Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Shorten ble satt 28 - 29. mai - på kurser mellom 20,70 - 21,10. Dette gikk dårlig og kursen steg, dermed dekket GSA inn litt eller hele og forsvant ut av SSR-registeret til Finanstilsynet.

De er nå tilbake - og tvang ned kursen med ~1 krone i åpningsauksjonen. Kan hende de dumper ut mer for å “beskytte” opprinnelig short, eller bare forsøker å utløse negativ trend. Samme kan det være.

Opp fordi opp!

1 Like

CE er nr. 19. GTS Steam nå. Og når Play Station skriver om mest solgte spill i mai på lørdag, regner jeg med vi skal opp igjen på mandag. Ære være de som får tradet seg litt flere aksjer.

3 Likes

Og bare 3-4 spill over er til fullpris

Delt ut nye opsjoner til ansatte ser det ut til.

https://www.afm.nl/en/professionals/registers/meldingenregisters/bestuurders-commissarissen/details?id=58586&KeyWords=Funcom

I de artiklene jeg har sett på står det at alt fra 20 - 40 % av spillere kjøper DLC.
Må jo anta at det gjelder blant aktive spillere, så jeg tenker i mitt stille sinn at det selges fra 200k og kanskje opp til 600/700k i første omgang. Selvfølgelig avhengig av innholdet i DLC-en og prisen de tar. Er det en DLC av samme kvalitet som Jesus-patchen før full launch, til $9,99 så antar jeg at vi kan øke estimatene en god del.

DLCen skal kun være kosmetisk, så tviler på det blir jesus patch av den.

2 Likes

Hvor er dette bekreftet? Prøvde å lese litt rundt kvartalsrapporten, men fant lite info om hva DLC-en vil inneholde. La det fra meg og ventet på noe offisielt. Om det har kommet har det i så fall gått meg hus forbi.

Funcom girer opp i Japan nå :

The park som skal streames ser det ut til…

4 Likes

Det er nok ikke bekreftet noe sted offisielt hva DLCen vil innholde. Er bare spekulert her inne.

De har sagt det flere ganger på sosiale medier og det ble nevnt under Q streamen iallefall 2 ganger.

2 Likes

Hvis det stemmer at de minst selger opp mot 10k om dagen så er det meget bra og godt innafor det jeg hadde håpet på. 45mill minimum rett i foret, på 1 mnd. Strong buy :slight_smile:

1 Like

Kommer säkert skriftligt i weekly newsletter (som bör komma idag eller i morgon)

Shorting og 6% ned, gjeesp… hehehe

føles bare så utrolig digg å sitte i Funcom om dagen! Gleder meg til tiden fremover!

:slight_smile:

Edit: Ok sorry … hva SKAL Funcom tjene penger på fremover?? Nei huff og huff…

7 Likes

Og vi har ikke en gang nevnt fallende CCU, emisjonsfare og Jebsen :cry:

2 Likes

Glöm inte ASP !

2 Likes

implied%20fp

26 Likes

Jeg har kjøpt meg inn igjen nå med ca 50% av beholdningen som jeg hadde før og etter CE full release.
Det er for mye gøy fremover med MYZ og CE DLC til at jeg klarer å sitte utenfor.

CE har også solgt over all forventning spesielt på PS4…

10 Likes

Inte minst release i Japan! :jp::+1:t2::grinning:

6 Likes

Fill or kill snakker om Funcom og Starbreeze i samme åndedrag!

Ja jeg vet at body er lik forum

6 Likes