Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Sikker? Kan godt hende du har rett.

Jeg trodde det var et nytt Avanza fond fordi Avanza for lengst har passert 2,99% ref. siste liste vi tok ut 17/1:

IMG_0910

Men mulig det bare er etterslep i AFM-rapporteringen jeg linket til.

Husk at Avanza tilbyr samme opplegg som Nordnet Zero. Så det er i praksis mange eiere.

1 Like

Hvordan tenker dere markede vil reagere om alt går igjennom 30. Januar?

Ingen reaksjon. alle forventer at det går igjennom

4 Likes

635k block på 3.00 idag. fixar vi 3? :smiley:

Når denne er tatt og vi får 1 mil i kjøp på kr 3 da vet vi at ASP er ferdig :slight_smile:

1 Like

Tror det vil føre til en liten reaksjon opp, det er en risiko fjernet.

3 Likes

Stillfront hadde jo samme saken med goodgames avtalen. Ble godkjent og ferdigstilt den 15 uten noen effekt på kursen. Tviler på at den har det her heller.

@Konamixx Stor skillnad. Carnegie köpte 1 miljon aktier av Goodgame ägarna varav de gjorde en accelererad bookbuilding av dessa 1 miljoner aktier i Stillfront till flera investerare. De kortsiktiga håller på att sälja av just nu. Därför den stampar på 180 kr. I Funcom är de inga emitterade aktier som kommer att säljas.

Var de början på ett ASP köp vi såg där? :smiley:

Ser ut som at de flagger at de går under 3%.

1 Like

Antallet eiere hos Avanza er kraftig opp, til 677 (tror det er 40-50 flere enn på fredag hvis jeg ikke husker feil).

4 Likes

Inte aaaalls manipulering av kurs… Plockade bort stora delar av 3an… han ångrade sig säkert… :smiley:

Det var 7 ordre fordelt på aksjene som lå på 3.0

Funcom klassiker. fet köpsida och köp på 3.045 och sen vips så försvann allt :stuck_out_tongue:

Det kan vanskelig stemme da antall Avanza eiere skyter i været for hver dag. Må nesten være at de flagger at det går over 3 % og at det er etterslep gitt at de er godt over 4 % på forrige topp 20 liste…

Det er fullt mulig, hvis det er en stor eier som har solgt seg ut, mens masse småsparere kjøper seg inn.

2 Likes

Tipper det bare gjelder Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension (tilsvarende zero konto hos nordnet?).

De flagget over 3% 16. januar

https://www.afm.nl/en/professionals/registers/meldingenregisters/substantiele-deelnemingen/details?id=52662

Det er klart. Bare synes det er underlig at de ikke flagget - som de skal - på vei opp mot 5 %, men først på vei ned derfra.

Her er samtlige flaggemeldinger, ikke noe fra Avanza før 16. januar: https://www.afm.nl/en/professionals/registers/meldingenregisters/substantiele-deelnemingen?KeyWords=funcom&DateFrom=&DateTill=

Så da kan det - som jeg trodde opprinnelig - se ut til at “Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension” ikke nødvendigvis er samme “Avanza” vi ser på topp 20? Litt merkelig like fullt.

Har de vært over 5%?

1 Like