Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Sannsynligvis fordi Avanza kun sitter på stemmerettene fra aksjene som er eid gjennom investeringskonto (Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension) og de først passerte 3% nå.

Nordnet har jo et noenlunde likt opplegg. De melder også kun når zero-kontoene passerer grenser.

2 Likes

Hur som helst så är det inte (1) köpare bakom Avanza pension utan det är alla som handlar genom Avanza.

Nei, men man skal jo flagge på vei opp også - eks. 3,0 prosent. Og det gjorde de 16/1. Mao: Svaret må være det @amateurleague skriver rett ovenfor :wink:

1 Like

234pir

4 Likes
3 Likes

For å være langsiktige Funcom-investorer @spararn og @h3nk1 så synes jeg dere følger utrolig nøye med på alt av krumspring intradag. Dere trader jo aldri såvidt jeg har fått med meg, så jeg lurer på hva poenget er? :crazy_face:

4 Likes

Lenge siden jeg brydde meg noe videre om kursnivå, det være seg intradag eller uke til uke. Nå går det mest i memes og holde seg litt oppdatert på hva som skjer på TI. Samtidig er det artig å følge med på livet til selskapet og aksjen når rammebetingelsene endrer seg (SEB, emisjon etc.). Det gir ofte svar på antakelser man har gjort seg gjennom 2017 - det være seg knyttet til handelen i aksjen, eller hvem som leker seg :wink:

2 Likes

Du har rätt, men det är så jävla tråkigt bara att se hur det härjas i orderdjupet och manipuleras. Hela handeln är liksom fejk, omöjligt att veta vart den ska någonstans. Jag vet bara att jag tycker den ser billig ut på det här priset :slight_smile:

1 Like

De som har vært med en stund er ikke så bekymret for det. Det er jo vanlig at folk herjer på. Men det alle tror på er at det samme som har skjedd 5 ganger på rad, vil også skje en 6. gang. Altså at kursen går mye opp i forkant av spillansering. Og når lansering skjer både på pc, xbox og ps4 omtrent samtidig så er det i hvertfall ingen grunn til at dette ikke skal gjenta seg.

11 Likes

Hvis Combat ser bra ut nå så blir det oppgang i kursen, bankers. Det er så viktig for spillet at om det sitter som det skal så betyr det mye for fremtidig salg av CE. Får vi se Combat til helgen?

2 Likes

De er mer eller mindre nødt til å vise ting fra det nye kampsystemet i neste dev-stream. Det brenner litt under føttene til Funcom ifbm. at mye av det som ble lovet (Mounts, Sorcery, The Purge, Settlement m.m.) ser ut til å glippe ut av launch-versjonen :grimacing:

Er det stream nå på fredag? Skulle ikke det være annenhver uke da?

Ser ikke noe sånt press på twitter? Det jeg har sett klager på er trege oppdateringer til xbox.

2 Likes

Streamen är nästa fredag, inte denna.

1 Like

Er absolutt en del murring på tvers av Reddit, Twitter, Twitch-chatten til dev-streamene og Steam-forumene. Forståelig nok, siden Funcom solgte inn et altfor ambisiøst roadmap til spillerne.

Et par eksempler:

Steam: https://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/1692659135900142880/

Topptråden på Reddit: https://www.reddit.com/r/ConanExiles/comments/7s2hjb/funcom_so_let_me_get_this_right/

Mange tviler på om Funcom faktisk vil implementere ting som sorcery, the purge og Mounts selv etter launch. Funcom har ikke svart eksplisitt på dette, men kun uttalt at:

we will continue to support the game after launch

Det er jo ikke akkurat avklarende.

1 Like

@h3nk1 Jag spekulerar bara, men jag tror en del saker till CE som combat system, sorcery system, the purge osv är “mer eller mindre klara” men att man medvetet väntar till närmre launch för att “spread the word”… om marknaden ser att det är ett högre spelarantal och kunderna är gladare när väl den stora pre-ordern kommer igång, så kommer de köpa spelet.

Håper du har rett! Samtidig tviler jeg sterkt på at de kommer i mål med mer enn nytt kampsystem og i beste fall én feature til som lovet fra roadmap. Det viktigste er stabilitet i kjernespillet, og dette har krevd vesentlig mer tid enn Funcom ga seg selv iht. roadmap.

De bør begynne å få ting ut på testserveren dersom de skal ha flere ting med til lansering nå. Alt innhold som skal på disc`en til lansering må jo være klart i løpet av kort tid nå.

Disc’en vil neppe få med seg kampsystemet en gang. Men det er ikke så “farlig” siden de kan ha noen enorme patcher klare til launch :wink:

Combat System = test februari
Sorcery System = test mars
Improved AI = innan launch
Mounts = innan launch
The Purge = test = april/maj.
Patcher och buggfix = hela tiden
Godkänt

2 Likes