Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Så de store har ikke solgt mao? Han hoved-skøyaren Atle, et eller annet.? Han er ikke “tatt ut” :joy: , han heller??

Beklager, men vanskelig å stole helt på kursen her når man har sett så mye uærlig spill gjennom tidene…

Men samtidig så ser det ut til at det er mindre falske kjøpsordre (eller som manipulatører kaller det "stor kjøpsinteresse " :)) nå i forhold til før.

Rett før dumpinga tidligere så var det jo millioner av “kjøpsordre” som lå oppå hverandre på kjøpersida…

Jeg solgte ut siste rest idag, ikke fordi jeg ikke tror på Funcom men fordi jeg stoler ikke på de som kjører kursen dit de vil.

1 Like

Nå har aksjen vært på samme nivåer i over 1 mnd.
Man ser at man får inn pensjonsfond og masse nye svenske investorer som sammenligner Funcom prisingen med svensk gaming. CE lanseringen ser ut til å gå bedre enn de villeste drømmer og sektoren er hot i hele verden.
Så at man har redusert når den kom over 20 for over 1 mnd siden kunne man egentlig forstå, men at man selger seg ut heller kraftig ned nå da bør man ha gode planer for hvor pengene skal settes i arbeid.
Jeg tror vi bruker maks 14 dager fra 22 til 30 de samme 8 kr vi brukte 6 mnd på fra Robur kjøpe seg inn.

18 Likes

Jeg stoler mer på svenskene som nå kjøper opp Funcom enn samtlige andre vi noen gang har sett på aksjonærlistene.

Nettopp - folk ser ikke ut til å forstå riktig hva som skjer i aksjen.

2 Likes

Jeg er inne i funcom, ikke pga de som kjøre kursen men på grunn av troen på funcom, salg av CE og MYZ

6 Likes

Jeg er forberedt på at CE snart faller på samtlige top sellers lister, men er markedet det? Hva tror dere skjer da?

Definer snart, for hver dag som går og salget holder seg renner pengene inn hos funcom…

5 Likes

Jeg skal gi dere gode råd :slight_smile:

1. Trading er ekstremt vanskelig. Alle som har vært i aksjemarkedet i en lang periode inkludert meg selv vil fortelle deg at 95% av de som prøver å trade taper eller går i null på det. Jeg foreslår at du ser denne: https://www.youtube.com/watch?v=sg4YzRhILFE&t=4901s En gammel video jeg så for noen år siden, men flere poenger dukker opp hele veien. Se for eksempel 2.45-4.00 og 7.30-10.00.

2. Hvis du skulle solgt, og aldri kjøpt deg inn igjen- hadde du hatt en god følelse dersom du hadde solgt deg ut i dag?

3. Dersom du skulle flyttet pengene dine til andre aksjer- finnes det noe som kan sammenliknes med suksess, inntjening og potensiale for øyeblikket? Har du en annen like HOT kandidat? Please fortell meg om den…

4. Warren Buffet tankegang. Dersom du ser noe andre personer i markedet ikke ser, som nå for oss her inne er Funcom- Vent. Gull verdt aksjer skapes over tid.

OG:

1. Fordi kursen går høyere, er det mer sannsynlig at kursen går ned? NEI. Det er helt feil. I utgangspunktet, så er det umulig å spå kurs opp eller ned for en dag. Men over en lang periode så er treffsikkerheten en helt annen.

Vet dere egentlig hva langsiktig betyr? Langsiktig er ikke måneder. “Long term” betyr 1-5 år. Følte du deg plutselig ikke som en langsiktig person lengre, en som ikke ønsker å sitte så lenge i Fun? Da får du hoppe tilbake til punkt 1) og realisere at du er spekulant og ikke investor. :smile: .

skjønner ikke folk som sier " jeg tror aksjen skal dit eller dit innen uka, måneden, q-rapport" shut up man- ingen vet det. Jo fortere du innser at du enten er LONG eller spekulant, jo bedre er det for deg selv. Mitt tips; Kvalitet slår aldri feil. Hvis du ser kvalitet i alle kriker og kroker hvor enn du ser Funcom, vær long. Ikke tenk noe mer på det. Men følg med! Alltid følg med på hva som skjer og diskuter det fundamentale. Endrer det fundamentale seg(ledelse, kostnadskontroll, strategi, kompetanse i bedriften, konkurrenter, leverandører, selskapstall) så endrer du deg også. Men horisonten skal alltid være veldig, veldig langt frem. Med en gang du ikke er der, selg. Det er mitt tips. Som sagt, med mindre du ikke er en veldig, veldig god trader. Noe jeg betviler.

18 Likes

Enda en grunn til å glede seg over at svenskene tar over skuta. De kan spillindustri, og de 50 norske taxisjåførene som blir engstelige av fall på salgslister blir liksom som piss i havet til sammenligning.

Hør hør :clap:

3 Likes

Selge seg ut nå når alt er så sykt bra og rett før Q1 rapporten ?
Dont think so (!)

1 Like

Samtidig så vet en ikke.
Kan fort få en dipp, men hva så? Jeg ønsker å ta ut en fet gevinst neste år, gjerne 10-20%. Hvis vi er rundt 50 kroner.
Men slik som Funcom ser ut nå blir jeg sittende. 2-3-4 år?

5 Likes

Jeg også … men har solgt ut litt for å bruke tilfelle dipp.

1 Like

En morsom sak, flere her inne selger men kursen siger oppover. Fredag var dominert av skjulte ordre som blant annet spiste de 10k jeg dumpa ut for å dekke skatteregning. SAmme med de 30-40k en annen på forumet dunka ut i samme ærend.

Noen er på vei inn, og de skal ha mye mer enn 5-10k aksjer.

Aldri før har det passet mer å si HODL!

12 Likes

Noen som kommer haltende etter. 2275 følgere på shareville. Ikke selg når de burde betale mer.

18 Likes

Jeg lurte på å ta rentekost ved å utsette betaling av restskatt, hadde vært lønnsomt😉

Gratulerer kompis :slight_smile: Da var vel siste rest med langsiktige investorer kommet seg i pluss? #joy

4 Likes

Ja oppgangen hadde kanskje dekt inn restskatten hvis pengene hadde fått være i fred? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Thank you bro! Yesssss det har vært en tung tid men så herlig good at man har hatt troen på funcom 2.0 fra nå er alt bonus.

5 Likes
1 Like

Synd att personen inte skriver någonting alls om att CE legat i topp på både Steam och PS4 under en lång tid nu.

3 Likes