Du får bare ta sjefen for Funcom sitt ord for at samme spill, med bedre reviews selger bedre.
Helt OK og absolutt logisk, men hvorvidt CE selger 2,3,5,10 eller 20m eksemplarer innen 2 år er IKKE basert på 54% 67% eller 94% positive Steam reviews. Det er pubg og gta perfekte eksempler på.
For å spørre deg rett ut, tror du spillet hadde solgt bedre hvis de hadde null serverproblemer?
Det blir som å sammenligne med blockbustere på kino. Det er enkelte filmer som kommer til å selge uansett, men dårlige reviews gjør at de selger litt mindre.
For å være helt ærlig mener jeg dette er av tilnærmet null betydning.
Tror du Wild West Online ville solgt bedre hvis det ikke hadde hatt “mostly negative”?
Det jeg tror er at folk vektlegger parametere feil tyngde.
Steam reviews er et målbart og perfekt eksempel på hvor feilaktig en antatt viktig paramater kan være for å måle fremtidig forventet salg.
Politikersvar det der, vil jeg tørre å påstå
Hehe
CE gikk fra rundt 70% reviews til 85% før launch. Det reflekterte at spillet var sinnsykt mye bedre, med mye større salgspotensiale. Nå har reviews sunket veldig, rett og slett pga serverproblemer, forventer at det er forbigående og at reviews vil bli bedre og at salget da kanskje kan bli bedre ved f.eks. neste salg.
Koe: tror du pubg hadde solgt dobbelt så mye hvis de hadde hatt 85% positive reviews fremfor 53% positive?
Spørsmålet er uten substans.
Nei det tror jeg ikke. Jeg husker når PUBG kom, det var det nye store etter H1Z1. Samme utviklere, de hadde bare fiksa opp i en del ting som var dårlig med H1Z1. Også kjørte de jo Battle Royale som gjorde det perfekt å spille med/mot kompiser, samt for streaming online. Samtidig kjørte de en rimelig heftig markedsføringskampanje, jeg fikk det blant annet stadig opp i min Twitter.
Det er helt sant at det er andre ting som spiller inn, men å si at reviews er uten betydning blir feil i mine øyne. Det gjelder egentlig for alt som er til salgs her i verden.
Si fra hvis jeg har glemt noen alternativ Edit: Ble nullstilt når jeg la til et alternativ så jeg gjør det ikke igjen. Bare stem i vei, beklager
Betyr reviews noe for deg når du kjøper et spill på Steam?
-
- Nei jeg ser aldri på reviews. Ser spillet greit ut og jeg vil ha det, kjøper jeg det.
-
- Nei, for jeg har sett spillet på reklame og det så bra ut der.
-
- Av og til. Jeg ser på reviews, men googler det for å sjekke om spillet ser bra ut og har fått gode tilbakemeldinger ellers. Hører eventuelt med kompiser.
-
- Ja, men jeg bryr meg ikke så lenge kompisene mine spiller det.
-
- Ja, hvis spillet er ukjent for meg/jeg er usikker.
-
- Ja, men hvis jeg er halveis interessert kjøper jeg det likevel for jeg vet jeg kan kjøre refund på Steam.
-
- Ja, det har alltid betydning.
-
- Av og til, men hvis det er en IP jeg spiller fast, kjøper jeg det uansett.
0 stemmegivere
Det som mange gjør før de kjøper et spill er å sjekke ut kun på YouTube på gameplay videoer. Er ikke så mange som leser hva andre synes. Viss de liker det de ser. Da kjøper de. Ganske enkelt
… hvis alle var som deg, nå er vi ikke kloner
Skrev - det mange gjør.
Noen liker å lese andre sine meninger. Andre liker å se med egne øyne hva produktet er. Å andre bare hopper i det.
Om jeg forstår deg rett er jeg tilbøyelig til å være enig. Altså at du mener at CE kan selge bøttevis på tross av dårlige reviews. Samtidig mener andre her inne at salget kan påvirkes/stagnere på grunn av dårlige reviews feks på grunn av nevnte server problematikk. Tror ikke nødvendigvis leirene egentlig er så uenige.
Uansett vil jeg si at ingen av disse to standpunktene akkurat nå gir svaret på om CE faktisk selger godt eller dårlig…
Riktig. Det vi har å forholde oss til er hvor høyt vi ligger på gts og antall servere som er aktiv til enhver tid.
Gts # 3 og ps4 (antall servere) virker p.t lovende!
GOh god. CE har ligget på topp tre i en uke nå.
Disse «negative reviewene» som enkelte desperat prøver å baisse om har helt beviselig hatt ingenting å si.
Fordi alle som leser dem skjønner at det er frustrerte drittunger som troller. Alle seriøse reviews er lysende.
Slutt opp med dette tullet. Dette begynner å minne om HO.
Alle som skriver om negative reviews er baissere som vil inn i aksjen.
Utfordringen for diskusjonen er vel at når dere er så bombastisk som dette:
og dette:
Så har dere tatt feil så lenge bare en person i hele verden har gjort dette: