Kanskje noe med at for mange så utgjør gevinsten de har i Funcom en reell endring i generell livskvalitet. For sånne så er det mye risiko i aksjehandel og de har ikke mulighet til å slenge et par millioner her, 20 millioner der, og sitte i minus månedsvis om noe skulle gå skeis.
Google estimerer denne uka til å nå 111% av EA-lanseringsuka. Legg merke til at uka etter EA-lansering, så var google trenden ned nesten 30%. Det er definitivt ikke tilfellet denne gangen.
Til en viss grad, så er det tilbakevendte spillere som driver google trenden nå, men jeg tror PS4-salget er veldig bra. Mye bedre enn jeg fryktet i hvert fall. Her ligger det mye potensiale til salg utover 2018, ettersom player retention er mye bedre. Funcom tjener ikke noe på player retention, men mange aktive spillere over tid er et tegn på at spillet vil selge bra utover 2018.
Det er endel klager på kampsystemet i CE nå, men dette er noe som er <6 mnd gammelt. Sjansen for at det blir vesentlig mindre buggy utover 2018 ser jeg på som stor.
Jeg har solgt 50%, seneste noe i dag, men jeg tror kursen vil være høyere om ett år enn nå.
Just presis. Det er jo dette vi led oss gjennom hele 2017 for. Å kaste kortene når nedsiden er borte og markedet våkner…jeg sier det igjen: Jeg forstår det ikke.
Pga et bra år i fjor har jeg solgt 5% i Funcom, valgte å selge andre aksjer i tillegg for å beholde størst mulig andel i Funcom.
Har vært med på BT, ørkenvandring osv, tåler greit en dipp på noen titalls prosent.
Jeg tror det vil lønne seg i -18, -19 osv.
Mår vi etterhvert får tall fra Funcom, CE lanseres i Japan, MYZ, nye spill osv så ligger ikke Funcom på rundt 20 kroner.
Men heldigvis er ikke alle som meg, hadde alle sittet stille, ingen tradere osv osv hadde det ikke vært mye interessant å være i aksjemarkedet…
Folk selger av masse forskjellige grunner, kanskje tror man at det fremdeles vil gå opp, men har funnet et bedre case (tror man), noen trenger kanskje penger f.eks til emisjoner,huskjøp etc. Andre vil kjøpe tilbake litt billigere, Jeg er stort sett aldri ute av funcom, men beholdningen varierer hele tiden.

Folk selger av masse forskjellige grunner
Ja, selvfølgelig Jeg henviste kun til de som selger “fordi Funcom” eller “fordi sjanse for samme kursutvikling som 2017”. De mener jeg bommer på vurderingen av casets utvikling fremover. Faktum er at selskapet aldri har vært mer solid og R/R er svært attraktiv.
Sälj inte bort er nu kamrater!
Går inte att applicera “P/E 20” tänk på Funcom!

Går inte att applicera “P/E 20” tänk på Funcom!
Nope, spesielt siden P/E er på 35 ish for 2017.
Limer inn noe jeg skrev i en privat tråd:
Så dere hva svensken nettopp posta i CE-tråden? Topper som #1 overalt på Playstation.
Og jeg tror vi undervurderer så jævlig den dobbeltsiden svenskene fikk i kjeften i dag. Hvor den beste fondsforvalteren i nyere svensk historie forteller om 100%+ oppside i Funcom (!!!)
Så sjekker en og annen svensk
litt rundt og ser det vi ser. Hva tror dere skjer da?
Den saken i svensk presse er og var 1000x mer verdt enn alle dobbeltsidene Hegnar kunne trykket til sammen.
Kursen skal bare en vei fremover. Mulig noen skal ut med alt på 23, men who cares. Snart eier svenskene mesteparten av hele Funcom. Bli med nå, det er nå det blir morsomt.
Fred ut og god helg!
1161 stycken Avanza ägare nu. 200 ökning på kort tid exklusive idag
I hode mitt er 2017 “historie” Jeg velger å kaste blikket fremover. Er nå styrket i troen på att full release av CE og MYZ , gir Funcom 150Mill+ på bunnlinjen for 2018. Skulle det skje , så får vi se hva markedet priser Funcom til for så å kaste ett nytt blikk på P/E.
Där har du problemet - folk tänker för kortsiktigt
nvm,…
Slutter nok ikke under 22,20. God helg!
Gratulerer med fin oppgang i dag, dere som er inne…
Trodde alle var inne på disse salgsplasseringene her #1
Jeg selger ikke nå. Har fylt på siste dager. Senest 15. Mai og sover veldig godt
Om jeg hadde giddet å trade hadde jeg kjøpt meg inn nå og satset på en liten dump etter Q1.
Bare et lite gratistips fra meg.
Tradere kjøpte seg nok inn på fallet ned mot 19 blank eller da den snudde opp derfra, så når kursen nå nærmer seg motstand i området opp mot 23, er det vel heller tid for salg for dem. Om man er ute og skal inn på grunn av fundamentale vurderinger er det naturlig å avvente brudd opp over 23 på litt volum tenker jeg.
Hørtes fornuftig ut.
Tirsdag vet en mye mere …