Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Men vi er fremdeles 14 dager før vi er i enden av 1 halvår. Ergo så følte vel disse som grabba til seg på slutten at kursen skal videre opp?

Alltid noe å lære, vi har ramlet ned på det samme i nano ta tråden. :slight_smile:

2 Likes

Takk for info! Lærer noe hver dag!

Det slo meg akkuratt at Funcom kommer til å slippe 1 spill hvert halvår minimum, de neste 2-3årene… + evt DLCer…

29 Likes

Ja det var iallefall planen, og håper de holder seg til den. Det var endel folk som var skeptiske til det her i går/forigårs, all den tid CE fortsetter å generere mye penger.

Bl.a. Christian (dog han svarte ikke på oppfølgingsinnlegget mitt, muligens distrahert av trollet som var innom🙂), mente kommende spill ville bli nedprioritert/satt litt på “hold”?

2 Likes

Husk at de ansetter og at funcom oslo har 1/3 av lokalet tomt foreløpig :slight_smile:

3 Likes

Om kommende spill skulle bli satt på hold av at CE fortsetter å gi store inntekter så kan jo ikke det i seg selv være noe negativt.

Det kan det jo selvsagt. Det vet man ikke. Jeg har troa på funcom 2.0 strategien. De skal ikke være noe 1 trick pony.

Definitivt avsporet av troll. :stuck_out_tongue:

Funcom planlegger å være publisher for to spill i året, i tillegg til sine egne spill. Hittil, så har de klart å få til en avtale i 2018 og en i 2019. Det i 2019 er de vel egentlig utvikler av, ikke publisher, ettersom de står for 100% av finansieringen.

Hva som skjer videre i Oslo-studioet avhenger nok av hvordan spillet selger, hvor godt DLC-en selger og om de ser noen store nye features de tror vil gi en bra boost i salget. Hvis man ser på f.eks. Payday 2 , ARK og Rust, så er det jo klart at levetiden på spill kan være betydelig. Dette tror jeg Funcom ser an på kvartalsbasis.

Men det tar tid å finne de riktige folkene, og Funcom hintet vel til at de ikke ville ta inn for mange av gangen.

At de ikke begynner på et nytt spill i Oslo er egentlig et tegn på at de tjener altfor bra på CE at det gir mening å starte på et nytt spill. Mao, det er et positivt tegn. :wink:

10 Likes

At de ikke har begynt på et nytt spill i Oslo kan også være at det tok mer ressurser en antatt å få ut CE på 3 platformer til noenlunde kommunisert frist, i spillbar stand. Jeg tipper de allerde har begynnt nå og at endel ressurser er flyttet fra CE til nytt spill.

De trenger ikke alle mann på dekk for å finslipe og melke denne kua.

2 Likes

Hvis denne kua gir gode penger i flere år så gir det mening å utvide med flere folk for å kjøre på med nye titler, men de har tidligere sagt de ikke vil bli for store. Personlig håper jeg de holder seg “små” og jobber smart i hvilke prosjekter de velger, det er ikke bare bare å bli for store heller

2 Likes

Lite sannsynlig utfra hva de selv har meldt i 2018Q1 rapporten

Btw, så har pushet de det nye spillet fra Q2/Q3 til Q1, noe jeg antar kommer av at det ikke går så bra med SWL. Fra 2017Q4 rapporten:

3 Likes

Fair enough, men lenge siden Q1. Mye kan ha skjedd på 2 og en halv måned. Jeg tipper de sparka igang litt forsiktig et par uker etter CE release.:slightly_smiling_face:

er vel greit å anta at de følger det de har meldt. Såpass god kontroll har de jo

1 Like

Siden 22. mai når q1 rapporten kom, så er det tre uker. :wink:

Det forresten at konklusjonen min om north-carolina spillet var feil, de snakket om to forskjellige hendelser. Mao, ting går som planlagt.

2 Likes

Kanskje får vi fasit ved Q2 rapporten. Jeg tror teksten er oppdatert med at det er påbegynt i Oslo da.:slightly_smiling_face:

Når er det Q2 rapporten pleier å kommme ut?

1 Like

28august kommer den iår.

2 Likes

PS4 exlusive. Har hatt et snitt på 34 reviews pr. dag (Normal versjonen) de siste 12 dagene. Utgidd 25.05. CE peaka 29 reviews en dag nå 5 uker etter release, og hele uka snitta på ca. 15. (Begge titlene er sammenlignet i US store).

9 Likes

Det lover godt mann

2 Likes