Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Dette var, i alle fall, for meg en helt ventet rapport. At Funcom, som på mange måter ligner et oppstartsselskap, vil ha negative kvartaler før de har en større produktportefølje, er forventet. Det som gleder meg er at selskapet har en stor likviditetsbeholdning og veldig lite gjeld. Funcom tror jeg får et positivt år, hva gjelder resultat, så fremt de ikke pådrar seg vesentlig større kostnadsbase i 2018 vis a vis 2017. Om dette er fantastisk selskap kan ingen spå på dette tidspunktet, det vil fremtidige produkter avgjøre, men det som er gledelig å se er at selskapet har et mye bedre utgangspunkt enn i 2009 og at de har foreløpig god økonomistyring. Stian Drageset har gjort en veldig god jobb etter min mening.

Hvor kursen skal i morgen? Spør meg heller om Kim og Donald kommer til å ha et møte ila. 2018, mer sannsynlig at jeg svarer rett på det.

3 Likes

Denne gangen skal de bare potensielt selge DLC til ca 1 500 000 stk. DLC nummer 3 vil sikkert selges til potensielt over 2 000 000.

6 Likes

Tror DLC her er null stress, ikke noen big game changes, mer cosmetics etc…

1 Like

Sitter ikke med følelsen av at CE sitter med en fanskare som tåler såpasd jevnlige DLCs. Og hvorfor fragmentere spilelrbasen i juni, de med og de uten DLC?

De skriver jo at de vil gi ut flere DLC’s i rapporten :wink:

1 Like

Forsnakka han seg der om Mutant. Release In a few months?

Kan være at juni dlc er med features som tidligere er kommunisert, og blir gratis for eiere, men koster for nye kunder?

Nei, alt de har kommunisert skulle være til launch, vil være gratis for alle. Det har de spesifisert en del ganger da det har fått spørsmål om det :slight_smile:

4 Likes

Future:
• Conan Exiles will receive the following types of updates during the following months:
o Bug fixes and “Quality of Life” updates
o New features and functionality
o DLC packs (paid downloadable content)
New features and functionality will be free, with additional optional content to be
packaged as DLC
First DLC pack will be released during June

3 Likes

Mutant release har vel vært kjent en stund nå?

Er det sikkert at de fragmenterer spillerbasen da? Det kan jo være ting som bare de som har kjøpt DLC’en kan bruke, typ kosmetiske ting. Men andre innloggede vil fortsatt kunne se hva de andre har. Begynner de med egne landområder som DLC blir det fort litt mer trøblete igjen, da serverne må være eksklusive for de som har eller ikke har.

2 Likes

Ser ikke problemet, ingen splitt kommer til å skje da alle vil ha samme funksjonalitet etc, men man kan velge *** å kjøpe dlc…********

Ja, men 2H 2018 kan jo være alt fra august til desember. Hørtes jo ut som det kom på sensommeren/høst.

De har annonsert Myz i h2.

Stian sa akkuratt Mutant comming soon!

3 Likes

jepp han sa noe tidligere om at det er bedre å komme med flere spill samtidig, blabla også at det er godt å se at det kommer et nytt spill" in a few months" @Evilfreud

1 Like

Gjeldsfritt, fet pipeline og ~80mnok allerede rett på bunnlinja (200,- per spill i profitt, konservativt) HITTIL i Q2.

Steam Summer Sale og første DLC i juni. Så kommer MYZ. Nei her skal det nok bli blodrødt :joy:

14 Likes

Et regnskab der er i tråd med forventet - havde dog estimeret et højere tal i CE salg. Så forventningens glæde vil være q2 med de reelle salgstal og penge på bogen, herefter MYZ i slutningen af 2018. Jeg tænker “long” god aften…

2 Likes

Andre spill har hatt DLC før de har launched full versjon, så det er ikke noe problem :slight_smile:

Any day now?

2 Likes

Mutant ser jo ut som et spill fra 90-tallet.

2 Likes