Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

KAN det tenkes at EA fanget opp de mest ihuga survival spillerne?
Altså de man nesten ikke trenger å markedsføre mot for de kjøper?
Mens man nå ved full launch må bruke mer penger for å vekke oppmerksomhet/nysgjerrighet?
Husk også på at prisen ØKTE med 30% ved launch.
Tror PC kommer seg jeg, men stiller høyere forventninger til PS fordi CE der er splitter nytt. Også er det et totalt uforløst potensiale på Xbox hvor man starter med handicap i form av dårlige reviews siden August.

Nå streamet Lirik på PC i går kveld, såvidt jeg kunne se, og flere her inne fikk et godt inntrykk av hans “nye” spilleropplevelse. Akkurat der er jeg ikke helt enig, men slikt er subjektivt. Han hadde i allefall 35 000 følgere online på det meste.

Tror vi gjør rett i å vektlegge PS promo en som ser ut til å være veldig vellykket, og jeg ser frem til streamere som kjører med PS.

Kanskje må vi vente enda en patch før Xbox kommer helt i orden.

Også har vi Japan da om noen uker (ca 6)

Nei, her går det veien "boys and girls and everybody "

5 Likes

Ser att enkelte klager på listeplasseringene som CE har oppnådd… Skjønner ikke noen ting jeg. Topp 3-4 er for dårlig lissom. Da vet vel dere att også allerede att herfra går det bare nedover, eller? Det er rundt 18 timer siden slipp, la nå ting få sette seg litt. La Funcom få lov til å justere litt på server situasjonen. Det er mye mere intresant hvor CE er til helgen enn etter 18 timer.
Personlig synes jeg CE gjør det veldig bra. Tror PS4 seller som hakka møkk. :money_mouth_face:
Det er allerede 15k som spiller, 32k som ser på Twitch…

3 Likes

Noen som solgte for tidlig😂 jaja du har vel fin gevinst gå videre👍🏻

Fankern at man ikke får til fullskjerm på mobil (med linker til Twitch fra TI)
Fanen til TI tar verdifull plass.

Om det kun er jeg som er en klebb tar jeg gjerne mot tips.

Ja, dette er folk som har det gøy. “likes a lot” :+1:

Last ned Twitch-appen, den er super.

Tror også vi kommer til å se økende spillertall utover i uka. Fordi nå er spillet spillbart, i mye større grad enn det som var tilfellet ved EA. Tror mange flere kommer til å bli i CE nå.

Mai er en måned det flyttes mye mer spill på steam enn februar pg januar. Så en 10 plass nå kan være. Bedre enn en 1 plass i januar. Greit p ha i bakhode

4 Likes

Det er riktig. Selve listeplasseringen er mer en hype-driver. Ved EA var konkurransen liten. Da var listeplasseringen viktig fordi det var hype som solgte spillet og drev kursen. Nå virker det å være mer spillets faktiske kvalitet. Det er bra, men hadde gjerne tatt hypen også :wink:

2 Likes

Må si jeg blir litt sjokkert over forventningene her inne…

Er dere klar over hvor stort PUBG og GTA er?..

Spørsmålet blir hvor lenge CE vil ligge i top 10,
Ikke om vi tar 1# plassen fra giganter.

10 Likes

Du er selvsagt realistisk, men hadde vært moro da med en dag eller deromkring øverst på pallen :sunglasses:

1 Like

Helt enig! Her ser dere forskjellen på PUBG og CE spillere In-Game.

16
46

5 Likes

Å ta førsteplass fra pubg er som å forvente at the disaster artist skal slå infinity war på box office :stuck_out_tongue:

3 Likes

Må si meg enig i det mange andre her har sagt. Topp 5 med de spillene vi har rundt oss er utrolig bra. PUBG, DOTA 2 og GTA er enorme titler og i tillegg Pillars of Eternity som også kom ut samme dag. Omsetningen på steam i mai er veldig høy. Vil nok bli bra med folk online frem mot helgen. Spennende å se hva toppen blir i helgen.

I tillegg selges det mye på PS og en del på xbox. Virker som det er utsolgt fysisk versjon flere steder også.

2 Likes

Kan gjenta meg selv, men her er litt info alle trenger.

Mai er MYE bedre måned enn Jan og Feb. Volumet på steam er ca dobbelt ( det er en eldre liste som deler opp månedene iforhold til volum). + at steam har hatt en ekstrem økning fra ifjor, 30% ish.

Så. Av spillene som ligger forran oss. Pubg, Det største spillet på steam EVER. Dota 2 battlepass. DLC til det nest største spillet på steam ever. GTA 5 på -60% tilbud. Verdens mestselgenede spill EVER. Uansett platform.

Vi er forran Pillars og det er positivt. Også greit å huske at hovedtrykket er på PS4. Der har flere sider vært utsolgt.

Dette er faktisk rimelig bra ass.

Ps , Frospunk som solgte 250k på 66timer lå vel på 1 plass sånn 10 minutter totalt.

13 Likes

4 Likes

Alle spill på topp 5 selger nå ekstremt mye, bare se på hvilke spill det gjelder. Umulig å tolke salg ut fra plassering nå men det er forbi The Forest og Frostpunk.

2 Likes

Ser at apollo anbefaler kjøp på Funcom

6 Likes

OG ikke minst. Pillars!

2 Likes

Var utsolgt på Amazon igår(PS4)!

Fra Shareville.

Det bildet kom orginalt fra meg, ble postet her igår :wink: ( og XI og et par andre siter).