Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nåværende beholdning på egen aksjekonto (ca tall);
Kostpris 93 000 nok
Realisert gevinst 96 000 nok
Cash til å kjøpe inn igjen ved dipp: 140 000 nok (ca), maks 280 000 (da snakker vi 15 kr aksjen!)

I tillegg har jeg via familie selskap en liten post i funcom, 40 000 aksjer med urealisert på omkring 250 000 nok, tidligere solgt 25 000 aksjer med realisert gev 200 000 nok omtrent.

5 Likes

Sov på det i natt og kjøpte meg inn igjen. :wink: Synd om det japanske hurtigtoget forlater perrongen og så var man ikke på. :bullettrain_front:

1 Like

Det er ikke noe du vet, men noe du antar. Om det er riktig eller ikke vet vi først ved Q2. Jeg tror det avhenger av hvordan CE gjør det fram til august. Hvis salget holder seg opp/gjør det bra når CE er på tilbud, så ja, da er kursen høyere da enn nå. Hvis salget utvikler seg som i 2017, så vil kursen sige nedover.

Inntil videre, så ser det ikke ut som noen repeat av 2017. :wink:

2 Likes

Det er jo gitt, man vet aldri på børs. Men vi vet at det allerede er sikret 80 - 100+ mnok i ren profitt hittil i Q2. Vi vet at CE trender vesentlig bedre enn ved EA. Og vi vet at det selges ~5000 i døgnet på PC og (med all sannsynlighet) vesentlig mer på PS4 gitt førsteplasser i de største digitalmarkedene spillet er sluppet på hittil.

Så i all den tid man kan vite noe som helst på børs, så må kursen betraktelig opp hvis ikke noe uventet og uforutsett skjer før Q2.

Og dét kalles veldig bra R/R :wink:

1 Like

[quote=“DenLure, post:8380, topic:7084”]
På med skoa folkens? :grinning:
[/quote].

Dette kalle jeg utidig haussing. Please ikke mer av denne typen. Ligner mer på en hvis annen plass

At man solgte på disse kursene her i begynnelsen av april var lett å forstå for de som er gamle travere i FUNCOM og har sett aksjen falle tilbake noen ganger.
At man selger på disse kursene her i dag er mye verre for meg å forstå.
Aksjonærbasen skiftes ut
Gaming aksjer i Sverige stiger enormt
Funcom var lavt priset i sektoren i Norden før svenske gaming aksjer steg fra 20-40% siste 2 mnd mens FUNCOM har stått i ro.
CE er uansett hvordan man snur og vender på det blitt den suksessen man drømte om og som skaper hele fundamentet for at FUNCOM nå blir et helt annet selskap fremover enn " gamle " Funcom.

Men kanskje har man en god plan for hva pengene for salget av FUNCOM aksjer skal brukes på.
Har noen et bra tips om en bedre aksje å være de neste 6 mnd med 2q tall -Japan CE- Myz mm så er jeg mer enn åpen for tips, men det må være selskap med lignende pipeline de neste 6 mnd og som er priset like lavt i sin sektor som FUNCOM

forsatt god sommer og spis is

18 Likes

Scatec solar tjener vi bra på for tiden også.

Ellers er AMD en meget spennende aksje fremover. Intel sliter med prosessnoden sin og dårlig yield. AMD ser ut til å kunne ta store markedsandeler fra intel på server og privat.

6 Likes

Beklager. Var bare et lite gledes utbrudd over at jeg sitter god lastet i aksjen. Andre er jo som kjent ikke i den heldige situasjonen :slight_smile:

Nå er jeg en sosialist og kapital noob, men er det ikke slik at hvis vi “vet” ting på forhånd så er det allerede priset inn i aksjen i dag? :wink:

2 Likes

Det er ikke priset inn at Funcom leverer et nettoresultat på 100+ mnok i Q2 - det er det relativt høy konsensus rundt. Det er derfor vi (det vil si svenskene, og en og annen nordmann) kjøper aksjene :wink:

Antakelsen, hvis den ikke er tydelig nok er: Vi forventer at Funcom etter hvert skal prises som sammenlignbare peers i, eksempelvis, Sverige.

Er man uenig den kjøper man ei.

Er det en aksje jeg er sikker på at man kan høste informasjon på før “markedet” finner den så er det funcom. Dette fordi aksjen er så svartmalt at folk ikke gidder å undersøke de ulike kildene man har til å tracke salg og interesse. Dette er jo også grunnen til at aksjen ikke får dekning av husene.

