Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Efter att ha läst en hel del kommentarer från spelare så kan man konstatera:

1. CE är jävligt omtyckt, ett helt annat spel nu än EA.
  2. Det finns aaaalldeles för lite servers där ute, väldigt många som försöker spela men som inte kan. Positivt på ett vis :slight_smile:
  3. Fortfarande någon bug som gör att man crashar på Xbox.

Verkar sälja helt galet bra! :money_mouth_face:

Men, jag hoppas dom fortsätter sätta upp fler servers för det verkar vara ett grymt stort behov där ute.

3 Likes

Antall eiere hos avanza har gått fra 1003 til 1055. Det alene vil få kursen til å bli presset oppover med tid. I samme hastighet er det 2000 eiere innen 2018.

1 Like

Så det er altså vi nordbaggarna som selger i skrekk til svenskene fordi spillet “bare” ligger på tredjeplass på mest solgte spill på Steam? :joy:

Noen selger vel også fordi vi bare ligger på 2 plassen, på den ikke helt “lille” plattformen som heter PS4 :money_mouth_face:

1 Like

HÆ, IKKE FØRSTEPLASS? Selg!

Vi selger jo alt annet i dette landet til svenskene så blir jo ikke skremt

bremsen

Noen som ikke har lyst til at toget skal kjøre riktig enda :policeman:

Noen andre var uenig :smiley: Liker å se at kursen øker sammen med volum :heart:

Deilig når sperrene tas sånn :slight_smile:

Er alltid vakkert når grådighet overvinner frykt :grin:

En presser opp, den andre ned.

Tror opp vinner i dag. Noen skal ha mange aksjer.

4 Likes
5 Likes

var det noen som fikk med seg volumet i sluttauksjonen?

30k

8tegn

hadde håpet volumet skulle komme seg mer utover dagen!

Har en teori jeg vil lufte med dere. Jeg tenker at funcom vil bli mindre langsiktig volatil enn før. Devs jeg tenker at kursen vil gå mindre i prosent før lanseringer. Falle mindre bratt etter lanseringer og falle halvparten så langt (stadig mindre for hver lansering). Men at trenden vil fortsette med at kursen bygger seg opp i perioder før lansering og at interessen daler i perioder fra etter lansering og frem til ny hype begynner.

Det dumme med denne teorien, som jeg er sikker på at flere vil legge merke til, er at den ikke tar høyde for at kursen bare vil gå opp. Ja min teori tar ikke høyde for at et spill, ved suksess totalt repriser selskapet. Så det er vel en dårlig teori da, men sett bort i fra det da. :wink:

Grunnen jeg mener at langsiktig volatilitet vil senkes er at nedsiden nå er mer begrenset. Den er der, men altså mer begrenset. Når et selskap ikke skylder penger, men har penger på bok så er ikke risikoen 0 lengre. Samtidig trekker det inn at det er stadig flere eiere. Og flere store eiere. Samt strategien om flere spill per år.

9 Likes

Endringen fra hvordan det var tidligere, med f.eks lansering i 2008 (Age of Conan) og så en i 2010 (Godslayer expansion), så har nå Funcom hatt:

2017: Conan Exiles EA, CE Frozen North, CE Xbox, SWL relaunch
2018: Conan Exiles ut av EA, Retail PS4/PC/XB1, Mutant year zero publishing
2019: Conan basert publishing

I tillegg, så har vi en tittel under arbeid i Funcom USA og en ny tittel i Funcom Oslo og/eller en Conan Exiles expansion.

Jeg merker jo at survival-sjangeren nå ikke lenger er det store, så hvis Funcom hadde brukt et år til på den produksjonen, så tror jeg det hadde solgt mye mindre. Battle Royale var visst det som var inn i 2017/18.

3 Likes

Men spillutvidelser har aldri hatt den helt store kurseffekten. Ikke slik som nylanseringer av hovedspill har. Men poenget står støtt uansett. Mange flere og tettere kursdrivere.

1 Like

Helt enig i at utvidelser ikke har samme effekten, men når de tok to år å lage i 2008 og de kom ut med en 8 måneder etter early access, så viser det hvordan de har endret arbeidsmåte. Innholdsmessig kan de to utvidelsene selvfølgelig ikke sammenlignes.

2 Likes

Ja absolutt! Helt enig altså :slight_smile:

1 Like