Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

2 349 AVA ägare and counting!

Att sälja nu, när CE legat i topp på PS Store vecka ut och vecka in - är som att knuffa sin 1962 års Ferrari 250 GTO utför Preikestolen!

Buy and hold, gentlemen!

11 Likes

Etter gammel beregning så er jo ikke Funcom mer enn 18 øre ned akkurat nå. Lett å glemme det. :slight_smile:

1 Like

Jammen meg ikke mye prat her når det er minus dager :grin: og ikke er det ferie ennå heller.

Er Mutant Chronicels doomtrooper helt glemt? Er enda et spill som kommer i 2018 som HS har IP til…

Kjenner jeg mister litt interessen når selskapet gjør det så bra som de gjør det og kursen samtidig blir herjet med på denne måten. Skjønner at kursen kan gå en del opp og ned, men 4-5% i dag…pga hva??

2 Likes

Enig. Ganske så meningsløst.

Kursen var 19.2 i midten av sist uke…

Ja, og 24 for et par uker siden med bare positivt etter det.

1 Like

RT, 21,06 svinger fort om dagen.

1 Like

Funcom kommer til å få en fin reprising når markedet får med seg at CE vil ha solgt bedre i Q2 2018 vs Q1 2017 og at sannsynligheten for at CE selger bra ut 2018 (og utover i 2019 også hvis Funcom fortsetter med litt oppdateringer.)

… Etter å ha sett hvor bra BattleTech har gjort det, så er det jo klart at det er et marked for AA-spill som er turn based også. BattleTech har solgt godt over det jeg mener er god butikk for Funcom, og det på mindre enn to måneder, ikke et år som jeg regner på. Mao, sjansen for at det blir svært god butikk er helt klart til stede.

Hvis MYZ gjør det såpass bra som jeg håper, så er det også et tegn på at Funcom sin publishing strategi er noe som må prises inn, og det vil jeg knapt si den er i dag. Med emisjonen og pengene fra CE i 2018, så vil Funcom kunne satse på litt større prosjekter også. Evt flere enn de to de har planlagt.

12 Likes

Makro.

Makro meg i r… :smile:

3 Likes

Oi oi oi hva skjer nå?

1 Like

Det ut til at Romain har fått seg jobb hos ubisoft. Han sluttet i Funcom etter at swl sesong 2 ble sluppet (tror det var etter).

2 Likes

Ikke fått det med meg.

1 Like

Får vi noe dato når embargo forsvinner tro?

Hva tenker dere som trader ofte? Blir det sell on news eller hold? Kommer kanskje ann på hvor lenge det blir til en evt releasedato? Eller selger dere allerde før?

I morgen mener jeg er nevnt

Markedet venter på mer nyheter rundt MyZ. Sikkert noen som vil benytte anledningen til å selge. Det kommer litt ann på infoen som kommer og om Funcom publiserer noe ekstra info.

Pga lekasje vet vi hva som er vist under E3.

1 Like

Min enkle antagelse er at det blir sell on news med mindre det også kommer nyheter om lanseringsdato som litt avhengig av tidspunkt kan gi rally.

edit: Hadde jeg turt å gå for magefølelsen som sier lansering i September/Tidlig Oktober og at det blir annonsert i morgen hadde jeg kjøpt, men det blir litt for spekulativt.

1 Like