Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Spent på om du treffer bunnen nok en gang, Morti? :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det krävs inte direkt tillgång till en Enigma-maskin för att dechiffrera att det är KÖPLÄGE.

Bolaget går mot sitt bästa år någonsin med två spelsläpp, ytterligare multipla spel i pipen, två personer, varav en är VD, har nyligen köpt aktier.

Dags att sluta räkna hem korvören och tänk i tiokronor!

7 Likes

Jeg tror at kursen hadde bunnet rundt disse tider nå og to uker frem. Ser at topp 20 øker igjen. Det er De som holder kursen oppe nå. Normalt ville den allerede falt mer, med et lavt volum og lite nytt slik det er nå.

Men jeg tror q2 lokker. Men det trodde jeg sist også. Da tok jeg feil.

3 Likes

Myz dato reveal på gamescon og Q2 rett etterpå. Rally stemning confirmed

2 Likes

Tror hvertfall vi har sett bunnen før 10 august. Hvor høyt Q2 vil ta oss er ikke lett å vite. Spørs nok litt hva vi får av guiding . Shorten er jo ubetydelig, men gjør likevel sitt til at mange holder seg vekk.

Hypen kommer nok for alvor når dato for MYZ release slippes.

Jeg tror at grunnen til at folk holder seg vekk ikke har noe med shorten å gjøre, men at folk tror de vil tjene penger på shorten og er enig i at kursen i hvertfall ikke eksploderer nå, men trolig går ned litt.

1 Like

Er det inndekking på gang. Flere kjøp på 20000 aksjer.

1 Like

Kursen har gått ned litt, og nå går den opp igjen. Ingen logikk i at den skal noe i nærheten av 17 kroner, og derfor tror jeg ikke det skjer i denne omgang. Derfor har jeg siste kjøp på 18.36 denne gangen, noe under der har jeg lite troen på. Om den skal opp uansett og det er smart å vente å kjøpe, hvorfor skal den da i det hele tatt ned. En akselerasjon av short er eneste mulighet. Tør de det?

Nå er det hertfall to her på forumet som har gått ut å sagt at de ikke går inn igjen før shorten er dekka inn. Så har vi de som sjelden eller aldri flagger sitt syn :slightly_smiling_face: Så jeg endrer ordlyd til-at noen holder seg vekk-fra mange holder seg vekk :wink:

Ellers er vi enig, Morti :slightly_smiling_face:

På lavt volum holder det lenge at én short-algo filer ned kursen. Tidvis nå har vi hatt to. Dette er en bedre forklaring enn at folk blir skremt av små shortposisjoner.

Alt som skal til er gryende posisjonering før Q2 for at disse robotene ikke lykkes like godt som de siste par ukene.

5 Likes

Shorten fungerer på 2 måter, psykologisk og hvordan robotene handler. Sist gikk aksjen som en kule så fort shorten var dekket. Det er fakta. Nå står vi stødigere enn før med spennende ting i pipen, og en mindre short. Derfor tror jeg ikke på noe særlig lavere kurser, det harmonerer ikke med fundamentet som er bygget og hva som kommer.

3 Likes

Stemmer det, Paddy. Den gikk vel 12-15%, bare på noen få dager.

Så har jo,@h3nk1 et godt poeng. Når begynner posisjoneringen før Q2? Funcom har jo aldri fremstått mer solid og med så mange spennende prosjekter på gang :muscle:t4: :+1:t4:

Håper vi får se flere fond på topp 20 lista fremover :slightly_smiling_face:

1 Like

18.36 ligger jeg og venter selv :wink:

Du kommer vara äldre än Sauron när den ordern går igenom!

Man up - and click buy! ;-D

3 Likes

Kjøper og selger rett som det er med 30% av beholdningen, var 10% før men økte av åpenbare grunner. Er ikke nødvendigvis fan av det, men har gått meget bra hittil. Under «ordinære omstendigheter» når jeg har tro på caset så sitter jeg i ro.

1 Like

På 18,4kunne dere jo kjøpe på mandag og tirsdag Ser ikke helt logikken.

Hva mener du? Har jo kjøpt lavere enn det og så solgt. Er jo hele poenget, en trade.

2 Likes

Logikken var at den lå ganske stabilt på lav rund 18,4 og opp til 18,7 før den steg. Før det så lav som 18,02.
Så om du trodde du var på bunn så ser jeg ikke store forskjellen med 18,36 og 18,4. ( 400kr på 10 000 aksjer)
Du skulle vell uansett selge disse på toppen av tradingrangen ? Eller sitte long?

Altså, jeg prøver sjeldent å «treffe bunn og topp» jeg legger ordre med 30 dagers varighet særskilt nå om sommeren og lever greit med om jeg får den eller ikke. Ikke noe hokuspokus

3 Likes

Oki
Det som er solgt av forrige trade ligger på kjøp på 18,36 om jeg forstår deg riktig .
Uansett ikke viktig.
Viktigste er å tjene penger :slightly_smiling_face: