Jeg skal gi dere gode råd 
-
Trading er ekstremt vanskelig. Alle som har vært i aksjemarkedet i en lang periode inkludert meg selv vil fortelle deg at 95% av de som prøver å trade taper eller går i null på det. Jeg foreslår at du ser denne: https://www.youtube.com/watch?v=sg4YzRhILFE&t=4901s En gammel video jeg så for noen år siden, men flere poenger dukker opp hele veien. Se for eksempel 2.45-4.00 og 7.30-10.00.
-
Hvis du skulle solgt, og aldri kjøpt deg inn igjen- hadde du hatt en god følelse dersom du hadde solgt deg ut i dag?
-
Dersom du skulle flyttet pengene dine til andre aksjer- finnes det noe som kan sammenliknes med suksess, inntjening og potensiale for øyeblikket? Har du en annen like HOT kandidat? Please fortell meg om den…
-
Warren Buffet tankegang. Dersom du ser noe andre personer i markedet ikke ser, som nå for oss her inne er Funcom- Vent. Gull verdt aksjer skapes over tid.
OG:
- Fordi kursen går høyere, er det mer sannsynlig at kursen går ned? NEI. Det er helt feil. I utgangspunktet, så er det umulig å spå kurs opp eller ned for en dag. Men over en lang periode så er treffsikkerheten en helt annen.
Vet dere egentlig hva langsiktig betyr? Langsiktig er ikke måneder. “Long term” betyr 1-5 år. Følte du deg plutselig ikke som en langsiktig person lengre, en som ikke ønsker å sitte så lenge i Fun? Da får du hoppe tilbake til punkt 1) og realisere at du er spekulant og ikke investor.
.
skjønner ikke folk som sier " jeg tror aksjen skal dit eller dit innen uka, måneden, q-rapport" shut up man- ingen vet det. Jo fortere du innser at du enten er LONG eller spekulant, jo bedre er det for deg selv. Mitt tips; Kvalitet slår aldri feil. Hvis du ser kvalitet i alle kriker og kroker hvor enn du ser Funcom, vær long. Ikke tenk noe mer på det. Men følg med! Alltid følg med på hva som skjer og diskuter det fundamentale. Endrer det fundamentale seg(ledelse, kostnadskontroll, strategi, kompetanse i bedriften, konkurrenter, leverandører, selskapstall) så endrer du deg også. Men horisonten skal alltid være veldig, veldig langt frem. Med en gang du ikke er der, selg. Det er mitt tips. Som sagt, med mindre du ikke er en veldig, veldig god trader. Noe jeg betviler.