden i fjor sommer. Har også snakket med analysesjefen til Pareto i tillegg til å sende han mail med mye info om Funcom. Har også informert megler om hva som skjer i Funcom gjennom lang tid. Siste par mnd har han begynte å spørre meg ut. Dette ser jeg på som lovende. Spørsmålet er ikke om det kommer en analyse, men når den kommer. Vi har nå sett en dobbling av kursen siden november. Kan jo ikke være så artig for et stort meglerhus å stå på sidelinjen å se kursen dobble seg en gang til, uten at de har klart å få til analysedekning. Litt konkurranse innstinkt bør de vel ha i den bransjen skal de levere varene?

Til slutt vil jeg få gratulere alle som har valgt å ta gevinst i dag!:+1:t4: Til dere som blir med videre, masse lykke til! :rocket: :smiley:

47 Likes

Føler også det kommer en analyse!

1 Like

Takk for kjempebra innlegg, @kula! :heart_eyes:

3 Likes