Godt de tok til fornuft ass ;D
Ja, de oppdaget nok at det var bedre med litt gevinst, eller ingen og tap!
Var det ikke en robot som hadde kommet borti shortbutton da?
lærer stadig vekk noe nytt godt jeg ikke solgte meg ut. lever med overbevisning om at dette er året at funcom er snudd på rett kjøl
Jeg fikk med meg det, @Slappenfjert. De regnet ikke jeg som optimister. Men som haussere, som skulle prøve å påvirke kursen før launch.
Uansett så renner penga inn i Funcom kassen som aldri før Så det er bare å smile og være fornøyd. Ingen grunn til å engste seg om Conan har falt ut av forsiden på Steam
Noen som har gjort seg opp noen tanker om sakene som var oppe på generalforsamlingen? Ser ut til at alt gikk igjennom. Om jeg ikke tar feil blir det noe bokføring av periodiseringseffekter på Q2 ift at de endrer varigheten på opsjonene for de ansatte.
I tillegg kan det utstedes 7,5 mill nye aksjer ved behov for å tiltrekke seg kapital (?) uten at andre aksjonærer skal ha forkjøpsrett?
”I tillegg kan det utstedes 7,5 mill nye aksjer ved behov for å tiltrekke seg kapital (?) uten at andre aksjonærer skal ha forkjøpsrett?”
Blir nog inget tema på en stund. Skulle det blir aktuellt har antingen saker gått riktigt illa eller så behöver man kapital till nåt som ger mervärde till oss aktieägare
Funcom angir en todelt argumentasjon:
«The proposed designation is intended to give the Board of Supervisory Directors, inter alia, the flexibility in attracting funds in the most efficient manner, should strategic opportunities present themselves and facilitate the execution of Funcom N.V.’s Share Incentive Program.»
Vil dette si i retning strategiske muligheter som vi så ved Roburs inntreden?
Hmm, troligtvis nåt i den stilen. Oavsett intressant… kanske de anar ett visst intresse utifrån
Se svar från Tensing; allt som skulle röstas på gick igenom
Dette betyr at de har mulighet for at Fond eller en annen aktør kan ta en posisjon.
Turnaround i selskapet bør forøvrig belønnes og insentiveres, men jeg håper styret viser noe måtehold ift utviklingen av kompensasjoner videre inn i 2019 og 2020…ut i fra det en kan lese ut fra årets tall…
Med på den og er ikke så stø på dette, men da er det på «småaksjonærenes» bekostning i form av litt utvanning?
Alle blir utvannet ja
men de har alltid hatt en sånn fullmakt liggende. Så det er ikke så mye dramatikk i det.
Ser det heller ikke som dramatisk, da jeg vil anta at det vil virke kursdrivende om det er rette strategiske mulighet, men greit å få hjelp av dere kyndige til å forstå hva dette impliserer.
Fra explanatory notes for sak 22:
«The changes will also affect future financial statements. A theoretical non-cash cost of the options is calculated and included in Funcom N.V.’s consolidated statement of comprehensive income (profit and loss statement). This will affect the second quarter results for 2018 in particular as the increase in the theoretically calculated non-cash cost caused by extending the exercise period of outstanding options from 5 to 10 years, will be booked in this period as a one-off event. In addition, there is a periodization effect in the second quarter results for 2018 where the cost of the already granted options that were set to vest in the future, which would otherwise have an associated cost booked at vesting, will now be booked in this period as the related vesting period is eliminated.»
Noen med peil på Equity biten som vil mene noe om hvordan dette vil slå ut for Q2?