4 Likes

Jeg kjøper jeg! :wink: Bare sett ved flere tilfeller når det går feil vei at “det var allerede priset inn” blir brukt som argument. Markedet styres vel av forventninger (vi vet at Q2 blir bra) og sjeldent på gårsdagens informasjon. :slight_smile:

1 Like

Vil komme med denne påstanden. Tekinvestors vet 100 ganger mere enn mannen i gata og resten av investormiljøet. De vet heller ikke noen ting om hva som foregår. De ser bare att selskapet med jevne mellomrom blir omtalt som tulleselskap av diverse finansaviser i Norge. Hegnar ble jo nesten fornærmet da han ble bedt om å kommentere Funcom i sending for to uker siden.
Dette er realiteten for Funcom og vi som har investert i selskapet.
Det tar tid å snu ett dårlig rykte, men i slutten av August kommer ihvertfall noen til å få seg en real oppvekker når Funcom legger frem Q2 .
Kommer det en god nyhet på ett eller annet forum, er det straks 4-5 stykker frempå og maler faen på veggen.

Du tørr ikke gå inn i ett slik selskap, med den historikken.
Da virker tryggere for de fleste å stå utenfor, til bevisene blir lagt frem att det faktisk går bedre med dette tulleselskapet.
Vi her inne har hatt en unik mulighet til å laste på kurser som i ettertid skulle vise seg å være latterlige lave. Problemet til mange her inne er att de lar seg påvirke nok til å faktisk ikke tro det øynene viser dem.
“Alle” her sikret fordi att man hadde god gevinst eller overbeviste seg selv pm att CE detter nok ganske så fort nedover på listene.
CE har falt, det er bare att den faller ikke så mye som fryktet på PC. Så var det den forbaskede PS4 da, den ligger jo fremdeles på 1 plassen i US. Å tror du fader meg ikke att den fant på å stige opp på gullplassen både i Tyskland, Frankrike og Nederland. Fra bronsje til sølv i UK er heller ikke til å kimse av.
Flere andre land med gode plasseringer.

Nei fader dette er ikke enkelt dere, de fleste skulle jo bare være inne for hypen sin skyld. Raske penger, rett ut igjen før release. Så skulle de sitte sammen og le av de som aldri lærer og satt over release i Funcom igjen :joy:
Nå ser det derimot de som turde å sitte over telease som forsiktig selvsagt :sweat_smile: kan begynne å gni seg i hendene. For det utrolige er i ferd med å tegne seg opp foran øynene våres.
Jeg snakker om August… Sitte i Funcom i dryggt 2,5 mnd for å vente på ett knall Q. Altfor lenge sier de fleste.
FUNCOM 2.0 er virkelighet :money_mouth_face: Selskapet er iferd med å stige opp fra avgrunnen de har befunnet seg i de siste årene. Ny ledelse har bevist att de er istand til å snu skuta. De befinner seg ikke bare i smult farvann, neida de har faktisk funnet den hemmelige inngangen til onkel skrues pengebinge. Nå seiler Rui og Stian og Joel rundt der inne mens champagne korkene flyr veggimellom :champagne: og skutebaugen brøyter seg vei i pengebingen.
Vet att jeg lovde å ikke bli revet med, å i iveren skrible ned masse tull på foraet her.
Klarte bare ikke å la være. :joy:
Kjøpte forresten 5k til i dag.

24 Likes

Vi vet så mye om Funcom at vi tror at andre også gjør det.

Men investorer flest vet ingenting om Funcom.

9 Likes

Amen til de 2 siste innlegg.

FUNFACT i går måtte kl bli over 18 før vi tok ut toppen samme dag etter EA i dag var vi over litt over kl 15.
Det tutler i vei så har vi konsoll i tillegg som samler noen “få” spillere

3 Likes

Har akkumulert etter beste evne og har aldri vært så lastet i en aksje før…Dette blir magisk eller en heidundrandes smell, jeg satser på førstnevnte ;)!

3 Likes

Man kan “håpe” på en tur under 20 kr før rapport, så litt ekstra er det alltids plass til hvis en slik kjøpsanledning skulle komme. Har aldri vært roligere etter en funcomrelease enn jeg er nå. Jeg er godt lastet, men ikke lastet til over ripa.

2 Likes

Stillfront! Gått som det suser siste året / mnd

Er vel ogsaa slik at sannsynligheten for at man faar vite launch dato for MYZ i loepet av Juni er ganske stor. I allefall skal spillet presenteres i fullversjon for journalister for foerste gang.

Og i tillegg til alle dine godord synes jeg at PS4 launch i Japan i Juni skal kunne nevnes spesielt.

1 Like

Hvor og når skal MyZ presenteres i fullversion for journalister for første gang?