Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Litt bedre volum å skimte? Er det siste mulighet på 18 tallet denne uken?

1 Like

Tror det er mulig å kjøpe på 18 tallet i hele juli, jeg skal ihvertfall gjøre som @Morti dvs jeg venter til august med å fylle på med resten…

Tok 10k til idag, skal ha 10k til men det kan vente, dvs kan godt være de pengene havner i THQ eller Focus om kursen plutselig skulle dra. Ser ikke grunnen til å vente til august. Tror ikke det er så mye dump igjen siden alle virker å kjøpe for Q2 nå.

og kommer det en dump til 17 tar jeg mer ;d

7 Likes

Nå skal ikke jeg hausse for mye men dagene går og nå siver kursen rolig oppover.

9 Likes

Lastet opp med 9000 stk idag. Nu kör vi grabbar

8 Likes

Oi. Nå går det unna. Bra eg gikk inn med siste ladning imorges :sweat_smile: spørs om tiden under 20 er historie om få timer.

2 Likes

Q2 - 28/8.

4 Likes

2 Likes

Dette går foreløpig veien som flere av oss visste. Jeg er til tider litt krass i spesielt mine spørsmål rundt TA uten å vurdere FA samtidig, og erter på meg flere av den grunn. Det er greit. Man må se litt på hva som ligger bak det tekniske og om man slutter på nåværende kurs, hvordan er det med HS formasjonen med target på 16.80 var det vel?

En trader har mange aksjer i pipen og når man hopper og driter i å vurdere selskap ut fra fundamentale forhold, da bryr man seg heller ikke om hvilket selskap man investerer sine kroner når target nås i form av teknisk solide signaler. Det blir derfor så harry å sitte å høre på at Funcom kan gå ned til 16 tallet. Å komme med slike spådommer i ett selskap mange har aksjer i på dette forumet skal man derfor ta med en klype salt, men det er rart hva en shortposisjon, litt dødtid og frykt for å tape penger kan gjøre med markedet.

Jeg trodde ikke det skulle komme noen oppgang riktig enda og det er mulig det er litt prematurt foreløpig volumet i betraktning, men volumet har vel tatt seg litt opp siste dagene. Noen slike dager og shorten blir nok borte igjen. Da er det duket for en spennende tid fremover med release i Japan, ett kvartal vi vet blir bra og dato for vår gode venn Badass Donald.

Edit: Observerte forøvrig vår gode venn Bagger noen dager siden sa han skulle inn med 1 mill, kanskje det er han som laster opp :wink:

5 Likes

Funcom skal ha stand på gamescom 21-25 august. Er vel sannsynlig at de slipper dato til MYZ da?

4 Likes

Noe må de slippe :wink:

3 Likes

Da ble det 8500 nye Funcom aksjer i dag. Disse ble gevinstsikret på 24,46 så en ok senkning av snittprisen på disse. Har ikke regnet ny snittpris nå i disse ferietider men er rundt 14,50 tenker jeg.

12 Likes

Nå bør dere vite deres besøkelsestid folkens. De fleste som er drevne har kjøpt og kjøper nå. Hvis ikke blir det på med løpeskoa i nær fremtid

8 Likes

bilde

23 Likes

The mææn, er tilbake, gudsjelov. :+1::beers:

4 Likes

Sikkert tegn på oppgang når h3nkarillos klemmer i gang

2 Likes

Godt å se at @h3nk1, har vært innom en tur :slightly_smiling_face:

Jeg har brukt de siste dagene til å kjøpe meg opp i Funcom. Selv om jeg hadde forventet at shorterne skulle prøve å presse den ned mot 17 kr. Virker for meg som de er på ferie-som mange andre :sunglasses: Nå har kursen fått leve sitt eget liv noen dager og vi nærmer oss 20 kr. Tror de skal jobbe godt om de har planer om å dekke inn nede på 17 tallet - mange som har tørt krutt fortsatt :wink:

Da Robour kom inn i aksjen var det ca. 350 Avanza eiere. Nå er det over 2200-som jeg tror vil øke når vi får lanseringsdato for MYZ. Dette spillet har fått veldig mange gode tilbakemeldinger fra ulike hold. Både Gamereactor og Pcgamer har prøvd spillet å uttaler seg i positive ordelag. For dere som eventuellt ikke har leste artikklene er de lagt under MYZ tråden her på TI.

Så har vi Carl Armfeldt-fondsforvalteren i fondet som har levert best avkastning i norden de siste årene. Har dere glemt hva han uttalte om Funcom’s potensiale? Ikke :wink: uansett så gjentar jeg det her. Han ser en oppside i FUN på 100%.

Så har vi pressens omtale av Funcom. Den siste tiden så har vi sett en tendens til litt bedring-men fortsatt gjenstår mye før vi kan si at vi har de på lag. Her har vi som aksjonærer en god mulighet til å påvirke finansjournalistene. Det er IKKE forbudt å sende artikkler oa snacks som vi måtte komme over. Om de ikke responderer hver gang så ser de hvertfall at det skjer ting i Funcom. Så vil vi forhåpentligvis se at de sakte men sikkert snur i sin oppfatning av Funcom. Noe som igjen vil føre til mer positiv omtale og at flere får opp øynene for Funcom. Så har vi for håpentligvis noen som kjøper aksjene våre-da vi velger å ta gevinst på en helt annen kurs enn vi har sett til nå :rocket:

Nå har vi flere potensielle triggere i løpet av august. Japan release-dato for MYZ lansering kommer :thinking: Q2-28 august. TIDENES beste for FUNCOM. Da får vi kanskje melding om 2 mill solgte Conan spill.

Mitt råd er som følger-HOLD på aksjene-eller KJØP mer-dere som har troa :slightly_smiling_face:

LYKKE TIL og fortsatt GOD SOMMER :ice_cream: :beer: :sunglasses:

19 Likes

Av erfaring så burde man selge når så mange roper ut at man må kjøpe.

(Har selvfølgelig ikke lært så mye, så er 90% lastet)

3 Likes

Svært få roper jo kjøp :wink:

Det er greia. Alle nsakker om om shorten

7 Likes

For min del driter jeg i hele shorten. Det var uansett ventet dødtid nå i sommer. Det har med nyhetstørke å gjøre. Ikke en ubetydelig short. Samt at CE faller på salgslister. Selv om dette var forventet.

Det er vel nå mange uker siden jeg sa til @Christian at jeg tipper kursen ned rett under 17 en gang før q2. Jeg venter og laster i august uansett.

6 Likes