Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ingen som er bekymret her. Jeg har aldri skrevet at funcom skal ha 300 mill + eller ligge på 40-60kr( bare for å presisere, kan godt hende kursen er der om ytterligere titler blir suksess). Har heller aldri hevdet at CE ville rykke opp mot toppen på GTS under summer sale. Det er andre her som hauser om det. Du får klage til de.

Mine forventninger er mer nøkterne. På enkelte områder er jeg positivt overrasket, på andre områder litt meh…

Vi får glede oss over det som har vært og se frem til MYZ.

@Evilfreud jeg kom meg ikke ut med tradepotten på 21.50, så er mer en nok lastet fortsatt. Burde selvsagt lempet ut som mange her gjorde på 24ish, men trodde vi skulle høyere🙂. Får nok sjangsen igjen iforb. Med Q2 tall eller ved MYZ.

2 Likes

Jeg tror vi når ATH ved Q2 tall. Myz kommer nok ikke før sent Q3 kanskje Q4. Julesalget er også et god lanseringsvindu.

Ja, husker ikke hvilken kvartalsrapport det var men funcom la selv frem tall

Kan ikke huske at Funcom noen gang har lagt fram tall som viser at de på god vei til å komme opp på top3. Hvis man ser på det Funcom la fram i januar 2016 så hadde #3 på den listen solgt ca 2480000( det var foresten ark :wink: ) . The forest som lå som #6 hadde da solgt 1,7mill og har sikkert solgt det dobbelte nå. Jeg tror jeg skal være så frekk at jeg vil påstå at CE aldri kommer til å ligge på top3 :slight_smile:

5 Likes

Stemmer!

Slik som det går nå så så sier jeg at de er på vei mot top3. Om jesuspatchen treffer, Xbox tar seg opp og de fortsetter med å levere content og dlc så anser jeg det ikke som umulig :blush:

1 Like

Jeg tipper Top 5 er bra nok. I hovedsak fordi Rust og ARK har solgt så sinsvakt.

2 Likes

Rust og Ark var jo tidlig ute i sjangeren også og har vært ute lenge, Så skal nok en god del til for å gå forbi dem. Ser det som helt usannsynlig.

1 Like

Det er jeg enig i, og sjangeren er på hell. Heldigvis har Funcom begynt et regime hvor de putter mer innhold inn i spillet sitt. Tror også Fallout76 setter ny standard når det kommer med dybde og innhold.

Jepp, samtidig er det viktig at de ser trenden og etterhvert setter ressurser over på sjangere som er på vei inn.

1 Like

Sjansen for at Conan Exiles når topp 3 før Fallout 76 kommer er vel heller liten, og i etterkant så blir vel sjansen enda mindre - sånn ca ikke-eksisterende.

Svært mange som har flere spill innenfor samme sjanger. Man gamer, går lei, kommer tilbake osv osv

Blir dette på nivå med de som sier at NANO skal til 500kr ? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Såså, ikke noen endeløs hauss. Men samtidig velger jeg å ikke avfeie det. Top5 er definitivt innenfor rekkevidde. Men om alt går som det skal så er ikke top3 å avfeie heller.

1 Like

Altså, jeg tror Conan Exiles vil selge mye framover. Men at de skal selge mer enn Fallout 76 tror jeg ikke er veldig realistisk.

The forest selger jo også fremdeles sykt bra og ligger som #6 på GTS nå :slight_smile:

Da må de som ligger top3 slutte å selge nå og så må conan selge ca 2mill kopier til :wink:

1 Like

Er det ikke det vi alle håper på :sunglasses:

Hvis man snakker om top3 så håper man ikke man drømmer :wink: Det jeg håper på er at CE fortsetter å selge greit og at vi får en ny feature + dlc i kvartalet. Klarer Funcom det tror jeg alle aksjonærer blir veldig fornøyde :slight_smile: ( og da vinner du nok veddemålet også ; )

2 Likes

THE Forest går extremt bra men de har även blivit frontade på startsidan sen Summer Sale startat. Alla spel som är frontade har gått upp helt sjukt rejält. Jag har innehav i Focus Home Interactive och sen Farming Simulator 17 fick en banner igår kl 19 har den gått upp från plats 110 till 44. Detsamma för väldigt många andra spel. Jag hoppas CE får en dag på framsidan framöver.

The forest har vel ligget på top 20 helt siden de kom ut av EA 30.april så det er nok ikke eneste grunnen :slight_smile:

1 Like

Kommer vel litt an på hvordan man definerer survival genren, men topp 3 på noen som helst salgslister tror jeg man skal glemme. Topp 5 er nok også ganske urealistisk.

Conan Exiles er allerede en stor suksess, men litt realisme bør man vel ha.

Reviews rundet av til nærmeste tusen på steam som er en indikasjon men ingen fasit over salg:
Conan: 19 000
The Forest: 84 000 (4,4 ganger Conan)
ARK: 150 000 (7,9 ganger Conan)
DayZ: 157 000 (8,3 ganger Conan)
Rust: 177 000 (9,3 ganger Conan)

Jeg antar at Fallout 76 skal inn på den listen ett sted også selvsagt, så en topp 5 plassering tror jeg skal bli vanskelig. Med mindre man mener at enkelte av disse spillene ikke er samme genre av en eller annen årsak. Og jeg tok ikke med ting som H1Z1 (gratis), PUBG (er vel en annen genre).