Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Du tolker dette som negativt eller?

Jeg tror han svarte @Cirmes :see_no_evil:

Så det nå. Beklager det. Har fjernet innlegget :wink:

1 Like

Neida jeg tolker ikke dette som negativt jeg regner med de har solgt det de trengte for å betale for opsjonen + litt til for å betale ferie og is
Det må de få lov til.
Det er en helt annen verden der store selskap med svære lønninger bruker opsjoner for å overbetale ledelsen, akkurat i slike selskap som FUNCOM var for kort tid siden så er jo det helt etter boka å bruke opsjoner for å holde eller tiltrekke seg ansatte når kassen er svak.
Men siden FUNCOM nå går fra selv være en opsjon til et stødig solid selskap som leverer solide trygge overskudd hvert år så vil jeg ikke se at man i styre overlesser ledelsen med opsjoner det burde være helt unødvendig.

11 Likes

For de som liker å tenke tanken på at FUNCOM enten blir priset mer som resten av bransjen i Norden eller så blir de kjøpt opp så kan jo dagens melding fra THQ etter børsslutt at de henter 1 .5 mrd kr som skal brukes til :
Bolaget avser att använda likviden från den riktade nyemissionen till att finansiera nya förvärv av varumärken, spelutvecklingsstudios eller annat objekt som kompletterar …

Være noe å ta med seg inn i kveldssola

9 Likes

Om Funcom skulle bli kjøpt opp til dagens kurs er det mange som vil sitte igjen med tap.

Ser ikke hvorfor de skal kjøpes opp til dagens pris…og hvorfor skulle man ville solgt til dagens pris…

8 Likes

Tror ikke toppaksjonærene og styret lar Funcom gå på dagens kursnivåer, for å si det forsiktig :slight_smile:

2 Likes

Skal ikke snakke for andre men et oppkjøp som priser Funcom med et premie på feks 25 % fra årets høyeste med 50 % cash og 50 % betaling i THQ aksjer tar jeg lett.
Da har man eksponering videre i Funcom om man vil sitte på aksjene og man har lommepenger ved siden.

1 Like

Klart om det skulle skje så hadde nok flere vært happy.

Ser jo at THQ skal gjennomføre salget av B aksjene innen børsstart i morgen tidlig. Kan de ha hatt møter på E3 som har inneholdt diskusjoner om oppkjøp og at et bud er under oppseiling?

Thq er ikke på e3

CHei,

Så ca 30(+) PR aksje og 50/50 cash og penger .

Siden det drøsses.
Hvor mange prosent av aksjeeiere må si ja til et slik forslag?
Topp 20 har jo over 72 prosent.
Jebsen, Robur, Malmberg har jo 45% ish sammen med deg og et par andre er jo 50% i boks ?

Hvordan er det forresten med ansattes opsjoner i Funcom dersom Funcom blir solgt til et annet selskap. Forsvinner disse da, eller blir de med videre?

Vilka spekulationer :sunglasses: men om någon betalar 30 då kan jag fundera… :grin:

90%+ såvidt jeg vet

1 Like

På fredag kom Redeye med følgende:

“We find that the company has about, through possible debt leverage and share issue mandate, SEK 4.2bn in available capital for further acquisitions”

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180608.Cision.20180608:BIT:8734:0

2 Likes

Prisen på Funcom aksjen begynner snart å ligne på noe, men den må nok ytterligere litt ned før den blir attraktiv.

Kjøp i underkant av 20 kr vil nok ganske snart vise seg å være en meget god inngangs kurs. Gode sjanser for att vi ser høye 20 til og med brudd på 30 i løpet av høsten. (MYZ,Q2) I motsetning til deg synes jeg Funcom ser meget attraktiv ut nå. Bare legger til att brillene mine ser noe lenger fremover, ikke timer eller dager.

4 Likes

Spännande hur folk resonerar här “den måste ner lite till för att bli attraktiv”. Just nu taktar Conan Exiles 3k kopior per dag. Den har klamrat sig fast runt topp 50. 3k kopior per dag är över 1 miljon ex på ett år, på bara steam!. PS4 går bra. Xbox går bra. Snart reor, DLC osv.
Dessutom har vi jokern MYZ som alla journalister älskar. Dessutom är vi skuldfria med en fet kassa och vi har möjlighet att emittera 7.5 miljoner aktier för aggressiv tillväxt.

Det finns en anledning till att Funcom kikar på notering på annan marknad. Norska marknaden har NOLL koll på hur Funcom ska värderas. Den som säger att den ska ner mer kan INTE ha kunskap i värdering.

Låt säga att Funcom gör ett resultat på 100 mnok 2018, vilket jag tror alla är medvetna om att det är fullt möjligt och kanske lite lågt tom. Det är P/E 14 och de flesta bolag i tillväxt ligger på minst P/E 40. Ser att ni diskuterat THQ sistone pga riktad emission. Innan Koch Media förvärvet låg de på P/E 70 i deras tillväxt. Var ingen som klagade på det. Skärp er för fan!

9 Likes