Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Survival er “gammelt” på pc og mange er lei genre, men så å si helt nytt på PS4. Det tror jeg ratingen viser greit.

1 Like

Hvem har snakket om å sammenlikne Arks nåværende tall og launchdatetall? Det er derfor jeg presiserte at topplister er noe man vil se over måneder, og ikke en short hype.

Det blir rullet ut servere fortløpende. Dagens peak ser ut til å være over og de har kommet seg sånn passet fint igjennom den. Det store trykket kommer nok først til helgen. Men G Portal virker å være beredt.
Frostpunk dundra jo ut 250k kopier på 66timer ved å være på andre plass basically. Så det er MYE omsetning på top5 akkuratt nå.

1 Like

Det kan være en riktig antakelse, det får vi vente å se! Jeg har lave forventninger til salg på plattformer utenfor PC.

Det er jo ting som tyder på at CE på PS4 selger 2-3x så bra som CE på PC…

8 Likes

Jeg tror du har rett. Og jeg tror fysisk salg er MYE MYE bedre enn planlagt.

2 Likes

Jeg håper det er tilfellet i disse dager. Men jeg må gjenta tidsperspektivet, og i mine øyne har ikke ps4 sjans mot pc over tid for conan

Magefølelsen min sier det ikke er imponerende salgstall på PC enda.

Våkna opp etter en våt kveld ute på byen her i manila. Ser jeg har provosert noen med ett par leie utspill. Må bare beklage og legger med årene inn og trekker meg stille vekk for en stund fra TI.
Ha en ellers fin onsdag.
Lykke til

1 Like

Dårlig magefølelse :question: :crazy_face:
Da sier mer håndfaste referanser at du med stor sannsynlighet står ovenfor en svært positiv overraskelse.

Det selges jo spill som hakka møkk mann, og dette er Launch dag #1 !

Hva angår PC:
#2 - #4 på Steam Global Top Sellers
#1 Top Sellers i USA

06

Vanskelig å estimer salget siste 2 uker med plasseringer innen GTS 25, men vi vet at det var solgt 750-850k eksemplarer for ikke lenge siden, så kom melding i dag om OVER 1 million solgte eksemplarer. Dette indikerer et meget potent salg siste 2 uker på vesentlig laver GTS plassering.

Så har vi andre x faktorer som:
+Retail salg
+PS4 salg
+Xbox salg!

9 Likes

Er vel sikkert fordi CE sementerte 1 plassen godt og vel en uke ved ea launch. Nå har de banner på steam og ligger på en 5 plass. Ccu er lavere enn EA launch til tross for at det er 1.000.000 eiere allerede. Har forståelse for at folk kan bli skuffet, når de ser hva CE har prestert før.

2 Likes

Nei det er jeg ikke. Var du som begynte å bli usaklig med å kalle meg troll. Synes du skal lese over min poster i natt en gang til.

Startet med følgende spm : Er det ikke litt skuffende at CE ikke gikk til første plass på GTS?
Var vel ute etter litt mere seriøse svar slik som @Evilfreud, @vcp og @Christian kom med…

Synes det er litt vel urealistisk å forvente enda bedre utifra forholdene som har vært. Ved EA lanseringa var spillet helt nytt og det er kanskje ikke så rart at det ikke er like crazy tilstander nå etter over et år etterpå…? Men crazy synes jeg alikevel dette er…

Nei, det er ikke skuffende at CE ikke gikk til førsteplass.

Selvfølgelig kan man påstå det. Man kan også påstå at det er skuffende at Kong Harald ikke har marsjert nedover Karl Johan og beordret folk til å kjøpe Funcom.

Ja det kan godt være, men denne gangen spytter FC inn en liten formue i markedsføring, som burde ha en effekt. The forest nådde vel posisjon 1 når de gikk ut av EA.
Jeg er fornøyd jeg, men jeg sier bare at det er godt mulig å bli skuffet, sett ut fra de forventningene man hadde, selv om ting ser bra ut.

2 Likes

Men å snakke om magefølelsen? Spiller du forresten spillet? og at det likssom er skuffende å ikke ligge på 1 plass med en gang etter hvordan stå er og hvordan det hsr vært??

Ok… men hvordan vet du at de har brukt så mye på markedsføringen? Jeg er veldig takknemlig for hvordan det har utviklet seg!

Ja JEG synes det er litt skuffende at CE ikke har toppet GTS etter lansering enda…

Sluta nu hörrni! Alla tycker olika. Punkt. Jag är tex inte besviken på att man inte nått en 1 plats på GTS. PS4 tar in de ”tappade” intäkterna gott och väl.

4 Likes

Dette ser helt fantastisk ut så langt spør dere meg - vært innom topp 2 GTS og lagt seg fint inn på topp 5. Nå gjenstår det å holde seg høyt og yppe seg ulike tider av døgnet.

Anbefaler alle å sjekket ut BikeMan og BurkeBlack som streamer CE nå - to av mine favoritter. De koser seg :+1:

Skal sloss mot noe heftig i jungelen nå ^ Det helt rått ut!

5 Likes