Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Som jeg anbefalte alle i discorden idag. DEMP TA tråden. Det skrives piss der. Om noen lurer på hvem som selger eller hvorfor det går ned så er det lettere å sjekke på discord, så får de fasiten. Så får heller 3åringen tegne streker på arket.

2 Likes

Den TA-avsløringen var ganske morsom, merket at fyren var innmari hissig på bank holiday 10. mai da tonen endret seg fra nær surmuling til positivitet. Kjedelig at folk skal drive på sånn.

Synes også Cirmes hadde et morsomt poeng, det er skrevet flere tusen innlegg i Funcom-trådene bare i mai, liten andel er faktisk nyttig da :stuck_out_tongue: Men, sånn er det bare!

11:00

Panel: Creating Successful Games with a Transmedia approach

Creating compelling, memorable characters can be a critical step in the game development process and lead to transmedia franchises and a successful merchandising business down the line. So should you start with known characters from a comic book, a TV show, or a movie? Or license the likeness of a celebrity? Or start a new games-first Intellectual Property (IP)? And what about involving and encouraging player-generated content and storylines? What are the advantages and disadvantages of each approach such as time-to-market, license fees, creative control etc? And how do you protect and leverage your IP across borders and in different mediums? This panel will also discuss artistic approaches and design philosophies as well as share practical tips and general wisdom about the development process.

Speakers: Rui Casais, CEO, Funcom

Simo Hämäläinen, SVP, Brand Licensing, Rovio Entertainment

Jasmine Idun Isdrake, CEO & Creative Director, Playcentric Industries & Institute

Tobias Sjögren, CEO, White Wolf Publishing

Moderator: Henrik Jonsson, IGDA Sweden / Goodbye Kansas Game Invest

Rui pratar nu kl 11 i en panel i Sverige inför många fonder.

14 Likes

Noen av våre svenske venner som er der? ( jeg vurderte å reise, meeen jobb og sånt).

Antal Avanza ägare iaf ökar hela tiden :slight_smile:

Skal bli herlig å kunne sniffe på 100 lappen om ett par år :money_mouth_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

Par år?

Du mener før neste sommer? :stuck_out_tongue:

Jeg prøver bare å virke litt edruelig :grin: men for all del. Jeg tar gjerne imot

Titta på THQ :D… det blir samma resa med Funcom :wink:

1 Like

Var derfor jeg sa ett par år. THQ gikk fra 25 til 177 på 2 år

Etter at vi fikk vite at CE selger som #1 på PS4 stakk jeg innom HO for første gang på 5 måneder.

hohauslol

Jeg hauser så hardt at HO-folket tar for gitt at det er jeg som styrer kursen :joy:

11 Likes

feelsgoodman

16 Likes

Slik dette er på vei kan det bli dyrt å være utenfor de neste børsdagene…

:rocket:

4 Likes

For en fantastisk uke sålangt!

Måtte 17 mai bli like bra, dobbel grattis til alle, og have FUN alle svensker også. Imorgen slipper dere oss norrbaggar.:wink:

1 Like

Bortsett från om någon skulle jobba i restaurang på Aker Brygge :wink:

3 Likes

Jeg valgte å selge meg helt ut av Funcom idag. Grunnen er litt synkende trend på Google trend påpekt av @Christian og at CE er nede på 5 plass på Global Top Sellers listene.

Er mulig jeg tar feil, men er klok av skade etter CE EA release der shortingen tok overhånd ved synkende tall på steam listene.

Jeg tror at PS4 listene har langt etterslep, der vi også etterhvert får en synkende trend.

Satser på å gjøre ny inngang i august slik som @anon91440261

2 Likes

Good løkk

2 Likes

Takk for det, jeg vil sende good løkk til alle som er inne i Funcom aksjen :slight_smile:

1 Like

14 Likes

Jeg selger ikke én aksje i all den tid alt tyder på massiv inntjening som forsvarer opptil flere 100 prosent kursoppgang (avhengig av om salget blir ok, bra, veldig bra eller ultra-bull).

Kall meg gammeldags :sunglasses:

10 Likes