Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Så du mener at mangelen på en lanseringsdato gjør at folk selger aksjen ned, selv om CE gjør det så bra som det gjør…?

Mer at ingen flere kjøper enn de som allerede er inne.

Vi vet jo at CE har gjort det veldig bra. Men hva skjer i fremtiden som skal trigge kursen oppover? I utgangspunktet er det Q2 rapporten og fremtidige lanseringer. Og vi vet ikke helt når disse lanseringene kommer. Hadde vi visst datoer så hadde det vært lettere å se at aksjen fortjener en videre positiv utvikling.

Med lanseringsdato for MYZ og med tanke på hvor stort Mutant er i Sverige, så hadde det nok trigget flere svenske kjøpere antar jeg.

En som mange hører på her inne nevnte at kursen kunne dippe litt i Juli. Kan jo være at noen vil forbedre snittet sitt litt.

1 Like

Neste kursdriver er vel lansering i Japan. Tror det kommer til å ta oss over 2 mill solgte kopier.

Etter det så kan man jo håpe at Pareto (og/eller andre) ser litt på tallene og kommer med en kjøpsanbefaling?

Og så har vi 28. august da. Q2-rapporten vil nok bli knallbra og skape store overskrifter.

1 Like

Er vel noen shorteralgoer som ligger og holder den nede vel?

1 Like

Whaaat? Er ikke Funcom over 30 enda?? Neivel…

#pengerpaagata

1 Like

Dette er hovedforklaringen.

At folk forsøker å lese inn «fundamentale» forhold i kursen om dagen er for meg en gåte. Det er jo bare å se på handelen og ordrebok.

Short satt, algo som putrer og går, og som har null problemer å holde ethvert forsøk oppover med så lave volumer.

Mer interessant spørsmål er om de som har satt igang roboten gjorde dette for å kunne laste opp på disse nivåene, eller om det kun dreier som en rent teknisk satt short på vegne av et større hedgefond.

På topp 20 listen ser vi MSIP og Clearstream. Disse to er knyttet til shorten, og ble sist sett når aksjen ble herjet som verst i 2017.

2 Likes

Japp mest luft på säljsidan, köper man aggresivt så försvinner de raskt och flyttas uppåt

Jeg tror ikke dette er en “vanlig” short, men en short der det brukes alle tilgjengelige midler sannsynligvis helt på grensen av hva som er “lovlig” til et kompleks bilde av kjøp og salg i et langt tidsrom med et formål: Få ned kursen. Får bare benytte anledningen til å kjøpe mer for de av oss som sitter langsiktig og har troen på funcom. Og den shorten dreper også ganske effektivt interessen for aksjen siden de lykkes så bra som de gjør.

Sitter de over neste funcom-rapport i august kan de få seg en overraskelse. Det får være trøsten.

4 Likes

Nøyaktig hvordan de rullerer aksjer vet vi ikke, men at de er i en slags “vaskemaskin” er ganske åpenbart.

1 Like

Er jo bra for oss aksjonærer som vil akkumulere aksjer da. Må si meg godt fornøyd med å handle aksjer for under 20 kroner. Håper kursen holder seg der til skattepengene kommer. :smile:

2 Likes

Sitter med samme tanken :moneybag:

Har nettopp lastet opp litt mer med feriepenger, og blir nok litt til når skattepengene kommer hvis disse prisene holder seg, så klager ikke jeg.

1 Like

Dørgende kjedelig å følge med kursen i dag.
Får se det positive i det, kursen holder seg stabil på lavt volum. Noe som skulle tilsi grei kursoppgang når volumet tiltar?

Trur det blir kjedelig fremover. Sidelengs med svake opp og nedturer. Skjer vel ikke noe før nærmere 28 aug tipper jeg.

Med mindre vi får noe nytt. MYZ snacks, innsidekjøp, innside salg, Jebsen, melding om 2mill, nye prosjekter, annet…

Sommerferie i 2 mnd :sunglasses:

Japan release er vel like rundt hjørnet? Tror det er derfor de har Imperial East som første DLC (Asia inspirert). Jeg tror det kommer melding om 2 mill solgte ganske snart etter Launch der borte. Setter pengene på at dette skjer i god tid før Q2-rapporten. :slight_smile:

4 Likes

Har Funcom sagt noe mer konkret rundt Japan release enn at den skal komme ila juli?

Har vanskelig for å se at Japan release isolert sett skal gjøre noe med kursen.

Vi har tross alt lansert med suksess i 100 land!

Men kan jo være det er med på å skyve oss over 2 mill kneika🙂

Det eneste de har sagt er vel launch i Japan i sommer?

enig i at man kanskje skal være forsiktig med forventninger. samtidig er det vel verdens 3.største spillmarked?