Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

:norway::soon::sweden:
bilde

1 Like

Tilbud og etterspørsel. Kortsiktig er det bare markedet som styrer kursen, hvorvidt kunnskapen om selskapet er god eller ikke spiller ingen rolle. Hvis det er flere selgere enn kjøpere av en aksje, så går den ned åkke som selv om ting går på skinner for Funcom som selskap.

2 Likes

Japp. Det blir ju en självupplevande profetia när alla nissar skriver var Funcom ska gå, istället för att titta på fundamenta och det är därför Funcom kikar på andra alternativ. Visst blir det en kostnad för paralellnotering/notering men det är en droppe i havet mot den rättvisa värdering Funcom kommer få.

1 Like

Litt merkelig at gribbene som aldri skriver her inne plutselig titter frem og baisse når vi er i en liten nedadgående kurs spiral. Må le

1 Like

Traderne er avhengig av oss (mer) langsiktige for å få full effekt av sin trading, de må få oss til å selge våre aksjer for å forsterke kursnedgang. Vi lar oss lure til å selge på tross av ett sterkt case, fordi vi blir også kortsiktige når vi ser verdien minsker. Derfor kommer det mye TA og scary scenarioer som ikke harmonerer med det fundamentale, det er på disse tidspunkt traderne kjøper. Traderne er det mange av og de klarer ikke alle kjøpe på bunn, det er noen få som kan ha såpass flaks og hvis de ikke handler med for store volum.

2 Likes

TAKK.

Og allikevel sitter det folk her og mener et salg av hele jævla selskapet til ~30 kroner er helt fantastisk.

De fleste er tilsynelatende ute av stand til å ta et skritt tilbake og se at Funcom - gitt at de fortsetter å levere godt i år - har en oppside på opptil flere hundre prosent de neste 12 månedene.

Blodtrykket steg litt vel tidlig om morgenen, nå.

Skjerpings :face_with_symbols_over_mouth:

3 Likes

De fleste regner med mer enn ett scenario da :stuck_out_tongue:

Er ikke sikker på at jeg synes salg av Funcom på 30 kr er en god ide. Jeg tror ikke budet ville fått de nødvendige stemmene.

1 Like

Jaja, nå var det snakk om salg av selskapet til ~30 kroner i morgen. Noe som i min verden er den pureste form for idioti når man kunne legge til grunn at det blir minst 100 mnok på bunnlinja for 2018.

Funcom hverken kan eller skal ha en P/E på 14 når vi går inn i 2019. Så da blir det å selge i morgen til spottpris det samme som å banke hodet i trepanelen til du ikke føler mer.

4 Likes

image

image

Don`t worry, be happy.

14 Likes

Hype:https://twitter.com/MYZRoadToEden/status/1007155734017183744

kursiv tekst

3 Likes

Oversolgt så jeg har gått all in. Mulig vi skal litt mer ned men den har falt nok syns jeg

Hva f… skjedde med PS4-salget? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Når det gjelder Funcom kan man ikke bare se på det fundamentale. I så måte tror jeg norske investorer er et skritt foran. Mange svensker som er inne i denne med tap akkurat nå.

3 Likes

You tell me! :thinking: Lagg, avvik, starten på interesse etter PS-featured? Greit antall i natt også, blir spennende å se de neste dagene!

4 Likes

Skulle bare mangle at norske tradere er i forkant.

Ironisk nok er mange av dem helt i bakkant - sammenlignet med svenskene - til å se hva som faktisk har skjedd i selskapet. Nordmenn insisterer på at aksjen fortsatt bør, skal og må handles som “Funcom”.

Det er trist at mange svensker nå gir opp og realiserer tap av den grunn.

Må ha vært featured e.l., synes på google trends også:

5 Likes

Ja, det var de også. Funcom kjørte featured i PS4-store i helgen (om jeg husker riktig).

Peaken over kom i går :slight_smile:

1 Like

Very nice! Tydlig fått litt effekt av det da. Satser på review-trenden holder seg noe lengre enn google-trenden da!

Da skjønner jeg ikke hvorfor. Trodde det var litt etterslep i trenden.