Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Sånn er det.
Ofte når en aktør velger å legge seg på akkurat “flagge grensen” så skjer det av en grunn. Man vil vise kortene kanskje hadde man før 0.49% …
Uansett short er noe man heldigvis har tilgang til også i Funcom. Ønsker vi at Funcom skal bli sett på som en seriøs aksje så er mulighet for shorting et viktig kriterie.
Grunnen til at Funcom feks ikke ble tatt inn i OBX indeks i fjor var mangel på aksjer tilgjengelig for shorting.
Dette regner jeg med er ok nå med Robur og andre nye langsiktige eiere som selvfølgelig vil tjene penger på utlån om noen vil låne så derfor tror jeg Funcom nå fra 1 juli 2018 blir tatt inn i OBX indeks.

God sommer

14 Likes

Short er per def rakett-brennstoff nå det!

:slight_smile:

2 Likes

Funcom vil koste mye når Juni er over.

Kjøp!

Det er ikke noe noen håper på. Det er noe som skjer. Om du har fulgt med som du skriver, så vet du jo dette.

Men spiller det noen rolle om det, asp eller små shorter skjer? Jeg tror ikke det. Kanskje intradag, eller t.o.m over en ukes tid om det er major volum bak… Men det Funcom presterer over tid, er det som betyr noe og det som trumfer dette over tid.

I går hadde Bethesda en twitch kanal åpen, med skjermbildet som sa “stand by”. Over 100.000 viewers i timesvis… folk ventet og ventet…

En om folk viser et slikt engasjement over en av de kommende FUN titlene😎. Tenk om en av de kommende titlene blir like populære som elder scrolls spillene/fallout spillene og de kan lage 3-4 oppfølgere… Selv da vil kursen av og til gå ned og aksjen kommer til å shortes, men i det store og det hele spiller det mindre rolle.

Med mine begrensede skills og lite risikovillige attitude, så kan ikke jeg trade denne lenger… eller, jeg kan, men da tror jeg at jeg taper mer en jeg vinner, kontra å sitte i ro.

Kjører samme strategi som finske pensjonsfond. Selger i 2037 eller noe. Kursmål over 9000.

2 Likes

Tror de dreit seg ut på den shorten jeg. Det var dem som stod bak alle de handlene med 2 aksjer da tipper jeg. Hadde det vært Oxford som stod bak hadde jeg muligens vært littegrann nervøs.

Dom vet inte mer än andra… försöker bara skapa panik… bara några från TI gick på det om man läser.
Litar mer på dom som kan branschen (Robur) :slight_smile:
Blir bra när det blir dax för dom att köpa tillbaka dyrt :stuck_out_tongue:

I morgen blir det for meg å kjøpe meg all inn med alt jeg har igjen før det er for sent, jeg ser det nå pga handlemønsteret. Denne shortkanditaten er bare en dråpe i havet.

Skal man ikke kjøpe aksjer som er shortet da har man ikke noe på børsen å gjøre.

2 Likes

Mest solgte spill Ps4
https://store.playstation.com/de-de/just-for-you?smcid=pdc%3Ano-no%3Apdc-explore-ps4-games%3Aheader-Bestselgere%3Anull%3ASTORE-MSF75508-GAMESPOPULAR

3 Likes

Den listen er da ikke oppdatert på flere dager. Det er også kun toppselger listen for tyskland du har funnet.

1 Like

Usikker på hvor often den oppdateres, men vi var innom plass 2 før helgen. ( i den tyske), så det skjer noe der.

1 Like

På med skoa folkens? :grinning:

Den ble vel oppdatert i dag / i går og CE gikk fra 2 til 1 plass :wink: Svenskene oppdaterte nettopp. USA derimot er fryst (tilsynelatende) fra noen dager tilbake.

Her er oppdateringen til @antzzo fra i går:

PS4 placeringar uppdatering:
US 1 (1)
Kanada 1 (1)
Tyskland 1 (2)
Australien 2 (3)
Frankrike 2 (3)
Nederländerna 2 (3)
UK 3 (3)
Spanien 8 (8)
Italien 10 (10)

Tyskland, Frankrike, Australien och Nederländerna avancerar

11 Likes

Tror ikke den shorten lever lenge.

1 Like

Det er jo fullt mulig at shortsen ble satt med 0,49 prosent på høy 24 og økte igår for å skape «frykt» til 0,5 igår for å prøve å få den ned mot 19 ish

6 Likes

Å shorte før kvartalstall har vært veldig god butikk de siste par årene, så er vel sannsynligvis det som har skjedd ja. Og så skal man prøve å jokke kursen enda mer ned ved å flashe posisjonen.

Var nok en solid strek i regningen at det kom en flaggemelding i går.

5 Likes

Er det noen som har noen formening om ansatte-opsjoner og GF?

Kan være det.

Personlig tipper jeg den er rent algostyrt og plassert av en robot på vegne av et større hedgefond. For et slikt er dette ikke engang en døgnfluefjert. At en robot shorter aksjen kan man forstå hvis man later som om man er en algoritme som observerer de historiske bevegelsene i Funcom :wink:

Fordelen med roboter er at de ikke tar inn fundamentale forhold og svenskeinvasjoner.

4 Likes

Har du spurt dem, om de er interessert i å låne ut Funcom aksjer, @Cirmes?

1 Like

Venner og sammarbeidspartner til Fun er klare for børsen…

1 Like