Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Bare hyggelig,Starfighter :smiley: Har prøvd å bidra på den måten som jeg mener kan være til beste for oss aksjonærer.

8 Likes

234 revies i USA och 5 star så verka rätt bra? Eller kan man revies trots man ej äger?

4 Likes

Såvidt jeg vet, så må du ha kjøpt/preorderet for å reviewe.

Jeg synes også PS4-versjonen ser ut til å gjøre det bra, spesielt siden google trenden er rett opp. :slight_smile:

4 Likes

Til sammenligning, både på salgspotensiale og hva man kan forvente av %vis kursstigning ved godt CE salg!

09

1 Like

Synes jeg har sett en lignende kurve inn mot den røde ringen før :sweat_smile:

mhm…

1 Like

Er det ikke litt skuffende at CE gikk til første plass på GTS?

Mot PUBG? nei. Innafor topp 5 er golden over tid, vel og merke.
Antallet solgte spill på GTS er vesentlig (13%+) høyere i 2018 enn 2017.
Ellers selges det mer spill i mai mnd vs Januar/februar

ER ingen som har holdt 1 plass mot Pubg mer enn noen timer. Helt innenfor.

1 Like

Ligger jo bak ETa og POE også. Ved EA lansering lå den jo lenge på 1 plass. Synes PC salget(så langt) virker skuffende…

2 Likes

Hva synes du om PS4-salget?

1 Like

Tror PS4 salget blir bra! Mange som har ventet på PS versjon…

1 Like

Antallet solgte spill på GTS er vesentlig (13%+) høyere i 2018 enn 2017.
Ellers selges det mer spill i mai mnd vs Januar/februar

Hva hadde du satt som forventet salgstall 1 launch dag?

3 Likes

Synes de burde selge minst like mange den første uken ved lansering som de gjorde ved EA. Blir spennende å følge utviklingen. Jeg er jo selvfølgelig klar over at Jan/Feb 2017 ikke er det samme som Mai 2018.

1 Like

Greia nå er at vi ikke faller ut av top 10 på lenge! Mye bedre enn å ligge på 1. plass i en uke.

1 Like

Har vi indikasjoner på at spillet ikke oppnår samme salgstall?

Vi er i høysesong for spill. Januar er lavsesong. I tillegg har vi tunge titler forran. Fasitt får vi om noen dager. Men jeg tror vi selger mer en pesimistene ( de som kanskje vil inn i aksjen).

2 Likes

Jeg syntes tilnærmingen til flere her inne er merkelig. Hvorfor er det viktig å se Conan på førsteplass i noen få timer før den faller tilbake til top 10 plassering? Det er survival, ikke de store publisherne og spillet er allerede blitt tidliglansert.

Jeg liker å bruke Ark som eksempel. Det som er ønskelig for min del er å se at Conan holder seg rundt Ark, dvs alt fra 15-40 plass. Ark er sjeldent helt øverst på topplistene utenom ved updates, men er et av spillene som tjener aller mest ved årsslutt. Det betyr at det jevnt og trutt tikker inn store mengder på konto per dag. Her vil noen aksjonærer falle fra, fordi dette kan ikke observeres på dags og ukesbasis, men i god tid fremover. Etablering for meg er lik suksess. Etablering kan til og med resultere i at en kan leke med tanker om utbytte.

8 Likes

Det er naturligvis viktig fordi høy listeplassering = høyt salg. Å sammenlikne Arks nåværende salg med CEs launchdate-salg blir å sammenlikne epler og pærer etter min mening.

…men jeg er naturligvis enig i at ok salg over lang tid er bra :slight_smile:

2 Likes

Ja, slik jeg har forstått det og, takk.
Jeg har innrykk av at spillet selger meget godt på både PS4 og PC. Selvsagt er det ønskelig med #1,2,3 men #4 GTS kan vi ikke bli skuffet over. Med mindre den ikke holder seg innen topp 10 primetime over lengre tid.

Den enkelte kan selvsagt ha forventninger som ikke møtes, derfor jeg etter spør hvilke indikasjoner vedkommende baserer dette på. benchmark.

Ønsker mer info og oversikt over server status pt, noen med oversikt der?