Salgssignal, fra Sbanken:
Du kan spøke de!
Ingen som har tenkt å nevne at vi har falt ut av første sia på steam?
Ser st det er en fallende trend der ja. Men ligger jo fortsatt godt an på PS4.
Fallende trend har det vært siste 3-4 dager på steam. Men tvile nok at vi nå selger 5000 om dagen på steam. Holder seg knall sterk på ps4
Nå har Conan vært inne på første sida på Steam, lengre enn selv de største optimister her inne håpet på.
Kommer jo stadig spill på salg og nye kommer til.
Selger antageligvis 2-3k på pc hver dag.
Har nok vært fallende litt mer enn 3-4 dager på Steam
Google trenden er bare ned ca 20% fra sist uke da, som jeg ser på som ganske bra:
Antall spillere på Steam ser ut til å være ca 30% høyere enn 23 dager etter EA-launchen. Det er nok en god del mer “staying power” i CE nå enn det var ved EA. Lover bra for når spillet kommer på tilbud og Funcom kommer med nytt content, nye features og bugfikser. Jeg er spent på hvordan markedet kommer til å reagere på den planlagte DLC-en i juni. Spillet er litt for buggy til at folk kommer til å være så happy der tror jeg…
Nei helt feil kula. De største optimistene håpte på at den skulle sikre 1 plassen og holde seg der slik som under EA
Burde prioritert bugs problemet enn dlc. Det du mener?
Njah, det vet jeg ikke, men er endel som får hissy fit når spillselskaper tilsynelatende ser ut til å prioritere DLC-er foran bugfikser. Ikke at det er tilfellet her, ettersom jeg tror DLC-en kommer til å bestå av fancy pynteputer og annet shit som vil si at det ikke er noen utviklertimer involvert, kun content creation artists.
EDIT: spillet er bra nok til å få poster som dette på reddit.
… tror det vil selge bra på salg jeg
Det kan du tvile så mye du vil på, men fortsetter det å tikke inn ~100 reviews om dagen så kan vi (minst) anta 5000 solgte i døgnet.
Ingenting som er noe bedre enn det hvis det er tilfellet
Vil det ikke være en ganske kraftig delay på reviews? er vel ingen som legger inn det samme dag som spillet kjøpes? Altså kan dagens reviews være fra noen som kjøpte spillet for en uke siden, og vil derfor ikke bli påvirket av 27.plass før neste uke
Oppdaterte review-tall for CE:
- Onsdag 23. mai: 131
- Torsdag 24. mai: 99
- Fredag 25. mai: 78
- Lørdag 26. mai: 101
- Søndag 27. mai: 106
- Mandag 28. mai: 97
- Tirsdag 29. mai: 98
- Onsdag 30. mai: 75
- Torsdag 31. mai: 91
Snitt siste 9 dager: 97,3.
Det er kanskje et poeng. Men i all den tid det kommer inn X reviews per dag, kan vi beregne Y salg. Så ser ingen problemstilling med dét. Det vil jo bli samme resultat uansett over tid.
Du skulle tro det? Når Funcom meldte 320k solgte, så var det 58 reviews pr salg, ved 480k meldte 3 uker senere var det 55 reviews pr salg. Det ser mao ut til å jevne seg ut på et vis. Hadde det vært et stort etterslep, så skulle det første tallet vært større, og det andre mindre.
Jeg bruker EA-tallene ettersom det er minst hvis-om-atte rundt dem.
Det kan også være at det er forsinkelse i review og at salget er gjort før. Men still. Det går ok med spill.
Annual General Meeting of Shareholders
The Annual General Meeting of Shareholders of Funcom N.V. was held on 1 June
2018.The meeting adopted all of the proposals requiring a vote.
The minutes will be available on Funcom’s website.
Funcom N.V.
Badhoevedorp, The Netherlands
1 June 2018This information is subject to the disclosure requirements acc. to §5-12 of vphl
(Norwegian Securities Trading Act).Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=452812
Nyheten er levert av OBI.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180601.OBI.20180601S66
Mener du 53/55 salg pr review? Hørtes lite ut om tilfellet var motsatt.
Nei, jeg mente 58 reviews pr salg ved 320k solgte etter en uke og 55 reviews pr salg ved 480k solgte. Ja, det var noe etterslep som @Bullishproof nevnte, men ikke nevneverdig. Usikkerhetsfaktoren ved målemetoden er større enn de tre-fire prosentene etterslepet evt gir.
Til alle som var så bekymret for short i FUNCOM .
Da var den borte raskt.
Ikke veldig overrasket, som jeg sa når man ligger seg på akkurat flagge grensen så er det ofte en baktanke som feks at man skal reagere slik endel gjorde og ble veldig bekymret for ny short dukket opp og brukte det som unnskyldning for seg selv til å selge da oppnådde de akkurat hva de ville.
god sommer