Har varit borta ett tag så kanske dyker in i något fel här…MEN…att det är fler reviews vid EA launch än nu är väl inte så konstigt. Nyhetens behag kanske kickade in vid EA? Nu har de som köpt läst reviews och kanske inte känner sig nödgade att skriva nya reviews? Bara en tanke.
retweet gutta! Jens må cosplaye elefanten
Steam reviews i dag: 64/103 = 62%
Veldig bra framgang fra dagen før med 45% negative. Mindre reviews på grunn av at serverproblematikken er “delvis” ryddet opp i.
Jeg lurer på om det er større sannsynlighet for å poste en review når man er misfornøyd på steam enn når man er fornøyd. Hvis det er riktig bør en modell ta hensyn til negative og positive og vekte dem annerledes. Antall nye reviews faller nok også med tiden selv om salget er konstant. Mange variabler her. Tror det er stor usikkerhet.
Altså, det av penger som kommer inn i selskapet nå er sannsynligvis rett på bunn. Q2 kommer til å bli svært oppløftende hvis CE opprettholder noe i nærheten av disse plasseringene nå.
Kanskje Tencent snuser på aksjen, sånn at den blir verdt over 5 milliarden som Frontier er nå? Funcom kan på alle måter sammenlignes med Frontier når man ser på papiret før Tencent blandet seg inn.
Tror det absolut är lättare att posta när det är något negativ. Ganska generellt i det mesta. Få ut sin “ilska/irritation” på närmast plats.
Tror det absolut är lättare att posta när det är något negativ. Ganska generellt i det mesta. Få ut sin “ilska/irritation” på närmast plats.
Sant nok, og det gjelder spesielt når det er noe spesielt som skjer, som det at Funcom endret på PVE conflict servere.
Hvis det er riktig bør en modell ta hensyn til negative og positive og vekte dem annerledes.
Du kan jo droppe alle negative reviews som gjør at antall positive <85%, ettersom det er en mer “riktig” score for CE. Du må samtidig finne et nytt salg:review forholdstall da.
Du kan jo eventuelt forsøke å se på det sånn at å følge denne statistikken sekund for sekund har nada å si for det langsiktige salget. Seriøst: Nada. Niet.
Spillet er fortsatt #3 på GTS, det er fortsatt 39 833 spillere som koser seg i Conan Exiles akkurat nå. Legge inn noen skikkelig arbeidsdager i helga så kanskje du skremmer et par til å hoppe av.
Kanskje Tencent snuser på aksjen
Om vi skal skal spekulere så ville det vel vært mer naturlig for Amazon å komme på banen ettersom de henger etter tencent på spillutvikling, og allerede har en Conan serie planlagt
Pubg har 39% positive recent reviews og 54% tot positive reviews.
Gta v har 65 % positive recent og 67% tot.
Basert på dette faktum mister mange innlegg her all troverdighet.
CE salget er IKKE avhengig av positive reviews.
Det har betydning for salget. Det er ikke det samme som at de er avhengig av det.
Det har NULL å si for salget. De beste eksemplene på dette er nettopp pubg og gta.
Nei det er ufattelig dårlige eksempler. Det er snakk om spill som selger uansett hvor mye problemer det måtte være med dem.
Ikke minst bruker de (spesielt Rockstar) veldig mye på markedsføring.
Reviews har vært med på å få meg til å velge bort spill iallefall… just saying
Ja jeg også, Men jeg kjøper neste CIV uansett, for jeg vet at jeg må ha det og at de fikser det etter hvert…sånn er det med GTA.
Når spillet er helt nytt og er ukjent har det stor betydning.
Nå har forskere tatt seg tid til å gå gjennom anmeldelser av 6224 spil på Steam plattformen. Jeg la link til selve rapporten tidligere i dag, men her er det på nytt. https://www.researchgate.net/publication/324923032_An_Empirical_Study_of_Game_Reviews_on_the_Steam_Platform
Conclusion:
The competition within the game industry, and the hard-to-please user base has made
the quality of games an increasingly important issue. As game reviews are a direct
reflection of user concerns, a better understanding of reviews can help developers
produce games with higher user-perceived quality.
In this paper, we performed an empirical study on the reviews of 6,224 games on
the Steam platform, a popular platform for digital game distribution. We studied the
number and the complexity of reviews, the type of information that is provided in the
reviews, and the number of playing hours before posting a review.
The most important findings of our study are:
- Negative reviews are often posted after only half of the playing hours of positive
reviews. - A large number of reviews for free-to-play games are posted after approximately
one hour of playing. - Players complain more about game design than bugs in their reviews.
- Although negative reviews contain more valuable information for developers, the
useful information in positive reviews should not be dismissed. - Game reviews are different from mobile app reviews along several aspects.
Based on our findings, we provide the following suggestions for future studies: - Due to the difference we discovered between game reviews and mobile app reviews,
future studies should investigate further how to adjust existing methods for
analyzing mobile app reviews to apply them to game reviews. - When studying game reviews, the impact of different types of games should be
considered. - Information that can be extracted from positive reviews should not be ignored by
future studies. - The number of playing hours before posting a review should be included in future
studies, as the attribute provides a unique insight into how a player’s opinion is
related to their playing time. Mobile app stores and developers should consider
integrating the usage time into mobile app reviews.
Står ingen verdens ting om korrelasjonen mellom antall salg og gode reviews.