Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nei, jeg snakker ikke om meg selv på den måten , selv om vi har hatt et par eksempler på det opp gjennom årene :joy::wink:

3 Likes

Jeg tror man er ganske naiv om man ikke tror man får aksjer i dagens Funcom om man legger ut noen øre under kurs, selv om posten ser stor og stygg ut for å “skremme” kursen videre opp Det hopper og danser bra om dagen. Kursen kan like gjerne stå i 19.50 som 18.80 i morgen, ref lavt volum.

1 Like

Muligens et forsøk på å lage støtte, hvor man er villig til å betale for det. Da kommer det i så fall mer på kjøp på 19.00 tror jeg. Spennende nå igjen :slight_smile:

4 Likes

Jeg er ihvertfall glad for att jeg lastet opp såpass på rundt 18.50, kan ta 10-15k til. Kommer kursen til å ta en svingom nedenom lav 18 eller ikke? For meg var det denne gangen ikke det viktigste å treffe den absolutte bunn. Viktigere for meg å få lastet til en kurs som jeg anser for å være god R/R . Har nå sikret/klargjort meg for oppgangen, jeg er bombesikker på att kommer. Snittet mitt er nå litt under 14. Det som jeg solgte etter forrige oppgang ble solgt med snitt på 23,10 . Angrer litt på de siste salgene mine fordi de dro ned snittet litt mere enn jeg ønsket meg. Med fasiten i hånden kunne jeg bare ha sittet med de siste.

8 Likes

Dette blir som om du har lurt med deg ei dame hjem som er en 9.5er, som står foran deg og byr seg frem, mens du svarer nei takk, satser på en 10er i morra :wink:

7 Likes

Ja, det er meg det!

5 Likes
8 Likes

Liker dette :star_struck:

It looks like production has ramped up. MOP reader Hikari noticed that the company’s hiring page has several newish posting for programmers, engineers, and QA working on what’s clearly the same game.

3 Likes
10 Likes

Gode tider i gamingindustrien, ref e24 :slight_smile:

1 Like

Ingen som vil selge på disse nivåene! Snodig :thinking:

Må være den laveste omsetningen jeg har sett på åpningen i funcom. Trudde det var noe feil med Nordnet.

Denne evinnelige algojukkingen er ferdig før helgen. Ikke aksjer til salgs på disse nivåene, så da må nødvendigvis kursen stige hvis folk har lyst på noen.

1 Like

Funcom er i en voksende bransje:

3 Likes

Men Hegnar og T. C. Jensen sier at Funcom er et drittselskap i en tullebransje som ikke tjener penger? :thinking:

5 Likes

siterer fra artikkelen:

Indeksen S&P 500 har fått en tøff start på 2018 sammenlignet med fjoråret grunnet USAs pågående handelskrig og frykt for markedskorreksjon, og er opp 6,33 prosent i motsetning til oppgangen på 21,83 prosent i fjor.

Spillaksjene har derimot gjort det langt bedre, og er alle opp over 10 prosent så langt i 2018:

Activision Blizzard er opp 12,71 prosent
Take-Two Interactive er opp 10,86 prosent
Electronic Arts er opp 22,68 prosent

Det er ikke bare Wall Street som har sansen for spillselskapene. Også det norske Oljefondet er tungt eksponert i disse selskapene, og fondet har økt beholdningen sin av aksjer i både Activision, Electronic Arts og Take-Two de siste årene.

2 Likes

6 Likes

Send noen snasne memes til oljefondet henk, og gjør de klar over man ikke trenger løpe over dammen for å finne spillselskaper.
De burde være klar over at gresset ikke alltid er bedre stelt på andre siden av irangrensen.

Oljefondet eller Pensjonsfond Utland. Kjøper ikke aksjer i Norge…

Folketrygdfondet derimot gjør.

3 Likes

Det er innstillingen deres før de har sett noen memes fra henken, ja.

3 Likes