Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Salget er skyhøyt over forventet for min del. Hvis forventningene til folk var større enn hva Funcom leverer nå, kan man jo til en viss grad forstå kursutviklingen. Men det er jo å stille alt for høye forventninger imo!

CE leverer mye bedre enn hva Ark gjorde ved full release.

15 Likes

Slår meg at spillertallet idag tracker innenfor 1-3% av gårsdagen, som betyr at vi slår ut 40k ikveld. Som er 5k over Onsdag i EA.

:smiley:

Grafen min begynner å se pen ut.

7 Likes

Tror vi har fått enda en indikasjon på at Mai salget via steam ikke har vært så høyt på top plassene som mange tror…

Ikke nok med at antall reviews er mye lavere en ved EA release, nå kom det et lite jallaspill som gikk rett inn i toppen, sågar forbi PUGB en stund. :wink:

1 Like

Vi har jo harde tall på hva Mai salget er :wink:

Er heldigvis ikke så mye å spekulere i. Da det finnes nok data der ute til å bekrefte.

1 Like

Alle andre spill er ikke nødvendigvis «jalla» fordi du ikke liker det. :wink:

6 Likes

Yes! :+1:

Vi har tall ja.:slightly_smiling_face:

Heldigvis er det ikke kun Steam.

Konsoll salget drar lasset denne gangen.

Steamspy estimerer mellom 20-50k salg av Wizard of Legend i løpet av gårsdagen, og da startet de salget på ettermiddagen.

1 Like

Yep, det er jo det som er bonusen. Så lenge steamtallene tracker såpass bra… så gjør console det enda bedre ;D

2 Likes

Har hatt en liten traderpott stående i skandiabanken tatt opp med noe så teit som kontokreditt som giring, solgte den ut nå med 3,5% gain. Sitter veldig langsiktig med posten i nordnet.

2 Likes

Ikkesant.

Vanvittig spenn. Ikke lett å bli klok på.

Spillet koster 100kr… CE koster mye mer og lista er basert på omsetning.

Om wizards selger 20k/50k på andreplass, hva selger da CE på andreplass?

1 Like

Wizard startet salget kl 18 norsk tid, og har solgt for opptil $800k. Det må sies å være bra for dette “lille jallaspillet”.

Det er jeg enig i.

Utvikleren er nok meget happy. Dette er ikke en AAA tittel for å si det sånn. Knapt nok en A tittel?

Alt for lite. Funcom meldte en million etter det var passert og de spinner opp servere i hundretall for å dekke etterspørselen. Pluss at de har jaga i toppen på ps4 og steam siden launch. Greit å være edruelig men jeg tror du er skikkelig på bærtur

6 Likes

Salgstall nærmer seg nok 350k siden launch. Ergo nærmer man seg 1,5mill totalt.

De meldte 1 million pluss før launch. De har solgt minst 100k på steam alene siden den gang. Spillet topper PS-Store sammen med GOW - mao. snakker man langt over 100k solgt der. Hvor mye blir ren gjetning. I tillegg kommer Xbox.

2 Likes

Imponert over hvor mye dere kan snakke om Funcom i løpet av 24 timer. Non stop :slight_smile: ta en titt på THQ i Sverige fra høsten 2016 til nå så ser dere hvor vi er om 24 mnd.
I mellomtiden skriv 90% mindre innlegg .
Er helt sikker på at det er hva Funcom leverer de neste årene som avgjør aksjekursen , ikke antall positive eller negative innlegg om hvor aksjekursen er neste 10 minutter.
Har man behov for å overbevise andre om at FUNCOM skal opp 20 x pr dag har man kanskje for mye Funcom aksjer og bør redusere litt og motsatt trenger man skrive 20 innlegg om hvorfor Funcom skal ned så har man for lite og bør kjøpe .

Ha en strålende dag og fin 17 mai feiring

29 Likes

Er flere her som sitter i THQ også!

Gled deg til spillertallene ikveld. Grafen ser ut til å bli meget hyggelig.
( hint med mindre serverene går ned blåser vi EA tallene med flere tusen spillere)

2 Likes

Husk at noen av oss nerder på 'årntli - uavhengig av kurs - og synes det er artig å estimere salg, diskutere utvikling av spillertall og what-not :wink:

Og det må vel, strengt talt, være en fordel for andre som dermed kan lese seg opp og forstå caset enda bedre --> bedre investeringsavgjørelser.

Ellers er jeg helt enig: Funcom er på god vei i sin egen THQ-reise. Morsomt for både aksjonærer og norsk spillindustri.

God :norway:-dag!

5 Likes

Hvor godt teknisk analyse fungerer avhenger helt av hvor mange løker som velger å gjøre som den sier. Hadde ingen solgt/presset når folk skriker “SELG VI SKAL NED fordi jeg ha tegnet streker i Paint!” så hadde ikke kursen kræsjet heller.

2 Likes