Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Håper 21 holder, kan bli små fælt om den ryker trur jeg

Hvis dette stemmer så bør shorten være kortsiktig, gale mennesker

Dette er basert på at det kommer inn ~100 nye reviews hver dag fra Steam-salget.

Det er svært konservativt å regne 50 salg per review. Etter EA-launch og review-bombingen fra sinte spillere i den sammenheng, fikk vi spesifikke salgstall som gjorde at vi fant ut at CE solgte 55 - 60 spill per review.

Oppdatert:

Onsdag 23. mai: 131
Torsdag 24. mai: 99
Fredag 25. mai: 78
Lørdag 26. mai: 101
Søndag 27. mai: 106
Mandag 28. mai: 97
Tirsdag 29. mai: 98
Onsdag 30. mai: 75
Torsdag 31. mai: 91
Fredag 1. juni: 108
Lørdag 2. juni: 73
Søndag 3. juni: 96
Mandag 4. juni: 82

Snitt siste 13 dager: 95.

Viktig å se på topplisten, hvilken måned vi befinner oss i (det er store variasjoner i omsetning) og hva som skjer der: Hvor mange spill er på tilbud, hvilke nye spill er sluppet, og så videre.

Reviews er det sikreste kortet å forholde seg til - og holder man seg på 50 salg per review er man mildt sagt forsiktig.

5 Likes

Gsa kjøpte en god del aksjer for så å orlve å utløse skred med den, funket dårlig! Vil anbefale å kjøpe nå.

Jeg tror egentlig jeg er konservativ, og det selger noe tilsvarende på PS4 såvidt jeg kan se. Så kanskje 10k om dagen. Det trender jo selvfølgelig nedover, og det vil trende nedover til: spillet kommer på salg, eller Funcom får ut en fet feature som gir pressedekning, eller tilsvarende. For digitalsalget, så har Funcom mye å gå på når det kommer til å kjøre spillet på tilbud.

Med 50% flere aktive spillere på PC nå vs tilsvarende i EA-launch ref chartet som @h3nk1 postet, så vil det være vesentlig enklere å få inn nye spillere.

Det som holder salget nede, sånn som jeg ser det er relativt høy pris og fortsatt en god del bugs. For 30$ så gir folk litt mer f… og for 20$, så bryr de færreste seg. Det er ikke sååå buggy. Alternativt, hvis Funcom får spillet mer bugfritt, så vil de klare å selge til en høyere pris, men realistisk sett, så er det en laaaang prosess. Kommer til å hjelpe på salget i 2019 da. :wink:

4 Likes

Tror du ikke det selger mer hver dag med topp-plassering i flere store PS4-stores som USA, Tyskland, UK ++ ?

3 Likes

De glada svenskarna på avanza öka bra idag som vanligt

Om man sammanfatta det alla so CE säljer över mina förväntningarna bra… :smiley: och kursen kommer att visa det för eller närmare Q2 så är det…
Och jag tror det blir mer fart upp i juni månad :wink: om man ser på det vad som kommer att hända

Som @aoegi påpekte i TA-tråden: Man skal være bra blind for å ikke se at noen forsøker å utløse tekniske signaler i form av brudd ned gjennom trend eller tegne HS-formasjon.

Ola Dunk biter på - bare se her inne.

4 Likes

Dekker de den nå eller en om en krone ned, så har de jo tjent gode kroner. Mao. det motsatte av gal.

3 Likes

Funcom meldte 1,4m og 1m solgte. Jeg brukte 55 salg/review og trakk fra antall PC-salg, og endte da opp med antall konsoll-salg. Dette tallet delte jeg på antall reviews etter launch. Denne faktoren har jeg brukt videre til å estimere dagssalget nå. Jeg har vært litt lazy og brukt USA ettersom vi mangler en global liste, så hvis prosenten salg i USA vs resten av verden endrer seg, så blir tallene feil. Dette vil være tilfellet når CE blir lansert i Japan, men inntil videre, så gir det nok en bra pekepinn.

Det skal sies om ca 5000 salg kun var på PS4, xbox-salget kommer i tillegg. :slight_smile:

4 Likes

Conan Exiles är garanterat det mest säljande Funcom-spelet genom tiderna… Och utvecklingskostnaden är betydligt mycket lägre än tidigare… Och det har varit en succé som inte ens Rui vågat drömma om i sina svagaste ögonblick… Och spelet fortsätter sälja bra… Och Funcom har inte släppt någon DLC ännu… Och de har inte kört någon rea… Och CE är inte ens det enda spelet från Funcom på den kortsiktiga radarn…

Vi går en spännande tid till mötes, det är jag ganska övertygad om :muscle: :video_game:

5 Likes

Kan va nåt av det sämst formulerade jag har skrivit här inne, men ni “get the picture” :wink:

Lyckas någon/några sänka kursen under 20 då tror jag att jag säljer mina andra positioner för att öka här…

1 Like

Jeg også, men tviler på det. Jeg tror shorten så og si er ferdig nå

Shorten er IKKE ferdig

Edit. Tror det er mange her inne som undervurderer makten bak en short.

2 Likes

Volumet er jo lavt nå til at en shorter kan gjøre ganske mye lett.

1 Like

Tror shorten fortsatte de første 10 min idag. Solgte den ned til 21

Ser nesten ut som de forsøker å tvinge frem en HS-formasjon.

Det klare de lett hvis de ønsker det. Alt for mange som kun ser på ta nå