Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Antall servere, antall ingame og listeplasseringer gir ikke godt nok grunnlag for å si noe konkret.

For alt vi vet kan det være 70% gamle kunder og 30% nye som gjør at vi har 40k ingame.

Listeplassering? Vi er bak et gammalt spill som sikkert selger greit på tilbud, men common… Hadde en hvilkensomhelst AAA tittel kommet ut, så hadde de passert GTA fra 2015. Pillars2 er et helt nytt spill. De har ligget jevnt med CE. I starten er par plasser foran, nå et par plasser bak. De har under 700 reviews… se på ingame tallene der. Det er kun nye kunder. Se på antall reviews på CE denne første uken vs antall reviews på CE første uken av EA.

Vi selger nok ca 1/3 del av antallet vi så i EA uken. Dette er ikke bais. Dette er fakta.

Og jeg snakker PC.

På PS4 har jeg troa på mer salg. Og vi får mer spenn pr kopi. Utgiftene i Funcom er lavere pr kopi.

Jeg tror Funcom drar inn samme mengde spenn som de gjorde ved EA launch.

Men ikke kom og påstå at CE på PC selger like mange kopier som ved EA launch…

3 Likes

Dette innlegget er jeg redd, passer rett inn i båsen du setter andre sine innlegg i.
Om du leser de negative tilbakemeldingene er svært mange av dem velskreven og godt begrunnet. Mange går på server utfordringene som har vært fra full lansering.

4 Likes

Det er åpenbart at negative anmeldelser kan påvirke salget - studier viser at mange stoler på brukeranmeldelser og foretrekker de fremfor andre kilder - fordi de fremstår som objektive.

Foreslår at alle gjør en ekstra innsats for å tolke det andre skriver i beste mening - ikke at de er ute etter å baisse eller hausse.

17 Likes

2018-05-12%2001_02_10-Steam

1 Like

Vær gjerne hard på sak, men soft på person🙂

2 Likes

GTs nr 2

9 Likes

Nei.

Temaet er fullstendig utdebattert. Det er ingenting nytt å si. De negative trollereviewene er flere dager gamle nå. CE ligger på #3 GTS. Bak to spill som har mye verre reviews.

Likevel drar de samme personene frem dette temaet gang på gang på gang. Det er så åpenbar brønnpissing og baissing at det er latterlig å late som noe annet.

Lag en evt. en egen tråd om emnet, og slutt å forpest CE-tråden.

1 Like

Igjen, ingen av disse studiene viser en korrelasjon mellom salg og dårlig/god omtale?

Dette «review»-temaet er fullstendig utdebattert og kan evt. gjenopptas i en egen tråd som ikke har noe med Funcom å gjøre.

Det er de samme personene som gjenopptar temaet gang på gang, og motivet er åpenbart.

Server-situasjonen som utløste et par negative trollereviews er over for lengst.

CE har ligget konstant på #3 GTS siden den gang. Bak to spill med mye dårligere reviews.

Det er ikke mer å snakke om. Temaet er oppbrukt. Snakk om de fantastiske spillertallene heller.

3 Likes

GTS #2 :slight_smile: :smile:

3 Likes

En ting er sikkert; Det selges mye både på pc og ps4 akkurat nå :nerd_face:

1 Like

Folk må få lov til å ha andre meninger en deg uten at de skal bli kalt baissere som bare vil inn i aksjen.

Jeg er enig med deg ang reviews. Så lenge reviews ligger over 70% er det veldig bra…

bilde

4 Likes

Gratulerer alle som er all in! Spillet er dritbra… satt meg ned med 2 flasker fra Kinn, og har storkost meg i 5 timer. Gikk selv ut med 25% i forgårs for å dekke restskatt på god gevinst fra i fjor. Satt så av 30% av resterende på trading siden jeg hadde en mistanke om gjentakelse dra i fjor med trading/short styrt med langvarig nedgang. Men er nå overbevist om at vi uansett står skyhøyt når aktører har gitt opp å presse ned. Da vil momentum opp være svinsterkt, fjerne kombinert med nyhet som bekrefter salg, basert på hvor bra spillet er. Det er dritbra!! Har selv virret for mye denne uken på gevinstsikring som jeg håper å rette på mandag om ikke finanselle aktører eller tradere skjønner bæret. Lykke til.

13 Likes

Om noen lurte… spilte jeg på PS4, med fulle servere. Er du først kommet inn igjen, flyter det bra, og helt kanon.

13 Likes

Hadde vært utrolig kjekt om vi hadde kunnet fått noen salgstall på PC etter full release fra Funcom for alle er like påståelig her inne :joy: PC solgte 320k på 1 uke etter launch ifjor. Jeg tror de selger rundt 250-270k på 1 uke med plassering som veksler mellom 2 og 4 plass på GTS. Vi ligger nå som #3

Likevel så er det utrolig bra om de selger 200k og. Ps4 selger forhåpentligvis ennå mer. Så kanskje opp mot 500k på 1 uke på alle 3 plattformer totalt?

1 Like

Vi ska vara extremt glada om CE säljer 500k under hela pre-order tiden + en veckas launch.

2 Likes

200k på en uke er 28.000 i snitt pr dag. De har vært snart 1 hel uke på topp 3. I tillegg har de solgt bra i preorder. Så 200k er ikke så steik hakkanes gale feil på PC. Ps4 tror jeg har solgt ennå mer + Xbox som en bonus. Vi får se om vi får noen tall fra Funcom eller uttalelse hvordan full launch har vært nå kommende uke.

1 Like

Jeg skal ivertfall sørge for å ikke ha solgt en eneste aksje når den meldingen kommer fra Funcom. :moneybag:

2 Likes

Vi husket ifjor hva som skjedde når de kom med salgstall. Da gikk den mer enn 10%